Upgrade P2L97S Stil + Goedkoop?

Pagina: 1
Acties:

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik wil mijn P2L97S bord graag opwaarderen met een nieuwe processor. Er draait nu een Slot1 PII 233@233.
Nu zat ik aan het volgende te denken:
-Slot1->Socket370 Converter
-Cyrix CIII 650MHz FSB100 Socket 370

Het systeem wordt hierdoornet iets sneller. Ik wil graag DivX kunnen kijken.
Mijn vragen:
-Hoe goed/slecht is een Cyrix CIII?
-FSB100 of 66 wat haalt het bord?
-Hoe zit het met SECC(2) problemen met bijvoorbeeld Windows 2000? (Sommige intel processoren hebben hier last van?)
-Is er echt geen koeling nodig? Alleen passief?

Het einddoel is een volledig stil systeem dat 24/7/365 online is zonder geluidsoverlast.. Dit is de eerste stap, straks moet dit alles ingebouwd worden in stille kast met stille voeding.

Iemand ervaring met de Cyrix, Slotket? Suggesties of andere opmerkingen?

Groet,
Sjeng

Verwijderd

de Cyrix is slechtttttt denk dat de rekenperformance van dat ding net zo goed is als je huidige processor, maar voor excel en word is dat ding goed, voor Divx'en misschien ook wel. VOlgens mij is het een 100Mhz processor en dan kan je LX bordje dat niet aan, kan maximaal 83Mhz. Koop een Celeron 533 met converter kaartje, misschien dat je een dergelijke celeron nog ergens kunt kopen, wordt dan wel actief coolen.

Verwijderd

cyrix is 100 mhz, dat kan LX niet aan.
Koop een celly, clock hem misschien onder voor passieve cooling. Daar weet ik verder niet zo veel van, misschien staat er iets bruikbaars in de search.
http://gathering.tweakers.net/forum/find

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Gelezen bij VIA dat FSB niet boeit... Zie volgend document:

http://www.via.com.tw/en/viac3/VIAC3_S2datasheet.pdf pagina 6

Zou het dan ook kunnen op 66??? Weet iemand een winkel die CIII verkoopt en waar men wel bereid is te experimenteren??

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Neem absoluut geen cyrix als je wilt gaan gamen! Voor een beetje surfen en mp3's luister gaat het wel, maar verder moet je er niet veel van verwachten

iStockphoto