Toon posts:

switch en hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we hebben hier een netwerkje liggen met een 16 poorts switch.
nu heeft een lui varken in mn huis een hub in de switch gedrukt met daaraan an laptop en nog 2 workstations. ik heb gehoord dat de snelheid van de switch door zoiets sterk naar beneden wordt gehaald. is dat zo??
ik geloof dat ie zelfs dat ding in een gewone poort heeft geduwd en niet eens in de uplink...
iemand een idee??

• dandeman58
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
dat klopt de switch neemt de snelheid aan van de langzaamste verbinding in het netwerk.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Snelheid van de switch gaat er niet van achteruit, ik zou me niet kunnen voorstellen waarom..

Dat met die uplink poort, heeft ie in z'n hub wel de uplink poort genomen? Want dan kan het wel geloof ik.. Ik gebruik geen uplink dus ik heb er geen verstand van.. :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou ik weet niet of de snelheid daardoor drastisch omlaag zal gaan, wat ik wel weet is dat het volgens mij niks uitmaakt of je hem aansluit op de uplink of op een normale poort. Een uplink poort is volgens mij niets anders dan een gecrossde normale aansluiting.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
das goed vervelend dan...heb net nog effe gekeken en hij heeft em inderdaad in een normale poort van de switch zitten. helpt het ook niet als die kabel van de hub in de uplink van de switch geduwd wordt?? werkt dat uberhaupt wel???

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 17:10 schreef dandeman het volgende:
dat klopt de switch neemt de snelheid aan van de langzaamste verbinding in het netwerk.
:?

Een hub neemt de snelheid aan van de langzaamste verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik raak een beetje verward...wel/niet/beetje/veel...

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Bij een 10/100 switch maakt het niet uit of je een 10Mbit geval of 100Mbit geval eraan hangt voor de rest van het netwerk..

En een andere HUB aan je switch maakt ook geheel niet uit..
Of het nu een 10 of een 100Mbit HUB is..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 17:15 schreef prokprok het volgende:
hmmm ik raak een beetje verward...wel/niet/beetje/veel...
[search=hub switch]
tadaa:
[topic=52120/1/100]
een nogal verhelderend topic lijkt me :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Bij een switch heeft iedere poort de volle bandbreedte, bij een hub is idt juist niet het geval

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Als je gebruikt maakt van een Dualspeed Switch (zowel 10 en 100Mbit door elkaar) Dan maakt het niet uit dat iemand een HUB gebruikt.
Enige wat ik me als probleem kan voorstellen is, dat er bij de HUB een plek is waar je mogelijk PacketColission kan krijgen. Heel misschien kan je dan een lagere snelheid krijgen. Dit is echter niet iets om je zorgen over te maken.

Als je een single speed Switch hebt (bestaan die :? ) zal de langzaamste snelheid worden aangenomen. Dus als de HUB dan 10Mbit is zal de Switch op 10Mbit draaien.

Ik zou je niet teveel zorgen maken.

Verwijderd

Topicstarter
oke, dus het maakt gewoon niet uit dat die hub aan de switch zit, toch? dan weet ik genoeg namelijk!

Verwijderd

edit:
damm to late :)

Een switch is zo gemaakt dat die voor iedere aansluiting kijkt wat er aan hangt, dus alle comps aan de switch worden gewoon 100 (of 10) mbit full duplex verbonden. Een hub kan geen full duplex aan en de switch schakelt dus automatisch de hub terug naar 100 (of 10) mbit half duplex. De enigste die last heeft van snelheids verlies zijn de comps die aan de hub zijn verbonden. :)

Verwijderd

edit:
hmm, te laat

Een hub op een van de poorten van een switch is precies zoals het moet worden aangesloten. Op die manier is al het "lokale" verkeer op de hub onzichtbaar m.a.w. beinvloed niet de totale bandbreedte van je ethernet.

Verwijderd

Topicstarter
oke, beter dan hoef ik niet te eisen dat ie em eraf haalt...bedankt!

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
En het maakt ook niet uit of je hem in de uplink poort hebt zitten of niet.
Pagina: 1