Toon posts:

[js] userlist vars doorgeven? Hoe??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een php chatbox, met daarbij een userlist.
Nou wil ik een optie toevoegen om prive te gaan chatten. op zich geen probleem. Aleen wat betreft die userlist!

Hoe kan ik de naam van een geselecteerde user doorgeven?
Ik dacht eraan om een dat met sessions te doen!
Maar kan ook vast wel met javascript????
Of in een hidden field ofzo...?

Nou zag ik ergens dit staan, omdat ik niet zo'n held ben met javascript, is er misschien hier wel iemand die mij kan uitleggen hoe dit werkt!

<SCRIPT>
<!--

function add_t(tekst)
{
waarde = parent.type.document.typetext.typed_text.value;
waarde = waarde + tekst + ": ";
parent.type.document.typetext.typed_text.value = waarde;
parent.type.document.typetext.typed_text.focus();
parent.type.document.typetext.typed_text.select();

}

//-->
</SCRIPT>

<!--geen href maar spans???-->
<SPAN onclick="add_t('username');">
<FONT color=#336699>username</SPAN></FONT><BR>

Nou goed als iemand mij hiermee kan helpen? Dan hoor ik het graag!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
code:
1
2
3
<!--geen href maar spans???--> 
<SPAN onclick="add_t('username');"> 
<FONT color=#336699>username</SPAN></FONT><BR>

Als er ergens in het gebied van de SPAN wordt geklikt wordt de functie add_t gestart en wordt 'username' als var 'tekst' mej gestuurd naar de functie.
code:
1
2
3
function add_t(tekst) 
{ 
waarde = parent.type.document.typetext.typed_text.value;

de variabele waarde krijgt de waarde van de getypte tekst in het veld typed text van de parent.. Ik raad je trouwens af om underscores te gebruiken..
code:
1
waarde = waarde + tekst + ": ";

aan waarde wordt de geparste tekst toegevoegd + een ':'
Dus nu heb je
'{getypte tekst} username: '
code:
1
parent.type.document.typetext.typed_text.value = waarde;

Deze waarde wordt weer in het veld waar eerder de tekst uit werd gevist, geplaatst..
code:
1
parent.type.document.typetext.typed_text.focus();

Veldje wordt gefocust
code:
1
parent.type.document.typetext.typed_text.select();

en de inhoud wordt geselecteerd..

volgens mij gebeurd dat 'r ?

Verwijderd

Topicstarter
Kdacht al zoiets, maare ik ben nog niet zo'n held met js.
Denk je overingens dat een goede methode is om vars te versturen?

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Ik heb geen idee hoe jouw pagina eruit ziet. Gebruik je frames of meerdere windows of iets anders ?

Verwijderd

Topicstarter
nu Iframes, maare dat kunnen ook frames worden.
Het punt is een beetje dat ik 1 pagina geforceerd open houd! om hem zo goed als live te maken...

Het mooiste zou zijn om zowel userlist, messages en priveberichten open te houden, maare kan maar 1 pagina geforceerd openhouden.

Kweet eigenlijk niet of ik of ik alles op 1 pagina kan krijgen..Misschien wel goed idee.

Kzat te denken aan iets met sessions ofzo?

Maare kweet niet wat het beste is!

Khoor het wel....?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

sorry maar je vertelt het geheel wel heel erg vaag, wat wil je met 'sessions' doen, en wat betekent een keus tussen 'sessions' en 'hidden fields'?

probeer je idee eens eerst correct op papier te krijgen, bespaart je ongwtijfeld werk in ontwikkeling

om data naar een server te versturen heb je altijd een request nodig , en een browser kan enkel een request per window sturen, je zal dus ofwel een frame/iframe ofwel een specifiek popupwindowtje moeten gebruiken om de data in te laden.

verder kun je variabelen zowel per GET alswel POST request versturen, javascript kan wel GET-variabelen versturen (via window.location), voor een POST request heb je echter een FORM nodig.
enkel is er een tussenstap om variabelen in een cookie te plaatsen met javascript, deze worden dan als POST-waardes in het request ge-included, echter is het nogal een omslachtige methode, en heb je de beperking van grootte en aantal cookies

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Cookies zijn denk ik niet zo goed!

kzat te denken om onclick iets te submitten (POST)
naar een ander frame. En daar een session te bakken.
Als er dan nog een keer hetzelfde word gesubmit/klikt dan session_destroy(); en bij andere var versturen eerst oude session destroy en dan nieuwe session bakken...

Kweet hou je vars kan versturen...
Maare de vraag is hoe ik he beste een var van de username kan vasthouden voor verder gebruik. Dus een username vasthouden om prive berichten naar te sturen...

Khoop dat het zo duidelijker is, Bedankt voor de replies!

Mzzl
Pagina: 1