Momenteel ben ik druk bezig met mn stage opdracht.
Aangezien ik in mijn eentje werk en een strakke planning heb, kan en/of wil ik bepaalde dingen niet allemaal tegelijk implementeren. Ik zit dus nu met een probleem dat ik van een argument van een bepaalde methode iets wil controleren. Het probleem is echter dat ik die controle pas later wil aanpakken aangezien het voor de functionaliteit niet relevant is (wel voor de integeriteit).
In delphi kon ik daarvoor de volgende dingen voor gebruiken (c&p uit de help):
Nu vroeg ik me af of zoiets dergelijks ook in java mogelijk is (dat je compiler dus zelf gaat blaten). Ik heb het nu maar ff opgelost door een melding naar stderr te sturen @runtime, maar dat vind ik eigenlijk niet echt netjes..
Aangezien ik in mijn eentje werk en een strakke planning heb, kan en/of wil ik bepaalde dingen niet allemaal tegelijk implementeren. Ik zit dus nu met een probleem dat ik van een argument van een bepaalde methode iets wil controleren. Het probleem is echter dat ik die controle pas later wil aanpakken aangezien het voor de functionaliteit niet relevant is (wel voor de integeriteit).
In delphi kon ik daarvoor de volgende dingen voor gebruiken (c&p uit de help):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Syntax {$MESSAGE HINT|WARN|ERROR|FATAL 'text string' }
Remarks
The message directive allows source code to emit hints,
warnings, and errors just as the compiler does. This is
similar to #emit or pragma warn in C and C++.
The message type (HINT, WARN, ERROR, or FATAL) is
optional. If no message type is indicated, the default is
HINT. The text string is required and must be enclosed in
single quotes.
Examples:
{$MESSAGE 'Boo!'} emits a hint
{$Message Hint 'Feed the cats'} emits a hint
{$messaGe Warn 'Looks like rain.'} emits a warning
{$Message Error 'Not implemented'} emits an error, continues compiling
{$Message Fatal 'Bang. Yer dead.'} emits an error, terminates compiler |
Nu vroeg ik me af of zoiets dergelijks ook in java mogelijk is (dat je compiler dus zelf gaat blaten). Ik heb het nu maar ff opgelost door een melding naar stderr te sturen @runtime, maar dat vind ik eigenlijk niet echt netjes..