Op woensdag 27 februari 2002 21:30 schreef seq_uence het volgende:
Die printer zit dus met een Twinax rechtstreeks aan de server gekoppeld ?
Op welke afstand kun je dan een printer zetten ?
Dat is toch niet meer van deze tijd man !

Zo ver als je maar wilt, net zo ver als via ethernet.
Andere kant van het pand?? Active star (hoeft niet eens persé) paar baluns, stukkie cat5 kabel en patchen maar.
Pand aan de overkant van de straat?? Remote workstation controller, stukkie glas... klaar
Het gaat dus niet alleen over het type bekabeling, maar ook over het protocol over die kabels; dat kan ook prima over standaard cat5 bekabeling. En in tegenstelling tot ethernet/tcp printers waar je met de hand devd-tjes moet aanmaken gaat dat bij twinax nog altijd (meestal) vanzelf. juiste device adres, juiste poort op de machine, aanzetten en gaan met dat hok.
edit:
Maar als je aandelen Pink Roccade hebt vind je de AS/400 waarschijnlijk een super systeem.
Ik vind het best een aardig systeem, ga ze eigenlijk steeds beter vinden, en ik heb niet eens wat met pink roccade te maken. (Werk overigens wel bij een IBM Premier business partner, ik heb er vrij veel mee te maken)
Overigens gaat twinax er wel langzaam uit, je ziet steeds meer machines zonder twinax controllers, en pc via twinax wordt in v5r1 dacht ik al niet meer ondersteund (CA Express doet alleen tcp/ip)