Toon posts:

Wat is het verschil tussen MPEG 2 en SVCD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af wat precies het verschil is tussen een standaard MPEG-2 stream en een MPEG-2 stream voor SVCD?

Ik hoorde van iemand de packet size, dat een standaard MPEG-2 stream packets van 2048 en SVCD packets van 2324 bytes heeft. Weet iemand hier meer over?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Correct me if i'm wrong: SVCD=MPEG2 alleen dan op een cd'tje met menustructuur gebrand zodat de dvdspeler de cd kan lezen.

Verwijderd

Topicstarter
You're wrong, wel gedeeltelijk.

SVCD is idd MPEG-2 maar niet de standaard MPEG-2 er wordt iets aan die MPEG-2 stream veranderd, en dat wil ik dus weten. En ik hoorde dus dat het de packetsize zou kunnen zijn. Vandaar dat je in bv een programma als adobe premiere de optie MPEG-2 hebt en SVCD als export. Er zit wel degelijk verschil in. En ja er komt ook een menu structuur bij, maar dat word er later pas aan toegvoegd met behulp van bv nero of een author programma.

Verwijderd

Topicstarter
*Schop

Niemand?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 26 februari 2002 16:30 schreef cosmosis het volgende:
You're wrong, wel gedeeltelijk.

SVCD is idd MPEG-2 maar niet de standaard MPEG-2 er wordt iets aan die MPEG-2 stream veranderd, en dat wil ik dus weten. En ik hoorde dus dat het de packetsize zou kunnen zijn. Vandaar dat je in bv een programma als adobe premiere de optie MPEG-2 hebt en SVCD als export. Er zit wel degelijk verschil in. En ja er komt ook een menu structuur bij, maar dat word er later pas aan toegvoegd met behulp van bv nero of een author programma.
Ehm Mpeg2 is de compressiemethode en SVCD het pixelformat (dubbele van mpeg)?

Verwijderd

Volgens mij is mpeg-2 de videostaandaard, en SVCD de manier waarop het medium geformatteerd is. Een Video CD heeft niet zoveel error correctie nodig, en dat scheelt weer een hoop ruimte.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:42
het is heel simpel
als jij svcd kiest dan krijg je svcd compliant output.
dvd is ook mpeg2 maar je wilt niet zo'n hoge bitrate etc.
Dus wil je dat een 113 min op 2cds gaat dan kies je SVCD.
Wil je hem op 5 cds en bovendien Mpeg2, dan kies je mpeg2 en kies je verder je eigen details.
Maar svcd maakt gebruikt van gewoon echt puur mpeg2.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 01:49

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

even over je packets
Ik hoorde van iemand de packet size, dat een standaard MPEG-2 stream packets van 2048 en SVCD packets van 2324 bytes heeft. Weet iemand hier meer over?
een normale 700mb data cd gebruikt 2048 packet size. bij svcd is error correctie niet zo belangrijk dus gebruikt men de 2324 packet size waardoor er ook zo'n 800mb op een std 80min cd past.
als je dus een std mpeg2 bestand als data brand past er minder op een cd dan als je svcd kiest.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Pagina: 1