welke hardware router het beste??

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
Ik zie verscheidene merken de revu passeren en ze lijken allemaal hetzelfde te kunnen.

Mijn eisen zijn voornamelijk:

1) het moet simpel in te stellen zijn (na mij zullen andere onbekenden ermee aan de slag moeten, vandaar dus geen oud computertje met een switch erachter)

2) ICQ,MSN,netmeeting,games moeten werken (dit lijkt mogelijk bij alle hardware routers die ik heb gezien. Belangrijk hier, in hoeverre is dit makkelijk in te stellen en is de snelheid.

3) Een backup mogelijkheid. Niet perse noodzakelijk, maar wel handig als er wat fout gaat. Een pre dus

4) firmware upgradable, ook dit lijkt te kunnen bij allemaal.

5) er moeten 4 netwerk aansluitingen zijn voor intern netwerk (ook dit hebben ze allemaal)

De modellen die ik op dit moment heb gevonden zijn:
Linksys BEFSR41 Cable/DSL router + 4port 10/100Mb switch
draytek Vigor 2200E
E-tech Router

Mijn voorkeur gaat hierbij enigszins naar de linksys, helaas, deze is wel prijziger vergeleken bij de andere 2. En het gevoel komt meer omdat ik zelf goede ervaringen heb met de switch van linksys die ik ook heb. Hebben andere mensen nog wat ervaringen of meningen opdat ik beter een keuze kan maken. Wellicht nog andere opties.

bij voorbaat dank :)

3kwp pvoutput

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Heb zelf die Vigor, en nooit problemen mee gehad. MSN/ICQ/Games werken ook allemaal. Het enige lastige is dat je moet weten welke poorten je moet doorlinken (NAT) als je games wilt hosten, maar dat is zo bij elke router met firewall.

Juist

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 16:01 schreef morpheus het volgende:
welke hardware router het beste??
www.cisco.com ;)

Verwijderd

kijk is voor een smc barricade 7004br die is maar rodn de 150 euro ( pricewatch. werkt erg goed en goede service.
mijne was stuk de volgende dag al een nieuwe ( levenslange garantie)
zit ook printerserver bij meteen.

Verwijderd

Als je ADSL/Mxstream hebt, letten dan effe op dat die router PPTP-client ondersteund.

Draytek doet dit zowiezo.
Linksys niet volgens de datasheet die ik gedownload heb. (Mogelijk wel FW-upgrade).
E-tech heb ik niet opgezocht.

Suc6

Verwijderd

ik heb er ook 1 gevonden.

Edimax 6004+

Pricewatch

kan ook dat wat je wil, behalve back-up. ik ben er tevreden mee.

Verwijderd

Ik mis Actiontec Homegateway op je lijstje. Router en hub in een aparaat, eenvoudig en functioneel. Is goedkoop (ongeveer 170 euro) en is voorbereid voor wireless.
Zie www.actiontec.com in nederland via Hastec groningen leverbaar.

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Ik heb de Vigor 2200e, super apparaat!
Als je isdn backup wilt kan dat, moet je alleen de 2200x hebben, die's wel veel duurder.

Verwijderd

Cisco of 3Com lijken mij de aangewezen merken. En die 3Com werkt wel erg lekker.

Die Draytek ken ik ook, en werkte bij mij niet goed, bleek later een kwestie van oude firmware te zijn, maar is toch vervelend als ze niet-werkende apparaten uitleveren.

• vlaag
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-07 17:58

vlaag

*diepe zucht*

De X versie met ISDN staat nu bij vraag en aanbod
voor de prijs van een normale
:P

planten?! goede vrienden zijn het

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 17:07 schreef eppo1313 het volgende:
ik heb er ook 1 gevonden.

Edimax 6004+

Pricewatch

kan ook dat wat je wil, behalve back-up. ik ben er tevreden mee.
Deze router is mij ook perfect bevallen (en doet dat nog steeds *D ). Je krijgt een erg verzorgd pakket en de router is makkelijk te configureren via je browser.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik werk met de USRobotics 8000, heeft ook een printserver.
Bevalt prima.
Of de Netgear FR318, maar die is wel duur.....

Verwijderd

Ik hoor goede verhalen over de Vigor 2200E

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 17:01 schreef warp het volgende:

[..]

www.cisco.com ;)
hehe altijd leuk die reacties... (i love cisco :) )

Verwijderd

Vigor routertje moet je hebben, vreselijk simpel te configueren, firmware updates, switch alles erop en eraan. Maar idd als je echt iets wil hebben ga je voor CISCO, maar dan kan je waarchijnlijk de komende tijd niet meer eten :)

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:11
cisco is natuurlijk erg goed :)

maar voor de simpelere thuis gebruiker heb ik een heeele goeie ervaring met Linksys! Echt onwijs makkelijk in te stellen (heb em zelf thuis ook) en niet echt duur.

O ja leverbaar in 1, 3, 4 en 8 port :)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Nou, heb ik zelf hier niet zoveel verstand van, maar ik heb de Vigor 2200E en hij werkt zeer goed.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

als je van een beetje knutselen houd... FreeSCO :) En bouw een oude 486 ofzo om tot hardware router met uitbreidingsmogelijkheden :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zie verscheidene merken de revu passeren en ze lijken allemaal hetzelfde te kunnen.
Waarom 'hack' je je Alcatel Modem eigenlijk niet?
Met de Pro versie kun je ook routen, dhcp server spelen, natten, etc. Ook prettig, ben je gelijk van die PPTP ellende af (scheelt weer extra protocol overhead).

http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.htm

Verwijderd

Als ik de verhalen en meningen zo hoor denk ik dat je het bete de Vigor 2200E kan kopen. (is d8 ik ook een van de goedkoopste!!!)

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
die draytek lijkt inderdaad het meest aanbevolen.

maare, meer ervaringen ben ik natuurlijk altijd blij mee. het gaat in ieder geval om een @home verbinding die ondertussen is aangevraagd en binnenkort wordt aangesloten, dus ik heb nog wat tijd.

linksys is wat duur, maar lijkt mij kwalitatief wel iets beter, dus, nog steeds een goede in mijn ogen.

cisco lijkt mij gelijk af te vallen :P beetje te duur en dan hoef ik volgens mij nog geen eens in de pricewatch te kijken :D

voor de rest lijkt die smc me een zeer goede keus, volgens mij is dat een merk dat in het netwerk segment zeer goed bekend staat en de levenslange garantie is natuurlijk ook zeer mooi. En een printserver functie :9 Maare, deze is dus ook via internet instelbaar???

3kwp pvoutput

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 09:54 schreef FastBunny het volgende:
als je van een beetje knutselen houd... FreeSCO :) En bouw een oude 486 ofzo om tot hardware router met uitbreidingsmogelijkheden :)
haha... freesco is een typisch voorbeeld van... ja juist software router!!! (niet slecht overigens :) al zou ik tegenwoordig voor smoothwall gaan)

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023

De modellen die ik op dit moment heb gevonden zijn:
Linksys BEFSR41 Cable/DSL router + 4port 10/100Mb switch
draytek Vigor 2200E
E-tech Router

Mijn voorkeur gaat hierbij enigszins naar de linksys, helaas, deze is wel prijziger vergeleken bij de andere 2. En het gevoel komt meer omdat ik zelf goede ervaringen heb met de switch van linksys die ik ook heb. Hebben andere mensen nog wat ervaringen of meningen opdat ik beter een keuze kan maken. Wellicht nog andere opties.

bij voorbaat dank :)
Ik heb precies dezelfde Linksys! Bij mij draait ie goed. Alleen MSN draait niet helemaal lekker, FT, AV en dergelijke zijn moeilijk in te stellen. Maar dat ligt ook aan MSN! ICQ draait daarentegen als een zonnetje. Op de Linksys site worden vaak nieuwe firmwares aangeboden. Veel meer info (ook links) over die router is hier te vinden:
http://paul.kosteronline.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=5
Pagina: 1