Toon posts:

snelheid van huurlijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een tool die mij kan vertellen wat voor verbindingen er liggen tussen de verschillende locaties van het bedrijf waar ik werk. Ik moet dus de maximale snelheid kunnen meten tussen twee routers (of modems). Kan iemand mij hiermee helpen met een link ofzo???

Verwijderd

Wat voor een WAN apparatuur gebruik je ????

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sorry maar als daar totaal geen documentatie over is binen jouw bedrijf is er iets fundamenteels MIS !

Verwijderd

Topicstarter
gewoon een huurlijn van KPN met cisco 3500 routers

Verwijderd

Topicstarter
tsja, de documentatie is niet helemaal up-to-date

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 09:06
als je de kpn rekening opvraagt weet je de snelheid :-)

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar er moet toch ergens een of andere tool daarvoor zijn

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 26 februari 2002 15:47 schreef chemokar het volgende:
als je de kpn rekening opvraagt weet je de snelheid :-)
Lijkt mij ook de eenvoudigste oplossing. Gewoon de rekening opvragen.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Als je de nota's niet kunt vinden.
Effe de nummertjes noteren die op KPN doosjes staan en dan met KPN bellen.
Die kunnen je alles vertellen.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Je kan met AnalogX NetStatLive! precies meten wat je up/downstream is. Dit geeft dezelfde (echte) waardes als System monitor bij windows. Ik gok dat het een 64 KB lijntje is (of 2) ;)

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 15:46 schreef PolarBear het volgende:
Sorry maar als daar totaal geen documentatie over is binen jouw bedrijf is er iets fundamenteels MIS !
en misschien is hij/zij dus ingehuurd om dit weer recht te zetten?

maar je kan deze info toch bij de KPN opvragen op heb je ook geen lijnbenamingen (Vnummers ofzo)

p.s. de factuur geeft ook de snelheid aan.

Verwijderd

Topicstarter
okee dat lijkt erop bedankt iedereen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pak een gemiddelde tool als DUMeter oid en pomp een SP van 200 Mb over, en kijk vervolgens wat 't tooltje ervan vind.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Op dinsdag 26 februari 2002 15:46 schreef eric_klaassens het volgende:
gewoon een huurlijn van KPN met cisco 3500 routers
cisco 3500 routers :?

Ten eerste zijn er alleen cisco 3500 switches (gigabit) dus die zal je wel niet bedoelen.
Bedoel je misschien de cisco 3600 router? Beetje overkill voor een KPN huurlijn eerlijk gezegd.. misschien zijn jullie wel behoorlijk genaaid!!!

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:41
bekijk anders ff de clockrate in de routerinstellingen. Mijn ma werkt btw bij vaste verbindingen KPN als planner ;) misschien kan ze het even voor je opzoeken. :P

Verwijderd

de snelheid? gewoon een traceroute

• Flyduck
Op dinsdag 26 februari 2002 19:42 schreef RoadRunner84 het volgende:
:?

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:41
errr Flyduck....zet er namens mij nog maar een vraagteken naast. :*

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 18:11
Op dinsdag 26 februari 2002 19:42 schreef RoadRunner84 het volgende:
hoe wilde je daar je snelheid uithalen dan :?

lijkt me niet helemaal kloppen :D

Verwijderd

Voor de mensen die posten dat je een snelheidsmeting moet doen: je moet dan wel zeker weten dat je die lijn dan voor jezelf hebt en er niet nog servers staan te repliceren ofzo... 't is ook niet zeker of je de rest van het verkeer plat kan leggen want ze zullen niet voor niks een huurlijn hebben ;]
Verder meet je hiermee de overdrachtsnelheid van een applicatie in bytes/s, terwijl je de signaling rate (bits/s) wil hebben - waar je voor betaalt is niet hetzelfde als welke snelheid je haalt (sorry voor het rijmpje).

Opvragen doet volgens mij dus wonderen.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
_Swieep:
en misschien is hij/zij dus ingehuurd om dit weer recht te zetten?
Leuk dat 'ie het dan hier komt vragen. Waar kan de rekening naar toe? :P

Anyway: heb je toegang tot de routers? (telnet dan wel SNMP) Dan kun je met de diverse commando's meestal een heel eind komen.

Flyduck: Zie niet in waarom dat per se overkill zou zijn, zeker niet zonder de specs van die huurlijn te weten, en wat die doos verder nog moet doen. Ik ken scenario's waar een paar 7200's met een handjevol 512 Kbps lijnen het benauwd van krijgen...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op dinsdag 26 februari 2002 20:01 schreef ijdod het volgende:

[..]

Flyduck: Zie niet in waarom dat per se overkill zou zijn, zeker niet zonder de specs van die huurlijn te weten, en wat die doos verder nog moet doen. Ik ken scenario's waar een paar 7200's met een handjevol 512 Kbps lijnen het benauwd van krijgen...
Lol ..... die scenario's ken ik ook >:) . Kwestie van een rotte IOS versie erin en lekker gaan zitten prutsen.....

Als je de SNMP read community strings weet, kan je die dozen uitvragen over wat voor verkeer er door gaat. d.m.v. regelmatige metingen te doen, kan je zien wat er bijv. gemiddeld en maximaal door die "pijp" heen gaat.
Volgens mij heeft KPN ook een dienst, waarmee je real-time het gebruik van je vaste verbindingen kan zien (zal wel weer veel geld kosten)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Flyduck

[..]

Ik zei ook "MISSCHIEN zijn jullie wel behoorlijk genaaid" :)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:43

_Arthur

blub

Wat vaak een handige tool is om 'bandbreedtes' te meten is "Pathchar". Hiermee kan je 'redelijk' nauwkeurig een bandbreedte bepalen van een link. Werkt onder *nix. Url: http://www.caida.org/tools/utilities/others/pathchar/

Wel even de tijd nemen tijdens het runnen van dit ding want het is niet supersnel (en daarom dus juist redelijk nauwkeurig).

Verwijderd

niet moeilijk doen, 1 (btw kpn kennende 10 keer doorverbonden worden) belletje is voldoende.

• Adze
  • Laatst online: 13:22

Adze

CCNP !

gebruiken jullie voor twee 64kb BRI verbindingen geen cisco 12000 dan ??

• Adze
  • Laatst online: 13:22

Adze

CCNP !

Scenario: IPsec + access-list op poort niveau...
krijgt zelfs een 7200 het warm met een troughput van 2048kb

• Flyduck
Op woensdag 27 februari 2002 22:08 schreef Adze15021979 het volgende:

[..]

Scenario: IPsec + access-list op poort niveau...
krijgt zelfs een 7200 het warm met een troughput van 2048kb
En dat is met of zonder VAM?

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 15:46 schreef PolarBear het volgende:
Dat si dus de grootste onzin die je kunt uitkramen met zo weinig achtergrond informatie. Het zou pas fundamenteel mis zijn al je alles maar gaat documenteren.

Voor een bedrijf is dat soort informatie niet relevant want het enige wat je wilt weten is alles wat in een SLA is opgenomen. En nee, verbindingen van derden zijn dus in de regel niet gedocumenteerd.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op woensdag 27 februari 2002 23:13 schreef markvleth het volgende:

[..]

Dat si dus de grootste onzin die je kunt uitkramen met zo weinig achtergrond informatie. Het zou pas fundamenteel mis zijn al je alles maar gaat documenteren.

Voor een bedrijf is dat soort informatie niet relevant want het enige wat je wilt weten is alles wat in een SLA is opgenomen. En nee, verbindingen van derden zijn dus in de regel niet gedocumenteerd.
een echte netwerkbeheerder configureerd 20%, en documenteert 80%.

geloof me maar.

Wat de bedoeling is --> indien je dood zou gaan, zou een ander per direct alles moeten kunnen overnemen.

(niet dat dit vaak het geval is ;) )

EDIT: verb's van derde idd niet, maar van de apparatuur die aan jou kant staat, meot je toch echt wel het e.e.a. weten!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 17:06 schreef Koffie het volgende:
Pak een gemiddelde tool als DUMeter oid en pomp een SP van 200 Mb over, en kijk vervolgens wat 't tooltje ervan vind.
En toen bleek het een 64Kb frame relay lijntje te zijn met 5Mbit burst :)
Pagina: 1