Toon posts:

KPN, problemen, problemen, problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na eindelijk af te zijn van mijn Mxstream Fast (Xs4all) heb ik Cistron aangevraagd. Eind januari een bevestiging van KPN ontvangen dat ik per 7 februari afgesloten zou worden. Dat gebeurde inderdaad ook. Tot daar aan toe geen probleem.
Vervolgens via de status pagina gezien op de Cistron site dat mijn Cistron MAXX aansluiting 21 februari opgeleverd zou worden.
Het probleem is dat ik nog steeds niet kan internetten, en het is inmiddels al eind februari.
Ik belde Cistron dus om te vragen over hoe of wat en kreeg te horen dat ze nog steeds op KPN wachten tot die mijn lijn porteren in de centrale.
Ik bel vervolgens de Mxstream helpdesk omdat ik opmerkte dat mijn line sync lampje niet knipperde maar gewoon brand, wat dus betekent dat ie nog steeds een signaal ontvangt. Wat blijkt dus, ik ben nog niet helemaal afgesloten! :`(

Internetten lukt niet meer want Xs4all heeft alles goed afgehandeld maar dat KPN, grrr.

Bijna 2 maanden na mijn Cistron aanvraag ben ik nog niet eens compleet afgesloten bij KPN, en ze moeten zelfs mijn lijn nog porteren voor Cistron.

Pfff, en dan bel je en dan krijg je van die domme helpdeskmedewerkers aan de lijn die van niks weten.
Iemand spreken die je echt kan helpen lukt niet.

Kortom, mijn ervaring met KPN. :r

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Je bent niet de enige

op de redactie van Ook Dat Nog (NL1) komen hele postzakken met klaagbrieven over KPN binnen....

kortom: oud nieuws :r

Verwijderd

Ja ik geef je echt volkomen gelijk. Ik bel ze dagelijks en dan proberen ze je af te zeiken door te zeggen dat je gister ook al hebt gebeld.

Het kan hun dus geen reet schelen of je wel of geen internet hebt. Vriendelijk zijn ze allerminst.

Ik wacht ook al heel lang op afsluiting. Cistron wil wel, kpn alleen niet.

Misschien zeggen dat je juridische stappen gaat ondernemen, het schijnt soms te werken maar ik heb het ook maar via via :)

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet van mijn vader elke dag bellen om er druk achter te blijven zetten, dus ik doe dat ook maar.
Het lijkt te helpen want ze worden helemaal gek van me en sturen plotseling allemaal nota's door naar de desbetreffende afdeling die het geheel in de centrale verwerkt.

Vooralsnog :r ik nog op KPN!

Verwijderd

Ik kan wel even een gesprek citeren:

KPN: Hallo met die en die kan ik u helpen?
IK: Ja ik wil graag de status weten van mijn sloop
KPN: Ok meneer wat is uw telefoonnummer?
IK: xxx-xxxxxxx
KPN: Heeft u een ogenblik dan pak ik uw gegevens erbij.
IK: Oke
KPN: Bedankt voor het wachten ik zie hier dat we nog wachten op een reactie van de 2de lijn.
IK: Ohw, nog steeds dat was donderdag ook al zo.
KPN: Ja dat klopt er staan 10 werkdagen voor.
IK: Het gaat wel sloom als ik de 15de al opzeg en jullie nog steeds niet gesloopt hebben.
KPN: Meneer ik ga niet met u in discussie, ik zie dat deze discussie al vaak genoeg gevoerd is.
IK: Mag het misschien, u zit thuis niet met een 56k.
KPN: Ik snap niet dat u iedere dag hetzelfde wilt horen.
IK: Nee ik hoor het niet graag maar doe er dan wat aan.
KPN: Heeft u nog andere vragen.
IK: U bent wel netjes tegen uw klanten merk ik.
KPN: Nogmaals ik ga niet in discussie.
IK: Ok dan zijn we uitgepraat. Goedemorgen.
KPN: Dag meneer

Zo gaat het dus letterlijk. KPN wil gewoon niks doen. Inmiddels wel al 3 klachten brieven gestuurd waar niet op gereageerd wordt :r

Ik verlies gewoon mijn geduld met die mensen. Je geeft je vetrouwen in een bedrijf en op deze manier schanden ze het gewoon :r

Verwijderd

Topicstarter
Pff, die gesprekken gaan dus allemaal hetzelfde.
Wat is uw nummer, even de gegevens er bij pakken enzovoorts. Ik word er moe van.
Als je klant bent of wordt van Mxstream gaat het vlot maar zodra je via de concurrent wilt internetten gaat alles wat in de centrale moet gebeuren opeens heel traag.
Bellen heb geen zin al blijf ik het elke dag doen, toch een gratis nummer. Ze zullen weten dat ik niet iemand ben die maar rustig maanden blijft afwachten.
Cistron is amper te bereiken, dus ik probeer BBned zo maar eens.

56K is inderdaad geen pretje, zit er nu ook constant op (via die Cistron inbelaccount die je krijgt bij je aanvraag). Heb al wel een login en pass van Cistron ontvangen maar daar heb ik nu niks aan.

:'(

Verwijderd

BBNED wil graag bemiddelen. KPN heeft alleen de monopoly en dat verander je niet.

Cistron is trouwens wel te bereiken en anders bied de nieuwsgroep cistron.broadband uitkomst :)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 19:31

BertV

Handgemaakt

PN problemen hier:

10-1-2002 opgezegd en DIRECT afgesloten door PN

26-2-2002 nog steeds niet geschikt gemaakt voor een andere ADSL aanbieder...

:(

http://www.eweka.nl/ordercheck/resultaat.php?ordern=20020110093706&Verzend=Verzend

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik weet de nieuws en mailservers niet van Cistron, dus daar kan ik niet op want ik neem aan dat het niet gaat met ik noem maar een Zonnet accountje. :?

Verwijderd

Nee je kan gewoon via de zonnet nieuwservers de cistron nieuwsgroepen bereiken. Tenminste dat kan bij planet.

Als je al op analoog zit dan heb je van cistron toch al een tijdelijke inbelaccount gehad. Probeer het daar eens mee :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:45 schreef BertV het volgende:
PN problemen hier:

10-1-2002 opgezegd en DIRECT afgesloten door PN

26-2-2002 nog steeds niet geschikt gemaakt voor een andere ADSL aanbieder...

:(
ik en tip blijf ze stalken. bel ze iedere dag en maak ze voor vanalles uit dan op een gegven mnoment zijn ze het zat ik werd op een zondag terug gebeld en 5 min later deed adsl ik haal nu een speed van 55kbs met planet

Verwijderd

Maar kunnen we niet met iedereen die Mxstream problemen heeft een tegen hangend zwaargewicht oprichten ?

Verwijderd

Zelfde probleem hier. Cistron aangevraagd per 11-01 MXStream af per 07-02. Porteringsdatum van 21-02 K*T KPN reageert er niet op. Dus nu maar wachten op het tweede verzoek. Bel Cistron elke dag, heb ook al contact gehad met BBned, maar ze hebben nog steeds geen nieuwe datum. Ze weten in ieder geval al wie ik ben ;) Zodra ik mijn naam gezegd heb, krijg ik al te horen dat ze nog niets weten :( Ze zijn er in ieder geval mee bezig. Nog ff geduld dus. Ik weet het, het is moeilijk, maar we hebben allemaal hetzelfde probleem en dat allemaal doordat de KPN niet mee werkt. Ben blij dat ik er straks bijna helemaal vanaf ben (behalve telefonie dan)
Maar goed, zodra ik (en jullie ) het heb(ben) :) :) :) :9~ :9~ :9~ *D *D *D

Verwijderd

Topicstarter
Ach het gaat mij er om dat ze eens godverdomme op moeten schieten voor iets dat misschien maar 5 minuten werk is, namelijk het goed afsluiten en het porteren.
Xs4all ging perfect, was netjes op tijd afgesloten, maar bij KPN blijft het gekut.

Line Sync brand nog steeds, hoort te knipperen als ik geen signaal van Mxstream meer ontvang.

Echt te erg dit, ik erger me ontzettend om dit.

56K is niks als je ADSL of kabel gewend bent lol.

Ik zit inderdaad op de inbelaccount van Cistron met me 56K, inbelnummer staat op hun site en me login en pass die ik daarvoor o.a. kan gebruiken (en voor me Cistron mail) kreeg ik in me mail van ze vorige week.

Verwijderd

ik werd op een zondag terug gebeld en 5 min later deed adsl
Op een zondag? Goh, apart. Wordt er dan ook gewerkt door KPN? Wel netjes dat ze eerst even bellen voordat ze het stekkertje erin stoppen. :Z

Verwijderd

Nieuwsservers:

News.cistron.nl
news1.cistron.nl

Dan aanmelden voor de groep cistron.broadband

Verwijderd

Topicstarter
He Lucy1981, we hebben exact dezelfde data.

Voorlopige aansluitdatum was 21-2, maar voorlopig heb ik nog niks.

Cistron is de hele dag ingesprek, en KPN bel ik vandaag al niet eens meer.

Als ik BBned bel krijg ik te horen dat ze niet geen ondersteuning geven aan particulieren maar alleen aan providers.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 19:31

BertV

Handgemaakt

Als er 1 bedrijf is dat niks doet met klachten is dat de PN
(insider informatie)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Iedereen had denk ik dezelfde data 21-2-2002.

Helaas kan cistron niet zeggen wanneer ze kunnen porteren. Je moet ze bellen/mailen zodra die lijn vrij is :)

Verwijderd

1) In de wachtrij

2) Geaccepteerd

3) KPN Geaccepteerd
bbned heeft een porteringsverzoek voor uw lijn naar KPN gestuurd, en KPN heeft deze geaccepteerd. Op dit moment bevindt uw lijn zich in het porteringsproces. Dit kan enige tijd duren. Wanneer wij zekerheid hebben over de porteringsdatum dan zullen wij zo snel mogelijk een modem toesturen.

4) KPN porteert lijn

5) bbned maakt lijn klaar voor Cistron-adsl

6) Lijn gereed en ADSL geactiveerd

Verwijderd

Same here tuxus :)

Verwijderd

Punt is, mijn lijn is VRIJ!! Ze hoeven hem alleen van vrij naar BBned om te zetten, dat is het ergste!

Verwijderd

Als dat zo is dan zou ik cistron maar eens snel gaan bellen of die nieuwsgroep gaan bekijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij ff mazzel, jij bent ons al een stap voor.

Knippert of brand je line sync lampje op je modem?

Wij moeten nog weken wachten vrees ik. :(

Verwijderd

Misschien de manager van mxstream eens een bezoekje brengen wat hem niet prettig zal bevallen.............. :r

Verwijderd

Ik moest ook de kpn bellen voor een probleem.

Krijg ik zo een Jochie aan de telefoon die eerst vraagt wat voor een modem ik heb, welkke windows ENZ.

Vervolgens begint ie te rakelen, ze lezen het gewoon op daarzo.. :'(

Te triest gewoon...

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 17:05 schreef Tuxus het volgende:
Misschien de manager van mxstream eens een bezoekje brengen wat hem niet prettig zal bevallen.............. :r
Ik ben voor ;)

Verwijderd

Die man raade mij aan om niet meer te bellen tot 3 maart.

Ik zeg tegen hem: Ik val jullie net zolang lastig totdat ik geen mxstream meer op de lijn heb dus aan jullie de keus.

Begint die man weer: U zult er niks mee op schieten maar ik hou u niet tegen :)

Verwijderd

hallo zelfde probleem hier kpn helemaal suf gebeld en nu eindelijk gaan ze de lijn slopen maar er is nog exacte datum bekend maar er is schot in de zaak wacht al 3 maanden good luck er mee

Verwijderd

Ze zeggen ja maar ze doen nee :)

Verwijderd

Net weer met cistron gebeld (elke dag rond dezelfde tijd :) ) kijken of ze al wat wisten. Ze vertelden me nu weer iets nieuws. Bij iedereen waarbij de porteringsdatum 21-02 zou, is er niks gebeurd. Mijn lijn is vrij, alleen zijn ze bij :r KPN nog zo stom geweest om ergens nog op een papiertje te hebben staan dat ik nog steeds MXStream heb, terwijl dat dus niet is. Er brandt bij mij geen lampje op mijn modem, geeft dus aan dat er geen lijn is. Vandaar. En ik ben het met je eens, van ADSL (ik had fast) weer terug naar 56k, dat doet je echt :'( :'( :'(

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:30

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 26 februari 2002 17:14 schreef Tuxus het volgende:
Die man raade mij aan om niet meer te bellen tot 3 maart.

Ik zeg tegen hem: Ik val jullie net zolang lastig totdat ik geen mxstream meer op de lijn heb dus aan jullie de keus.

Begint die man weer: U zult er niks mee op schieten maar ik hou u niet tegen :)
'k had ook al een probleem.....15 jan gebeld dat ze per 1 feb MXStream af mochten sluiten ...gefaxt etc...alles rond dus.
Ik nog vragen aan die miep bij KPN of het met de factuur wel goed zou komen, dat ik dus niet hoefde te betalen voor Februari (omdat ze me dus pas op 8 feb konden afsluiten)....dit zou geen probleem zijn zegt ze.

Krijg ik vorige week de rekening, wat schetst mijn verbazing (eingelijk had ik er al op gerekend)...wordt me wel ff de maand feb in rekening gebracht :(
Ik dus gelijk bellen..zegt die gozer 'maar meneer dat wordt met de volgende telefoonnota verrekend'. Ik had eerst nog zoiets van 'ach..oke dan'.

Na een paar dagen had ik toch zoiets van 'heej..als KPN geld moet hebben dan moet dat per direct etc.. en als ik geld van KPN krijg dan moet IK er maar op wachten.' Dus ik moet ervoor boeten dat KPN een fout maakt??

Dus ik ben in de telefoon geklommen, heb half KPN aan de lijn gehad (gewoon niet opgeven!!). Gebeld met MX-Stream, KPN 08000402, KPN Districtkantoor A'dam (daar zou de afdeling Delay zitten waar mijn aanvraag voor Creditnota zou liggen)...die verbinden me door naar KPN DenHaag. 2-mensen-die-de-telefoon-er-opgooiden-als-je-ze-willen-doorverbinden later (dat is standaard policy bij KPN volgens mij) kreeg ik eindelijk een mevrouw aan de lijn (niet de afdeling Delay, maar wel er dichtbij zei ze me nog) die me geholpen heeft.

Ze heeft de automatische incasso per direct voor 1 keer stopgezet (dus mijn foon abo en abo kosten voor ADSL voor jan/feb 2002 wordt niet betaald). En zodra er bericht is van de afd. Delay (kan 10 dagen duren) wordt er contact met mij opgenomen en dan pas wordt mijn foonrekening betaald...

*hehe* ik betaal dat abo geld voor FEB DUS NIET!! Hmm..'t heeft mij alleen wel weer 2 uur gekost..ehh..2 uur x 150 piek (zit gedetacheerd...) hmm.'k ga ze maar een factuur sturen van 150 euro! >:)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Mag ik van jou het telefoonnummer van de afdeling delay, ik wil graag een hartig woordje met ze praten :(

Verwijderd

Damn he wordt er erg triest van als ik dit allemaal lees. Ongelovelijke kl*te KPN! Mij heeft het ook moeite gekost om eraf te komen maar ik maak nu lekker gebruik van Versatel/Libertel voor al mijn telecommunicatie diensten. Nooit meer KPN!!! Klinkt goed he, ffies volhouden allemaal nog, het is het waard! ;)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
het personeel van KPN weet dat het bedrijf chaotisch is dus hun gooien hun pet er ook maar naar..want ach zo verdien ik me geld makkelijker en het valt nu niet op..

ik zal me schamen als ik voor KPN nu zou werken..

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 26 februari 2002 17:39 schreef Tuxus het volgende:
Mag ik van jou het telefoonnummer van de afdeling delay, ik wil graag een hartig woordje met ze praten :(
ff kijken ..'k heb gewoon naar KPN DenHaag gebeld...*hehe*..wel ff uitleggen dat je NIET met MX-Stream doorverbonden wilt worden :p en ook niet met de Afd. Crediteuren :)

KPN Amsterdam : 020- 484 84 84 (nummers in de cdfoon van Dec01 zijn niet juist!)

KPN DenHaag : 070 - 343 43 43 (en dan dus naar afdeling Delay vragen..kan zijn dat de telefoniste hem niet kent, maar gewoon doorzeuren..)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Bedankt.

Als je KPN wilt verbeteren zou je eerst schoonschip moeten maken. Dus die ares breve over boord. Daarna nieuwe mensen aannemen een heel nieuw en verbeterd plan invoeren :)

Erger dan het stelletje verstandelijk gehandicapte kan het niet worden |:(

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 26 februari 2002 17:51 schreef Tuxus het volgende:
Bedankt.

Als je KPN wilt verbeteren zou je eerst schoonschip moeten maken. Dus die ares breve over boord. Daarna nieuwe mensen aannemen een heel nieuw en verbeterd plan invoeren :)

Welcome :p alleen is het na 5en..dus dat wordt morgen ff bellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Net weer gebeld en ik kreeg te horen dat op het scherm stond dat ze gisteren en vandaag met de sloop bezig zijn geweest.
Of ik dit nou moet geloven..

Er werd me geadviseerd dat ik volgende week even terug moet bellen, want dan zou het afgerond moeten zijn.

|:(

Verwijderd

Persoonlijk denk ik dat ze dit zeggen om je gerust te stellen.

Ze zijn bezig met de order op de klachtenstapel te leggen ;)

Ik bel ze gewoon dagelijks. Ik sla hun adviesen in de wind omdat ze de helft van de tijd niet kloppen :(

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik wind het jammer om deze posts te moeten lezen.
Zeker omdat ik weet hoe moeilijk het is om bij sommige bedrijven iets voor elkaar te krijgen.

Ik zelf werk bij de KPN, ik wil jullie er wel op attenderen dat ik weinig te maken heb met MxStream.
Hoewel het mijn buren/collega's zijn, doe ik hele andere dingen met ADSL.

Wel weet ik hoe het er aan toe gaat, de telefonische bereikbaarheid van sommige afdelingen, de hulp die een aantal collega's van mij bieden en ook de klachten afhandeling is mij bekend.

Omdat dit topic met een standpunt over de KPN begon, en dan bedoel ik het omzetten van de ADSL-aansluiting naar een andere telco, begin ik als eerste daarmee. :)

Wanneer er een order binnenkomt voor het omzetten van de ADSL-verbinding naar bijv. Cistron, dan volgen er een aantal stappen waaronder:

- Het registreren van de order in het systeem waarin de klantgegevens staan verwerkt.
- Het reserveren van de sloopopdracht in de centrale. ((Voor de DSlam)(De instellingen van het modem)).
- Het insturen van een sloopopdracht naar een andere afdeling die de draden omzet in de centrale.

Simpel gezegt is dit wat er moet gebeuren.
Helaas zijn er een aantal zaken die ervoor kunnen zorgen dat dit sloop-proces verstoord raakt.

Het is zo dat iedere telco zijn orders naar diezelfde afdeling stuurd die ook de orders van de KPN behandeld.
Deze organisatie kan en mag maar 50 orders per centrale per dag verwerken.
Met de huidige toestroom van klanten (dus ook van de andere telco's) gebeurt het regelmatig dat er een vertraging ontstaat tijdens de verwerking van de orders.

Wanneer een order niet op de eerder vastgestelde datum verwerkt kan worden, dan moet de behandelende organisatie voor een alternatieve datum zorgen, dit betekent dat er dan 4 á 5 werkdagen bij komen.
Gezien het feit dat een sloop zonder vertraging 8 á 9 werkdagen nodig heeft om verwerkt te worden, zal het bij een vertraging al snel 2œ week duren.

Je zult wel begrijpen dat de order (die inmiddels bij een andere telco loopt) in het geding komt.
Helaas is dit maar één van de scenario's die kan voorkomen.
Ik zal nog een voorbeeld geven:

Wanneer een order gesloopt is dan moeten er een aantal wijzigingen plaatsvinden in de systemen waarin wij onze infrastructuur vastleggen.
Er is maar één afdeling die dit voor MxStream kan en mag, en dat is de behandelende organisatie.

Omdat deze wijzigingen door mensenhanden in de systemen worden geklopt, gebeurt het dat er fouten ontstaan.
Deze fouten worden nooit meteen opgemerkt. (er is immers geen controle op)
Deze fouten worden pas opgemerkt wanneer blijkt dat een andere telco zijn order niet kan verwerken. (omdat de lijn nog als bezet te boek staat).

Dit moet vervolgens aan de behandelende organisatie bekend gemaakt worden, zodat de systemen aangepast kunnen worden en de andere telco het groende licht geeft om de opdracht weer in te sturen.

Wanneer de andere telco zijn opdracht instuurd dan duurt het nog 8 á 9 werkdagen voordat de lijn klaar is voor gebruik.
Maar tijdens dit proces kunnen dezelfde problemen ontstaan die tijdens een sloop kunnen plaatsvinden.

Ik hoop met dit verhaal het een en ander duidelijk te hebben gemaakt, het is al vervelend dat dit voorkomt, maar vervelender is wanneer dit bij jezelf voorkomt.
Op dinsdag 26 februari 2002 17:51 schreef Tuxus het volgende:
Bedankt.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel eens verdwaal wanneer ik naar mijn werk ga. :P

Nee, even zonder gekheid.
Ik heb al vaker gezegt dat er ipv Aris Brevé de naam van de afdeling moet staan.
Nu focust zich alle woede op één persoon die er vervolgen weinig aan kan doen.

* bazs2000 hoopt dat dit verhaal een beetje te begrijpen valt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Op dinsdag 26 februari 2002 17:49 schreef Kev0867 het volgende:
het personeel van KPN weet dat het bedrijf chaotisch is dus hun gooien hun pet er ook maar naar..want ach zo verdien ik me geld makkelijker en het valt nu niet op..

ik zal me schamen als ik voor KPN nu zou werken..
Ik werk voor KPN, ga nog steeds met veel plezier naar m'n werk. Is trouwens wel KPN Mobile.

Verwijderd

/me vindt het goed dat mensen van kpn dit gewoon uitleggen. Dit is veel beter dan de helpdesk.

Over meneer breve wil ik nog wel wat zeggen: Hij is de man die het allemaal leid (manager). Dan zou je toch denken dat hij de man is die er voor zou moeten zorgen dat het goed verloopt. Natuurlijk is hij niet de enige die dit regelt, hij doet dit natuurlijk samen met zijn team.

Het is alleen heel erg frustrerend, wat zeg ik super frustrerend voor klanten als ze geen breedband hebben. Dan weet ik ook wel dat dit niet van de helpdesk moet komen maar van binnen KPN zelf.

Ik zou alleen graag zien dat KPN er iets aan zou doen. De klachten hopen zich op en dit leid tot ontevredenheid.

Ik moest een half jaar wachten op aansluiting, nu lijkt de afsluiting ook 2 maanden te gaan duren.

Dit werkt gewoon heel frustrerend. Helaas zitten mensen zo in elkaar dat op een gegeven moment die frustratie er uit komt. Die leeg je dan op het helpdesk personeel. Zij kunnen er ook niks aan doen al laat de vriendelijkheid te wensen over.

Tot slot: Die 10 WERKdagen voor een interne fax vind ik way to long. In een systeem staat alles dus waarom zou dat er niet uit te halen zijn. Nou zal jullie systeem heel groot zijn, maar 10 werkdagen (=2weken) is erg veel van het goede.

Tuxus(Die weer zijn hart gelucht heeft) :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 21:48 schreef bazs2000 het volgende:
Ik wind het jammer om deze posts te moeten lezen.
Zeker omdat ik weet hoe moeilijk het is om bij sommige bedrijven iets voor elkaar te krijgen.

Ik zelf werk bij de KPN, ik wil jullie er wel op attenderen dat ik weinig te maken heb met MxStream.
Hoewel het mijn buren/collega's zijn, doe ik hele andere dingen met ADSL.

Wel weet ik hoe het er aan toe gaat, de telefonische bereikbaarheid van sommige afdelingen, de hulp die een aantal collega's van mij bieden en ook de klachten afhandeling is mij bekend.

Omdat dit topic met een standpunt over de KPN begon, en dan bedoel ik het omzetten van de ADSL-aansluiting naar een andere telco, begin ik als eerste daarmee. :)

Wanneer er een order binnenkomt voor het omzetten van de ADSL-verbinding naar bijv. Cistron, dan volgen er een aantal stappen waaronder:

- Het registreren van de order in het systeem waarin de klantgegevens staan verwerkt.
- Het reserveren van de sloopopdracht in de centrale. ((Voor de DSlam)(De instellingen van het modem)).
- Het insturen van een sloopopdracht naar een andere afdeling die de draden omzet in de centrale.

Simpel gezegt is dit wat er moet gebeuren.
Helaas zijn er een aantal zaken die ervoor kunnen zorgen dat dit sloop-proces verstoord raakt.

Het is zo dat iedere telco zijn orders naar diezelfde afdeling stuurd die ook de orders van de KPN behandeld.
Deze organisatie kan en mag maar 50 orders per centrale per dag verwerken.
Met de huidige toestroom van klanten (dus ook van de andere telco's) gebeurt het regelmatig dat er een vertraging ontstaat tijdens de verwerking van de orders.

Wanneer een order niet op de eerder vastgestelde datum verwerkt kan worden, dan moet de behandelende organisatie voor een alternatieve datum zorgen, dit betekent dat er dan 4 á 5 werkdagen bij komen.
Gezien het feit dat een sloop zonder vertraging 8 á 9 werkdagen nodig heeft om verwerkt te worden, zal het bij een vertraging al snel 2œ week duren.

Je zult wel begrijpen dat de order (die inmiddels bij een andere telco loopt) in het geding komt.
Helaas is dit maar één van de scenario's die kan voorkomen.
Ik zal nog een voorbeeld geven:

Wanneer een order gesloopt is dan moeten er een aantal wijzigingen plaatsvinden in de systemen waarin wij onze infrastructuur vastleggen.
Er is maar één afdeling die dit voor MxStream kan en mag, en dat is de behandelende organisatie.

Omdat deze wijzigingen door mensenhanden in de systemen worden geklopt, gebeurt het dat er fouten ontstaan.
Deze fouten worden nooit meteen opgemerkt. (er is immers geen controle op)
Deze fouten worden pas opgemerkt wanneer blijkt dat een andere telco zijn order niet kan verwerken. (omdat de lijn nog als bezet te boek staat).

Dit moet vervolgens aan de behandelende organisatie bekend gemaakt worden, zodat de systemen aangepast kunnen worden en de andere telco het groende licht geeft om de opdracht weer in te sturen.

Wanneer de andere telco zijn opdracht instuurd dan duurt het nog 8 á 9 werkdagen voordat de lijn klaar is voor gebruik.
Maar tijdens dit proces kunnen dezelfde problemen ontstaan die tijdens een sloop kunnen plaatsvinden.

Ik hoop met dit verhaal het een en ander duidelijk te hebben gemaakt, het is al vervelend dat dit voorkomt, maar vervelender is wanneer dit bij jezelf voorkomt.
[..]

Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel eens verdwaal wanneer ik naar mijn werk ga. :P

Nee, even zonder gekheid.
Ik heb al vaker gezegt dat er ipv Aris Brevé de naam van de afdeling moet staan.
Nu focust zich alle woede op één persoon die er vervolgen weinig aan kan doen.

* bazs2000 hoopt dat dit verhaal een beetje te begrijpen valt. :)
als toegift : van aanvraag tot levering

1 Klant doet aanvraag bij ISP
2 order gaat naar orderdesk Mxstream
3 afdeling poort ( aanvraag ATL,porteringsverzoeken,levering mdf access enz )
4 order naar voorbereiden orders aansluitnet
5 afdeling poort
6 Bedrijfsbureau werkverdeling
7 Rayonmonteur
8 bedrijfsbureau administratie
9 afdeling poort
10 ISP

Verwijderd

Bij opdrachten met porteringsverzoeken die de ISP aanlevert is het super belangrijk dat deze voorzien zijn van de juiste gegevens.

Voor deze gegevens zijn bepaalde richtlijnen welke bekend zijn bij de ISP's juist om het proces te versnellen.

Vaak worden deze gegevens niet juist of volledig aangeleverd en worden deze verzoeken afgewezen. ( aangezien ook deze afdeling maar een bepaald aantal orders per dag kan verwerken en jou aanvraag opnieuw en volledig aangeleverd moet worden kost dit allemaal tijd )

Ook kan het zijn dat de orderdesk om de machtiging vraagt, welke ook niet altijd snel retour komt.

Tja en mischien wordt er 'soms' zeikerig mee omgegaan, maar ja regels zijn regels.
Pagina: 1