Toon posts:

ScanJet 5200c wordt gedetecteerd, maar werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Al een jaar heb ik een HP ScanJet 5200c met USB-aansluiting op mijn computer aangesloten. Op mijn computer staat Windows 2000. Nooit heb ik problemen gehad met die scanner en net nu ik die scanner echt nodig heb, werkt dat ding niet meer! |:(

Het probleem is dat Windows de scanner wel ziet, maar blijkbaar geen verbinding kan maken. Dit is wat ik zie bij Configuratiescherm -> Scanners en camera's:

Afbeeldingslocatie: http://racetows.dyn.dhs.org:8000/got/5200c.png

Als ik iets wil inscannen, krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://racetows.dyn.dhs.org:8000/got/5200c_2.png

Ik heb al van alles geprobeerd: PC rebooten, USB-kabel op andere poort, scanner aan/uit/aan, HP software verwijderd/ge-installeerd, maar niets helpt. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen om mijn probleem op te lossen :'(

Heeft iemand enig idee wat er mis is en hoe dit is op te lossen?

Verwijderd

werktie wel op een andere pc? of ook niet?

en drivers ofzo die iets met USB te maken kunnne hebbben opnieuw installen?

suc6! :)

Verwijderd

Eerst de drivers van de cd rom installeren. Daarna even in een ander usb slot proppen. Zo is het bij mij opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 15:36 schreef Schum1 het volgende:
werktie wel op een andere pc? of ook niet?

en drivers ofzo die iets met USB te maken kunnne hebbben opnieuw installen?

suc6! :)
Op een andere PC werkt 'ie wel. VIA chipset (dus USB drivers) heb ik ook opnieuw geinstalleerd. Zonder positief resultaat, helaas :(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 15:49 schreef Tuxus het volgende:
Eerst de drivers van de cd rom installeren. Daarna even in een ander usb slot proppen. Zo is het bij mij opgelost :)
Heb ik gedaan, helaas hielp 't niets :(

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 15:54 schreef Racetows het volgende:

[..]

Op een andere PC werkt 'ie wel. VIA chipset (dus USB drivers) heb ik ook opnieuw geinstalleerd. Zonder positief resultaat, helaas :(
je zei dat je hem echt nodig had, kun je dan niet ff scannen op die pc? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 15:55 schreef Schum1 het volgende:

[..]

je zei dat je hem echt nodig had, kun je dan niet ff scannen op die pc? :)
Dat kan wel, maar ik wil toch dat dat ding ooit weer gaat werken op mijn gewone workstation.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 15:57 schreef Racetows het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar ik wil toch dat dat ding ooit weer gaat werken op mijn gewone workstation.
jah, maar als het probleem niet tijdig verholpen is :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn USB webcam werkt wel, dus ik denk niet dat het aan de USB-bus ligt. Ook als ik de webcam uit de USB haal en alleen de scanner op de USB heb zitten, werkt de scanner niet :(

Verwijderd

hmm, je kan ook altijd nog de HlpDsK ;) van HP mailen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 16:35 schreef Schum1 het volgende:
hmm, je kan ook altijd nog de HlpDsK ;) van HP mailen :)
Dat ga ik nog wel doen, maar ik dacht hier zitten heel veel slimme mensen slijm, slijm ;) die misschien wel weten hoe het op te lossen is. Bovendien heb ik HP wel eens vaker gemaild en daar werd ik toen niet echt vrolijk van, ze verwijzen in hun mail doodleuk naar hun website http://scanjet.hp.com |:( de site waar ik hun e-mailadres vandaan had gehaald |:(

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

eerst de scanner en drivers verwijderen uit je systeem dan een reboot (scanner niet aangesloten) vervolgens de drivers installeren en pas dan weer de scanner aansluiten..

dit werkte bij mij in ieder geval...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 20:25 schreef U-96 het volgende:
eerst de scanner en drivers verwijderen uit je systeem dan een reboot (scanner niet aangesloten) vervolgens de drivers installeren en pas dan weer de scanner aansluiten..

dit werkte bij mij in ieder geval...
Zo heb ik het ook gedaan, ik snap nu echt niet meer waarom het bij mij niet werkt :'(

Verwijderd

Als je een initialisatie of communicatie fout krijgt moet je het volgende doen:
Werkt altijd... HP Helpdesk 2 the resque hahaha >:)

1- Start de computer op
2- Haal de usb kabel van de scanner uit de usb poort op de computer
3- Ga via start->instellingen->configuratiescher(bij windows XP start->configuratiescherm)
4- Dubbelklik op software
5- Verwijder de HP software (imaging/precisionscan of director)
6- Start de computer opnieuw op

Zorg er tevens voor dat er geen software aktief is op de achtergrond, dit kunt u doen door bij uitvoeren in het startmenu msconfig te typen en vervolgens op ok te drukken. Bij het tabblad "opstarten" dient u alle vinkjes te verwijderen. Later kunt u op de zelfde manier alles weer inschalelen.

Oplossing
Verwijder de scannerwaarden uit Apparaatbeheer, wijzig de naam van het bestand UNKNOWN.INF, werk het inf-bestand van de HP Scanjet-scanner bij en bewerk het register voor USB-apparaten. Ga als volgt te werk om deze procedure uit te voeren:

Stap 1: De HP Scanjet-scanner en/of het onbekende apparaat verwijderen uit Apparaatbeheer
Klik op Start, Instellingen en vervolgens op Configuratiescherm. Het configuratievenster wordt geopend.
Dubbelklik op het pictogram Systeem.
Klik op de tab Apparaatbeheer en klik vervolgens op Apparaten weergeven op type.
Klik op het plusteken (+) naast Beeldapparaten. Er wordt een vervolgkeuzelijst weergegeven.
Selecteer het item voor de HP Scanjet-scanner of voor Onbekend apparaat en klik vervolgens op Verwijderen.
Klik op OK om het apparaat te verwijderen.
Sluit de vensters voor Apparaatbeheer en Configuratiescherm.

Stap 2: De computer uitschakelen en de HP Scanjet-scanner ontkoppelen
Klik op Start en vervolgens Afsluiten.
Selecteer Afsluiten en klik vervolgens op OK.
Schakel de computer uit.
Ontkoppel de HP Scanjet van de voeding.
Koppel de HP Scanjet hardware los van de computer.

Stap 3: De naam van UNKNOWN.INF wijzigen in UNKNOWN.OLD en/of HPSCANMS.INF in HPSCANMS.OLD
Zet de computer aan.
Klik op Start, op Programma's en vervolgens op Windows Verkenner. Het venster van Windows Verkenner wordt geopend.
Dubbelklik op de map Windows en vervolgens op de submap INF.
OPMERKING: Als de subdirectory INF niet verschijnt, klikt u op het menu Beeld. Selecteer Mapopties in het menu en klik vervolgens op Beeld (in Windows 95 klikt u op Opties en vervolgens op Beeld). Zorg dat het selectievakje Alle bestanden weergeven is ingeschakeld en dat Bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypen is uitgeschakeld.

Zoek en markeer het bestand UNKNOWN.INF
Klik op Bestand en vervolgens op Naam wijzigen.
Typ UNKNOWN.OLD en druk op ENTER.
Zoek en markeer het bestand HPSCANMS.INF.
Klik op Bestand en vervolgens op Naam wijzigen.
Typ HPSCANMS.OLD en druk op ENTER.

Stap 4. De bestandsgrootte controleren van SCANJET.INF (Windows 95) of HPSCAN.INF (Windows 98) voor de scanners van de serie HP Scanjet 4100c, 4200c, 5200c en 6200c/6250c

Wanneer u de bestandsgrootte controleert voor HP Scanjet-scanners, moet u nog steeds in Windows Verkenner in de submap INF zijn.

Windows 95
Scanner van de serie 4100c/ 6200c/6250c - Zoek het bestand SCANJET.INF en controleer of het een grootte van 5 kB heeft.
Scanner van de serie 4200c - Zoek het bestand HP4200c.INF en controleer of het een grootte van 10 kB heeft.

Windows 98
Zoek het bestand HPSCAN.INF en controleer of de grootte klopt voor het betreffende scannermodel: scanner van de serie 6200c/6250c - 10 kB; scanner van de serie 4100c - 9 kB; scanner van de serie 5200c - 36 kB
4200c serie - Zoek het bestand HP4200c .INF en controleer of het een grootte van 10 kB heeft.
OPMERKING: Voor Windows 98: controleer of het systeem de volgende map bevat: C:\Windows\Inf\Other. Als deze map bestaat en het bestand SCANJET.INF bevat, verwijdert u SCANJET.INF en gaat u door.
Als de bestandsgrootte correct is, doet u het volgende:
Dubbelklik op het bestand en open het in Kladblok.
Druk op de spatiebalk en vervolgens op BACKSPACE.
Klik op Ja om de wijzigingen in het bestand op te slaan en sluit Kladblok.
Koppel alle USB-apparaten los van het computersysteem.
Als de bestandsgrootte niet correct is, doet u het volgende:
Verwijder het bestand.
Koppel alle USB-apparaten los van het computersysteem.
Installeer de HP-scannersoftware opnieuw, vanaf de installatie-cd-rom van de HP-scannersoftware of met een gedownloade versie van de HP-scannersoftware

.
Stap 5: Een reservekopie maken van het register voor Microsoft(R) Windows 95, 98, Me, NT 4.0, 2000 Pro en XP
Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren. Het venster Uitvoeren wordt geopend.
Typ REGEDIT in het vak Openen.
Klik op OK. Het venster met de Register-editor opent.
Open het venster Registerbestand exporteren:

In Windows 95, 98, Me, NT 4.0, 2000 Pro klikt u op Register en vervolgens op Registerbestand exporteren. Het venster Registerbestand exporteren wordt geopend.
In Windows XP klikt u op Bestand en vervolgens op Registerbestand exporteren. Het venster Registerbestand exporteren wordt geopend.
Selecteer Bureaublad in de vervolgkeuzelijst Opslaan in.
Typ Backup in het veld Bestandsnaam.
Selecteer Registratiebestanden in de vervolgkeuzelijst Opslaan in.
Selecteer Alles in het gebied Exportbereik.
Klik op Opslaan. Het venster Registerbestand exporteren wordt gesloten en er wordt een kopie van het register op het bureaublad geplaatst.
Sluit het venster Registereditor.
Het register wordt gekopieerd naar het bureaublad.

Stap 6: Alle waarden verwijderen die zich bevinden onder HKEY_LOCAL_MACHINE/Enum/USB en die beginnen met VID
Als de VID-waarden worden verwijderd uit het register, worden ze opnieuw gedetecteerd als de computer opnieuw wordt gestart.

LET OP: Als u met een USB-toetsenbord werkt, verwijder dan niet de VID-waarde voor het toetsenbord. Anders bestaat de kans dat Windows niet correct kan starten.

Door de onderstaande stappen uit te voeren, kunt u de machtigingen instellen om de verwijdering van de VID_waarden toe te staan.
Klik met de rechtermuisknop op de toets die moet worden verwijderd en klik dan op Machtigingen. Het venster VID_...Machtigingen opent.
Selecteer Volledig beheer in de sectie Machtigingen, terwijl Iedereen gemarkeerd is in de sectie Groep of Gebruikersnaam.
Klik op Toepassen en klik vervolgens op OK.

Windows 95, 98 en Me
Klik op Start en klik vervolgens op Uitvoeren. Het venster Uitvoeren wordt geopend.
Klik op het plusteken (+) naast HKEY_LOCAL_MACHINE.
Klik op het plusteken (+) naast Enum.
Klik op het plusteken (+) naast USB.
Markeer alle VID_...-waarden en verwijder deze.
Sluit de Register-editor.
Klik op Start en vervolgens op Afsluiten. Het venster Afsluiten opent.
Zet de computer uit.

Windows XP
Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren. Het venster Uitvoeren opent.
Klik op het plusteken (+) naast HKEY_LOCAL_MACHINE.
Klik op het plusteken (+) naast Systeem.
Klik op het plusteken (+) naast CurrentControlSet.
Klik op het plusteken (+) naast Enum.
Klik op het plusteken (+) naast USB.
Markeer alle VID_...-waarden en verwijder deze.
Sluit de Register-editor.
Klik op Start en vervolgens op Afsluiten. Het venster Afsluiten opent.
Zet de computer uit.

Stap 7: De HP Scanjet-scanner opnieuw aansluiten
Start de computer opnieuw op en sluit de usb kabel weer aan nadat de computer helemaal is opgestart.

Nu kunt u de scanner gaan testen door de scanner software op te starten.

LET OP: Herstel het register alleen als u problemen ondervindt met de computer. Als u het register herstelt, worden de wijzigingen die u met de stappen hierboven hebt uitgevoerd geannuleerd.

De reservekopie herstellen van het register voor Windows 95, 98, Me, NT 4.0, 2000 Pro en XP
Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren. Het venster Uitvoeren wordt geopend.
Open het venster Registerbestand importeren.
In Windows 95, 98, Me, NT 4.0 en 2000 Pro klikt u op Register en vervolgens op Registerbestand importeren. Het venster Registerbestand importeren wordt geopend.
In Windows XP klikt u op Bestand en vervolgens op Registerbestand importeren. Het venster Registerbestand importeren wordt geopend.
Selecteer Bureaublad in het vak Zoeken in.
Klik op het bestand Backup.
Klik op Openen.
Het bericht 'De gegevens in C:\WINDOWS\Desktop\backup.reg zijn ingevoerd in het register' wordt weergegeven.
Klik op OK. Het bericht en het venster Registerbestand worden gesloten.
Sluit het venster Registereditor.
Het register is hersteld.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28

LopeZ

Too much is never enough

oud
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.