Toon posts:

Gigabyte MAYA AP64D-H Radeon 8500

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
EEj jullie hebben natuurlijk ook gelezen van de Gigabyte MAYA AP64D-H Radeon 8500???

Nou ging ik dat verhaal een beetje lezen op http://www.digit-life.com/articles/gigar8500/index.html, en nu zag ik dit:DVI-to-D-Sub adapter

Is dat zo'n ding die je op je DVI uitgang zet en er dan een Normale monitor uitgang van maakt???

Greetz... CHiLLeR

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
ja

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Wordt die kaart ook in nl leverbaar en zo ja,waar en wanneer(œ maart??).Lijkt mij op het moment de meest interesante 3dparty radeon 8500.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 11:52
Zit toch ook gewoon bij andere kaarten?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

hij lijkt mij nl wel vet maar niemand weet een zaak waar die al te koop is???

Verwijderd

in die review hadden ze hem op 300/305 geclockt en dat gaat niet met alle kaarten,er zat trouwens een aardige koeler op ,ook aan de onderkant,en de verwachte prijs iets van eur 280 dacht ik lijkt me ook wel aardig,aldus.

Verwijderd

ja mij dus ook en ja moet toch wat hebben.
En hij is rood mijn moederbord dus ook dus ik ben kei :z :)

Verwijderd

Topicstarter
OK Dit gaat hem dus worden voor mij.... alleen nu nog geld hebben... moet lukken.

ALS JULLIE HEM ERGENS ZIJN ROND HALF MAART-APRIL... KUNNEN JULLIE DAT DAN FF MELDEN???

PLEAZEEEE CHiLLeR

Verwijderd

Yep, the same for me.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

jup ik moet m ook hebbe :)
ben op zoek naar een site waar je 'm kan pre-orderen (desnoods in het buitenland...).

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

In de laatste Computer totaal zag ik een advertentie van Gygabyte, onder andere met een klein plaatje van deze kaart, er stonden wat adressen bij welke gigabyte importeren, mail die gasten eens!

Verwijderd

heb ik gedaan,een dode link en een die doorverwijst naar een engelse site.
heb ook ff salland automatisering gemeelt die omdat de enige was(die ik kon vinden) die gigabyte vid kaarten heeft,behalve de genoemde dan,zij wisten ook niet wanneer ze hem krijgen.

Verwijderd

Quote.nl is de importeur van gigabyte in nl als ik het goed heb,op hun site staat dat die half maart leverbaar is,misschien kun je hun ff meelen wanneer die in de winkel verkrijgbaar is.

ps:en dan ff hier vermelden please.

Verwijderd

Heel goed ja heb hem al besteld!!!!

Verwijderd

Bopitje, wat doe je met je oude R8500 dan? (niet dat ik hem wil hebben ofzo) maar in je sig staat dat je er 1 hebt

Verwijderd

Klopt die krijg me pa nou :z heb het goed geregeld.
Die zit trouwens nu al in. Heb nu een 8bit kaartje er in zitten pci. Maar dat zet ik niet in mijn systeem lijst :+

Verwijderd

Jaja, dus je koopt 2x dezelfde kaart, das logsich! Denk je dat deze 2 x zo snel is ofzo?

• hjs
  • Niet online

hjs

Op donderdag 28 februari 2002 00:06 schreef Pjoeloe het volgende:
Jaja, dus je koopt 2x dezelfde kaart, das logsich! Denk je dat deze 2 x zo snel is ofzo?
Inderdaad, als je nu een OEM had en dan deze wilde omdat hij op 275 draait okay.
Nu doe je het dus alleen voor de kwijlfactor :?

Verwijderd

waarom vraag je dit niet in het Radeon topic deel 38 :?

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Op woensdag 27 februari 2002 21:33 schreef bopitje het volgende:
Heel goed ja heb hem al besteld!!!!
zeg eens waar dan...
kunnen we (ik iig) meegenieten...

Verwijderd

Kreeg het volgende antwoord op mijn vraag aan de importeur Quote wanneer die in de schappen van de winkels ligt.

Waarschijnlijk (met de nadruk op waarschijnlijk) einde week 10 begin week 11

Astu

Verwijderd

heeft deze kaart wel 2 ramdacs? zodat hij dual monitor support heeft?

Verwijderd

Yep,lees deze review maar ff ik heb het idee dat ie nog ietsje beter is dan het origineel,kwa extraŽtjes dan.
http://www.digit-life.com/articles/gigar8500/index.html

Verwijderd

Is het met zo"n kaart mogelijk een beetje eenvoudige video edits te doen.Zit daar ook software voor bijgeleverd of niet.

Verwijderd

Volgens mij moet je daar de AIW voor hebben,maar ik zou zeggen lees de review ff.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Ik kon even via via krijgen voor 320eur, hmm lijkt me altijd nog beter dan de originele ati...

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 20:59 schreef -CHiLLeR- het volgende:
OK Dit gaat hem dus worden voor mij.... alleen nu nog geld hebben... moet lukken.

ALS JULLIE HEM ERGENS ZIJN ROND HALF MAART-APRIL... KUNNEN JULLIE DAT DAN FF MELDEN???

PLEAZEEEE CHiLLeR
vervang eerst jouw keyboard zal ik zeggen, de capslock toets werkt volgens mij niet goed :+

Verwijderd

hmm horny maar wel duur. de powercoler is voor 244 bij gistron te krijgen en die loopt ook op 275mhz met 3.6ns geheugen. ok geen mooi kleurtje en ramsinks maar goed.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 22:55 schreef LeNNy het volgende:
Ik kon even via via krijgen voor 320eur, hmm lijkt me altijd nog beter dan de originele ati...
Waar als ik vragen mag,de goedkoopste die ik kon vinden was eur 349,00 of kun jij soms direkt bij quote bestellen.

• LeNNy
Op donderdag 07 maart 2002 23:13 schreef Antares het volgende:

[..]

Waar als ik vragen mag,de goedkoopste die ik kon vinden was eur 349,00 of kun jij soms direkt bij quote bestellen.
mijn vorige werkgever bestelde oa. bij quote, via een maat die er nog werkt kan ik em krijgen.
maar goed ik vind 320eur nog steeds erg veel geld. ben aan het twijfellen of ik nu deze neem of een gf3-ti200

• LeNNy
Op donderdag 07 maart 2002 23:02 schreef SuB het volgende:
hmm horny maar wel duur. de powercoler is voor 244 bij gistron te krijgen en die loopt ook op 275mhz met 3.6ns geheugen. ok geen mooi kleurtje en ramsinks maar goed.
is dat wel de originele 8500 op 275? want ik heb er ff gekeken maar kon het niet duidelijk uit de tekst halen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video/images/giga-r8500/giga-r8500-ati-small.jpg
hij ziet er erg gaaf uit.
Ik heb hem pas geleden besteld maar hij kost mij 365 euro is dat veel??

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 22:55 schreef LeNNy het volgende:
Ja ik kan heb alleen voor 369 euro bij dat bedrijf krijgen.
Weet je zeker dat je hem daar besteld heb(quote)
Weet iemand anders nog een andere winkel.
Volgens mij is er geen andere omdat hij de enige inporteur is :( . Maar hij is wel erg gaaf die kaart :9~
Ik wil die graag hebben wat ik heb nu tijdelijk een 8mb kaartje |:( dus nu kan ik bijna niks :'(

Verwijderd

Hier heb ik hem besteld.als het goed is, is die volgende week leverbaar,ze bellen me als die er is.
Iets goedkoper als die van jou, hoe het met de service gesteld is weet ik zo snel niet.
http://www.tweakers.net/pricewatch/26453

Verwijderd

ja ik hoop dat het maar een goed kaartje is.
Want het is een hoop geld, maar hij ziet er wel kei gaaf uit :9~

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Heb net na sallandautomatisering gebeldt en ze hebben hem vrijdag op de post gedaan :7 vandaag moet ik hem dus binnen krijgen

• hjs
  • Niet online

hjs

350 Euro voor een Radeon op 275/275?

Dan zou ik persoonlijk toch liever 400 euro uitgeven aan een GF4 TI-4400. Die is toch weer ff wat sneller, zeker met FSAA aan. En de 2d schijnt ook okay te zijn bij de gf4 kaarten.

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 22:54
Voor een radeon 8500 vind ik het een vrij dure kaart, hij is wel mooi moet ik zeggen :D

• euro
Op deze kaart blijf je je garantie houden als je hem overklokt. Op een geforce, behalve gainward dan, niet en er zit standaard redelijke koeling op.

Verwijderd

Hey euro kun je misschien iets meer vertellen
hoe deze kaart presteerd ,beeld kwaliteit,etc..etc..

• euro
Op dinsdag 19 maart 2002 21:12 schreef 3Clips het volgende:
Hey euro kun je misschien iets meer vertellen
hoe deze kaart presteerd ,beeld kwaliteit,etc..etc..
Post mijn ervaring deze week nog, kan je nu al vast vertellen dat hij er vet uit ziet in het echt, voor een casemod een zeer mooie kaart!!

Verwijderd

ja ik wil hem ook hebben
wordt mijn eerste radeon 8500
vandaar dus plus hij ziet er 10 keer beter uit dan de original build by ati

Verwijderd

Jongens ik krijg hem vandaag als het goed is :7 :7 :7 :7 :7 :7 Ik laat jullie vanavond wel weten hoe :9~ hij is :7

Verwijderd

Jongens ik krijg hem vandaag als het goed is Ik laat jullie vanavond wel weten hoe hij is "
ik ben zeer benieuwd :9

Verwijderd

Jow ik kom ff 1 ding zeggen hijs is echt geil om tezien
En hij is kei goed mooi snel.
Haal nu met de oude drivers :7 8532 punten.
Lijkt me niet slecht he hij loopt trouwens ook nog op 275 bij 275.
Zitten erg leuke proggies bij waar je kan zien hoe warm hij word en de fans kan regelen.
En 5 games krijg je er bij.
tot nu toe ben ik erg happy met me kaartje.
Helaas moet ik nou werken en kan ik hem niet verder uitprberen.
Maar vanavond horen jullie meer.

Verwijderd

Shit ik kan op 1280 bij 1024 gewoon og 160 hetz kiezen denk alleen niet dat mijn beeldscherm dat aan dan.
Zo ik ben echt blij met mijn kaartje.

Verwijderd

"Haal nu met de oude drivers 8532 punten"
*kwijl mode* ik wil die kaart hebbuh

week levertijd bij salland :(
"Shit ik kan op 1280 bij 1024 gewoon og 160 hetz kiezen denk alleen niet dat mijn beeldscherm dat aan dan.
"
mijn monitor is echt brak 1024 by 768 @85hz is maxx
dus ik denk dat ik er ook meteen een goeie monitor bij bestel >:)

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 15:12 schreef bopitje het volgende:
Jow ik kom ff 1 ding zeggen hijs is echt geil om tezien
En hij is kei goed mooi snel.
Haal nu met de oude drivers :7 8532 punten.
Lijkt me niet slecht he hij loopt trouwens ook nog op 275 bij 275.
Zitten erg leuke proggies bij waar je kan zien hoe warm hij word en de fans kan regelen.
En 5 games krijg je er bij.
tot nu toe ben ik erg happy met me kaartje.
Helaas moet ik nou werken en kan ik hem niet verder uitprberen.
Maar vanavond horen jullie meer.
Ik heb hem inmiddels ook,hoe heb je die score gehaald ,ik haal 7800 met de 6037 drivers.2d is erg goed trouwens dwz mijn divxjes zien er erg goed uit op een breedbeeld tv.

Mijn AMD'tje
1333@1533
384 ddr
7200ata100
Gigabyte AP64D-H

Verwijderd

aan alle bezitters van deze kaart hoe loopt unreal tournament :P

Verwijderd

Dat speel ik dus niet UT :r .
ben nl quake fan :7
en dat loopt echt gaaf hoor :Y)

Verwijderd

ik speel alleen ut en quake 3
wacht nog op ut 2
hoop die toch te kunnen spelen met deze radeon
het enige waar ik aan twijfel is dat de opengl van ati nog niet zo lekker loopt als ik zo links en rechts eens om mij heen lees.

Verwijderd

Alleen wat ik wel jammer vind is dat mijn fan van het kaartje een hoop herrie maakt op turbo.
En als ik hem dan op energy zet is het wel behoorlijk stil maar stijgt de temp zo erg.
Ik denk dat ik er binnenkort een enermax fan of een paps er in zet.
Maar wat ik wel apart vind dat ik met v-tunner hem makkelijk op 300-300 kan zetten.
Maar mijn 3dmark scoren gaaat dan kei flink omlaag 5143.
Dat is toch maf.
Wat heb nl op 275/275 8532 gehaald.
Denk nu dat ik straks de nieuwe drivers er op ga zetten.
Heb dit nu :
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
Name: Radeon 8500
Total Local Video Memory 64 MB
Total Local Texture Memory: 64 MB
Total AGP Memory: 56 MB :?
Display Driver: ati2dvag.dll
Display Driver Version: 6.13.10.6015
Driver WHQL Certified: No
Max Texture Width : 2048
Max Texture Height: 2048
Max User Clipping Planes: 6
Max Active Hardware Lights: 8
Max Texture Blending Stages: 8
Textures In Single Pass: 6
Vertex Shader Version: 1.1
Pixel Shader Version: 1.4
Max Vertex Blend Matrices: 57
Max Texture Coordinates: 6
Vendor ID: 0x1002
Device ID: 0x514c
Sub-System ID: 0x40091458
Revision: 0x00
Dit geeft 3dmark2001se dus aan.
ben er nog niet helemaal happy mee.
Dus denk dat ik maar ff een ander proggie ga proberen om over te klokken en nieuwe drivers.
Maar dat vraag ik wel bij het topic van de radeons

Verwijderd

UT ong 100 fps
Quake ong 150 fps
Mohaa ong 90 fps

Bopitje,hoe heb jij de opengl en d3d ingesteld,ik kom niet boven de 8000,met 1333@1533 en 384 ddr met de 6037 driver van Ati.

Verwijderd

Heb nu me nieuwe drivers er op staan.
en nou loopt die kei goed.
En nergens meer last van.
Weet iemand eigenlijk of ik een ander progamma kan gebruiken dan v-tunner.
Omdat als ik dat progamma gebruik krijg ik nl heel lage scoren. Maar wat het voordeel er wel van is zijn de temp. die je ziet.
Zou ik ook een ander progamma kunnen gebruiken boor de temp. Die goed werk met rage3d Tweak???

Sorry dat ik er niet bij heb gezegt dat
het is voor het overklokken :7

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Ga je nu alles wat in [topic=447591/3/25] gezegt wordt hier plakken ???
ga dan gewoon door in -= Radeon Topic - Deel 43 =-
En stop deze ............... als der geen nieuwe berichten zijn.

• euro
Nou heb de mijne er eindelijk in zitten.
Had het eigenaardige probleem dat na alles geistalleerd te hebben het beeld freezde.
Ben vandaag langs salland geweest en de kaart bleek dus stuk, kreeg meteen een nieuwe en kaart loopt als een zonnetje!!! :7
Komende dagen even uit proberen.
Die v-tuner is echt kwell.Bopitje blijft bij jou ook memory fan knipperen, zo ja hoe krijg je dit uit??

• euro
heb hem nu op 300/300 makkelijk lopen.Moet er nog een chipset cooler opzetten.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 17:11 schreef euro het volgende:
heb hem nu op 300/300 makkelijk lopen.Moet er nog een chipset cooler opzetten.
Heb je nu dan geen cooler er op zitten dan.
En maakt hij ook zo veel geluid die fan van jou???

• euro
Heb er nu geen memory cooler op zitten en hij loopt nu 315/315 stabiel.Me vga cooler maakt geen herrie.Ben echt heel tevreden met deze kaart

Verwijderd

Zo zo :9~ dat is best wel relax.
Maar op hoeveel toren laat jij alles draaien.
Ik wil heb zo laag mogeljik hebben.
En hoe warm word hij nu dan????
En wil ook wel is weten wat voor score jij nu haald met zo kaart die zo hoog loopt.
Ja het probleem bij mij is dat ik geen fans in me kast heb zitten dus dan kan hij nog niet zo hard.
Word hij nl kei snel warm. Maar dat ga je tegen als je meerdere fans in je pc heb zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Eej hoe warm mag eigenlijk een Videokaart worden? want als ik hem koop....

>:) jah dan gaat het dus...----''''' met overclocken :P

Verwijderd

Zijn er hier nog meer mensen die het genoemde kaartje hebben,ik heb hem sinds kort en wilde graag wat ervaringen delen hierover bij de gekke ui haalde ik ruim 8000 met de kaart op 300/300 (rage3dtweak),die bijgeleverde vtunner werkt bij mij niet goed hij draaid dan wel op 300/300 maar leverd lagere scores.
Heb ook nog een probleempje met het afspelen van divxen(laatste codec}via de normale tv-out functie krijg ik een zwart beeld,als ik mijn dekstop uitbreid naar de tv en dan het schermpje naar de tv sleep en dan daar op fulscreen zet lukt het wel, erg goede 2d kwaliteit trouwens,aangezien mijn pc boven staat en de tv beneden is diet niet erg practisch,weet iemand hier een oplossing voor misschien.heb zelf al aardig wat research gedaan maar nog geen bruikbare oplossing gevonden.

ps;zou het misschien aan die nieuwe codec in combinatie met de radlight player kunnen liggen?

Score 3dmark2001se http://service.madonion.com/compare?2k1=3123843

GRTZ en BVD

Verwijderd

Ja wat ik wel vet vind als hij kapot gaat met overklokken krijg ik een nieuwe :)
Ik moet alleen wel fans in me kast gaan zetten en een fan denk ik bij me memory gaan plaatsen.
dan zal ik wel lekker kunnen overklokken.
Hij loopt nou best relax op 301.5 bij 301.5 :)

• euro
Heb 3darks2001se geïnstalleerd, maar krijg bij het opstarten nadat de installatie goed is gelukt een error. Heb de FAQ gelezen, maar stond geen oplossing in. Ik heb support gemaild, nu maar af wachten met her error rapport erbij.3dmakrs2000 doet het wel gewoon en haal daar en score van 10779
http://service.madonion.com/compare?2k=2340626

Heb me pctje overclockt met CPUfsb naar AsusA7v133aRaid-TB1400@1550-Spire Cooler*512mb133@147.66.
Videokaart Gigabyte radeon 8500 deluxe 3dmarks settings core 275@308 memory 275@315

Kan niet wachten op mijn koolance pc2-601 :7

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 23:27 schreef euro het volgende:
Heb 3darks2001se geïnstalleerd, maar krijg bij het opstarten nadat de installatie goed is gelukt een error. Heb de FAQ gelezen, maar stond geen oplossing in. Ik heb support gemaild, nu maar af wachten met her error rapport erbij.3dmakrs2000 doet het wel gewoon en haal daar en score van 10779
http://service.madonion.com/compare?2k=2340626

Heb me pctje overclockt met CPUfsb naar AsusA7v133aRaid-TB1400@1550-Spire Cooler*512mb133@147.66.
Videokaart Gigabyte radeon 8500 deluxe 3dmarks settings core 275@308 memory 275@315

Waarom heb je hem lager gezet ,hij liep toch stabiel op 315-315??? waarom zet je hem dan terug :?

Kan niet wachten op mijn koolance pc2-601 :7

Verwijderd

http://gamershq.madonion.com/compare.shtml?2225618
Deze is pas hoog met een radion denk el dat hij een vlot mod heeft.

• euro
Op vrijdag 29 maart 2002 23:58 schreef bopitje het volgende:
http://gamershq.madonion.com/compare.shtml?2225618
Deze is pas hoog met een radion denk el dat hij een vlot mod heeft.
komt echt hoog die gast!!kwel!!

• euro
Op zaterdag 30 maart 2002 01:30 schreef euro het volgende:

Die gozer komt op 13766, maar heeft een atlon xp er in op 1704mhz, dat scheelt heel hoop, bij mij vlog de score ook omhoog toen ik me cpu overclockte.Begon op 9647 3dmarks met vga standaard op 275/275 en verder nadaniks overclockt en eindig nu op 10779 met vga overclockt en cpufsb voor me pc.We zien wel als ik me nieuwe spullen heb.
Die 315/315 was gewoon op me pc zelf en niet in 3dmarks, overguns loopt me pc! nu op 325/325 stabiel, geen enkel probleem.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

It should be noted that although the VTuner helps to overclock the card it does something wrong with memory timings...

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Kunnen jullie me wat meer vertellen over jullie instellingen????
Hier de mijne:
Tb1333@1540(11x140)
384 ddr
Gig AP64D-H 300/300 (rage3d tweak)
XPpro
driver 6052(rage3d)

Mijn score 3dmark2001SE...8400

http://service.madonion.com/compare?2k1=3123843

Alvast bedankt voor de reacties,ik denk dat ik met een verse Xp wel een hogere score haal,maar ik zit nog te wachten op mijn nieuwe brander,als die er is ga ik wel heea backuppen en een schone xp eropzetten,maar tot dan moet ik het maar hiermee doen,vertel me eens hoe jullie die hoge scores halen???

Verwijderd

Hoi!

Ik heb een nieuwe pc besteld met daarin ook zo'n stoere Gigabyte AP64D-H (wilde eigenlijk de 128 mb uitvoering, maar die is er nog niet).

Nu vroeg ik me dus af of ik het beste de nieuwste Gigabyte drivers moet gebruiken of de Ati drivers voor de 8500. Bij een GeForce cloon kaart is het namelijk beter om de NVidia drivers te gebruiken, maar ik weet dus niet of dat bij Ati cloontjes ook zo is.

Greetz!
Pagina: 1