ADSL over Windows en Mac

Pagina: 1
Acties:

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01
Ik wil mijn adsl verbinding verdelen over mjn windows 98 machine en een Imac. Ik heb twee netwerkkaarten in mijn windows 98 zitten en wil deze crosscable verbinden met de Mac. Welke aanpassingen moeten er dan allemaal gedaan worden in het operatingsysteem?

Groetjes

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Kun je dan niet beter met een hub werken?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden, maar volgens mij is het makkelijkst om:

- op de Windowsbak Internet Delen aan te zetten (vanaf Win98 en hoger).
- Mac instellen

Hoe het precies werkt staat uitlegd hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/8#8

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
Overigens staat je vraag hier verkeerd, dus ik move 'm naar [forum=19]

DIT IS MIJN WEBSITE

• yrew
ow sorry dacht dat hij er al stond. Dat document beschrijft, als ik het goed gelezen heb een server client situatie waarin zowel de server als de client windows machines zijn. Maar nu is de client een Mac.

Hoe wat en waar moet ik iets invullen, ik heb al gezogd via de search maar ik ben echt een mac-leek, weet er helemaal niets vanaf, maar ja hoop dat hiermee te veranderen. Overigens zijn ze hier al zeker een maand mee bezig dus ik vraag me af of er wel ergens een oplossing is.

Groetjes

• havana
Bij de client hoef je toch alleen maar wat IP getalletjes enzo in te vullen? Dat lijkt me zelfs op een Mac vrij makkelijk. Ik wijs Chem wel even op deze draad, da's een Mac freak.
De Clients inregelen voor ICS.

De client machine mag een willekeurige windows machine zijn, dus alles vanaf 95. NT en 2000 en zelf XP werken ook gewoon. Je hebt voor de client machine ook verder geen extra software nodig.

Zorg dat de "Client For Microsoft Networking" geïnstalleerd is.

Zorg dat "TCP/IP" voor je adapter is geïnstalleerd.

Zorg dat "Microsoft File and Printer Sharing" geactiveerd is.

Zorg ervoor dat je NIC zijn IP via DHCP krijgt. (Tabblad "IP-adress" -> vinkje zetten bij "Obtain IP-adress automatically".)

Zorg ervoor dat WINS zijn info ook via DHCP krijgt. (Tabblad "Wins" -> selecteer "Use DHCP for WINS Resolution".)

Zorg ervoor dat je geen Gateway ingesteld hebt. (Tabblad "Gateway" Tab, en haal eventuele entries daar weg.)

Zorg ervoor dat DNS uit staat. (Tabblad "DNS" -> "Disable DNS".)

Nadat je alle instellingen aangepast hebt, klik op OK, en reboot de PC.

Zorg dat je binnen je browser insteld dat hij geen Dial-up moet doen, (In IE : "never Dial a Connection") en dat je LAN-settings voor de rest leeg zijn.
Bovenstaand moet toch ook wel bij een Mac in te stellen zijn me dunkt..

[edit]
ik denk via start/systeem voorkeuren/netwerk

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/helpdesk/pictshelp/macosx/analoog3.gif

DIT IS MIJN WEBSITE

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Internet delen voor een MAC is hetzelfde als voor een Windows PC, interessante informatie is dan dat:

MS ICS is een DHCP server (geeft dus IP's voor je uit als je ze niet met het handje instelt) en een softwarematige NAT router, met die informatie is de rest een kwestie van standaard instellen op de Mac.

Volgends mij moet je voor de rest dus genoeg hebben aan de ICS guide van GaMeOvEr, want alhoewel de instellingen anders gemaakt moet worden (het ziet er allemaal wat anders uit op een Mac) zijn de instellingen die je moet maken gelijk.

• yrew
thnx for die Blume

ik ga dit maar eens proberen thuis. Op de een of andere manier lukken dit soort dingen me nooit, maar met deze info moet ik wel een stuk verder kunnen komen

thnx

Groetjes

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

dat zal toch echt geen probleem moeten zijn.

je hoeft enkel je tcp/ip (<= os 9) of je network prefs (os x) aan te passen...

probeer wat, maak een screenshot en als 't niet werkt leg ik het wel uit :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• yrew
Ik ben het nu aan het proberen, hoef ik op de windows bak niets meer te doen dan internetsharing aanzetten ???

Vind het namelijk zo weinig, dacht minstens vijf keer rebooten ??

en waar kan ik de gateway instellingen op een mac veranderen of zeg ik nu iets heel doms ?

Groetjes

• yrew
sorry kan mijn post niet meer wijzigen.

Ik kan mijn instellingen voor route-adres niet wijzigen op de mac, in regelpanelen >>> tcp ip

iemand enig idee waarom niet ?

Groetjes

Pagina: 1