Toon posts:

Batterij Vaio Z600TEK naar de haaien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet sinds een paar daagjes maf: Hij laadt zich netjes op, en werkt dan zonder net wel, maar helaas maar een minuut of 5!!! Een beetje maf, terwijl ie nog aangeeft dat er zeker 90% in zit. Ik moet wel zeggen dat ik standaard batterij erbij heb, die is zowiezo niet zo goed...

Iemand een idee hoe dit kan? Bestaat er zoiets als "batterij-onderhoud" software ofzo (zal wel niet hehehehe...)? Waar ik het probleem mee kan oplossen? Zoiets heb ik ook op me mobieltje...

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08
Je kan proberen voor je laptop en je telefoon echt helemaal leeg te alten lopen dus bijv. een paar dagen laten leeglopen en dan weer opladen best wel kans dat eht dan ebter gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Leeglopen...
Keeeeeee....

Maaaaar... Hoe doe ik dat? Ik bedoel: als ie uitstaat loopt ie toch niet leeg?

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Sluit er een lampje op aan door met een stukjeplakband ofzo de draadjes met de plus en min te verbinden. Dan kun je mooi je batterij leegtrekken :)

Zo heb ik al eens eerder een batterij gered B-)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat er verder niets in de bios van refresh battery oid. Dat helpt vaak nog al eens.

(of je moet het proggie dischrg.com nog ergens kunnen vinden).

Verwijderd

dat is gek, een vriend van mij had ook een vaio, en die klokte niet terug, mischien ook het probleem bij jouw? en daar door gingen de baterijen heel snel leeg.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:02
Mooie boel zou dat zijn, als dat het verschil tussen een paar uur en 5 minuten zou zijn... volgens mij moet die kameraad van je eens naar z'n powermanagement settings kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus ook... Hij zakt af naar 80 % ofzo, en dan gaat ie -BAM- uit!

Verwijderd

Die batterij, is dat een Ni-MH batterij?
Zo ja, probeer het volgende dan eens: "leeg" maken, uit het notebook verwijderen, inpakken in waterdicht plastic, 2 a 3 dagen in de vriezer, terugplaatsen terwijl hij koud is, opladenn, weer leeggebruiken, eruit halen, vriezergrapje weer uithalen en weer volladen. Vaak werkt dit om het "geheugeneffect" te onderdrukken. Werkt bij vrijwel iedere Ni-MH batterij, ook voor mobieltjes :)

En baat het niet, schaden doet het ook niet....

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Li-ion. En het probleem is dat ik hem niet met de computer kan leeg laten lopen...
:'(
Pagina: 1