Toon posts:

[apple] Nieuw met mac, nog een hoop vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Ik heb een aantal vragen die ik denk ik hier het beste kan stellen. Ik ben helemaal nieuw to apple en heb gisteren mac os x gekocht en een G3 geruild tegen een oudere compaq!

Goed nu heb ik os geinstalleerd enz, ziet er allemaal gelikt uit, alleen heb ik een paar vragen

- Welke programma's moet ik echt hebben, hoort bij een apple leuke programma's of zinnige, geef me maar wat titels dan kom ik er wel uit! kan je hem laten spreken mooi screensavers, ik hoor echt jullie mening graag

- *.bin file, hoe brand ik die in windows, ik heb de update downgeload van apple de 13 of zo, laatste update maar heb geen brander in mn apple wil graag toch die bin file openen of zo zodat ik de upgrade kan instaleren.

- is er ergens een utillity waar ik kan zien welke applicaties ik heb geinstalleerd en hoe ik deze weer kan delete soort uninstall scherm?

- ik heb quicktime willen instaleren maar nou bleek dat ik de nieuwsta al had, nou straat er quicktime installer links in beeld, soort schijfje, maar ik wil dit graag weg.. deleten lukt niet

- ik wil graag mijn vga kaart upgraden kan dat? zijn er kaarten die apple ondersteunen van nvidia of zo??

alvast heel erg bedankt voor jullie hulp .. tot vaak

Nick

Verwijderd

Hallo allemaal. Ik heb een aantal vragen die ik denk ik hier het beste kan stellen. Ik ben helemaal nieuw to apple en heb gisteren mac os x gekocht en een G3 geruild tegen een oudere compaq!
Goed nu heb ik os geinstalleerd enz, ziet er allemaal gelikt uit, alleen heb ik een paar vragen
ik hoop eigenlijk dat je je oude compaq geruild hebt tegen een G3, maar dat zal je wel bedoelen |:(
- *.bin file, hoe brand ik die in windows, ik heb de update downgeload van apple de 13 of zo, laatste update maar heb geen brander in mn apple wil graag toch die bin file openen of zo zodat ik de upgrade kan instaleren.
stuffit expander installen en gewoon de bin file op het icoon van stuffit expander slepen.
- is er ergens een utillity waar ik kan zien welke applicaties ik heb geinstalleerd en hoe ik deze weer kan delete soort uninstall scherm?
s'mooi he apple, je kan je proges gewoon in de prullenmand slepen en voila geuninstalled, (al heb je tegenwoordig ook uninstallers voor de mac bij sommide programma's) maar een overzichtsscherm, ik dacht het niet , mischien bji osX wel.
- ik heb quicktime willen instaleren maar nou bleek dat ik de nieuwsta al had, nou straat er quicktime installer links in beeld, soort schijfje, maar ik wil dit graag weg.. deleten lukt niet
sleep hem in je vuilnisbak, of appletje-backspace wil ook wel werken (btw als je iets wil verwijderen gooi je dat in je vuilnisbak, dus ook als je diskette's - zip's of cd's wil 'uitspugen')

ik hoop dat je er wat aan hebt

Verwijderd

Topicstarter
dat uninstallen wist ik niet! want als k office start gaat ie helemaal flippen :).. complete instal vorige keer geloof ik

en natuurlijk ik heb aan alle antwoorden wat :) thnx

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

bovenstaande vragen zijn reeds beantwoord dus die sla ik voor het gemak maar over..
Op dinsdag 26 februari 2002 14:39 schreef xpnick het volgende:- ik wil graag mijn vga kaart upgraden kan dat? zijn er kaarten die apple ondersteunen van nvidia of zo??
Ati en GForce hebben kaarten voor de appel, maar het ligt eraan wat voor een je heb, ik dacht dat je in de nieuwere appels (G4+) de gewone kaarten (die ook voor pc gebruikt worden) kon stoppen, maar dat moet je bij de betreffende fabrikant ff checken.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Voor OS X is al een hoop shareware te downloaden :) dat nog best handig is. Echt onmisbaar zijn:
-MS Office (MS :r ) kan ook met appleworks
-Netscape
-misschien hotline of carracho voor filesharing
-fetch ftp client
-Quake 3 Arena
-Adobe 7 (is nu alleen nog een beta versie van)
-Quark 5 (idem, geloof ik)
-Stuffit
-Toast
-Filemaker
-divx (Sorenson of quicktime plugin)
alle apps zijn voor OS X
diskcopy, calculator, discutility, enz zijn te vinden in applications --> utilities

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

En er zijn diverse proc-upgrade kaarten en video-upgrade kaarten, wel even de aansluiting in de gaten houden. Sommige aansluitingen kunnen wel eens niet passen, Apple heeft wat ge-experimenteerd met die dingen. Mocht je hem nou echt nog eens kwijt willen, of nog wat info: mactivity@hotmail.com :P

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx alvast

Verwijderd

Welke programma's moet ik echt hebben, hoort bij een apple leuke programma's of zinnige, geef me maar wat titels dan kom ik er wel uit! kan je hem laten spreken mooi screensavers, ik hoor echt jullie mening graag
Voor software moet je op http://www.versiontracker.com/macosx/ zijn. Zoek maar eens naar Omni (OmniGraffle is erg goed), Adium, Icy Juicy, Mozilla, Dropcompress, MailPicture voor Mail, ...
Flurry vind ik een mooie screensaver, gebruikt OpenGL.
*.bin file, hoe brand ik die in windows, ik heb de update downgeload van apple de 13 of zo, laatste update maar heb geen brander in mn apple wil graag toch die bin file openen of zo zodat ik de upgrade kan instaleren.
Een .bin file is net zoiets als .zip gewoon met stuffit expander uitpakken dus
is er ergens een utillity waar ik kan zien welke applicaties ik heb geinstalleerd en hoe ik deze weer kan delete soort uninstall scherm?
zie je applicatie folder. gooi die applicatie weg en je hebt het gedeinstalleerd. Applicaties maken preferences aan die in je home/Library/Preferences/ staan. Die kan je ook weggooien. Als je die preferences weggooit en de app start is het als nieuw. (paar uitzonderingen == zeer slechte app)
ik heb quicktime willen instaleren maar nou bleek dat ik de nieuwsta al had, nou straat er quicktime installer links in beeld, soort schijfje, maar ik wil dit graag weg.. deleten lukt niet
Dat is waarschijnlijk een disk image die gemound is. Als je die naar je prullenbak sleept wordt hij ge"unmound" en kan je de disk image file weggooien.
ik wil graag mijn vga kaart upgraden kan dat? zijn er kaarten die apple ondersteunen van nvidia of zo??
je zal wel PCI moeten hebben. De beste PCI kaart voor MacOS X is denk ik wel de ATI Radeon PCI met tv out.

Je moet niet al te veel aan windows denken... gewoon intuitief bezig zijn :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

btw, als je het eea. baggertraag vindt lopen, mail me dan even

er vaalt heel wat te tweaken aan de UI qua snelheid...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1