Toon posts:

[Flash 5] Plaatje in flash importeren? Of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een stukje flash maken, nu heb ik een foto van een bedrijfspand en daar wil een paar simpele flash acties over heen gooien, alleen maar tekst tweening. Wat kan ik nu het best doen, flash als transparant opslaan en over het plaatje heen gooien of het plaatje (JPG) in flash importeren en daar de teksten overheen gooien??

IK kan het trouwens niet apart doen en flash en een plaatje, want de tekst loopt over het plaatje heen.

Alvast bedankt,

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Gewoon plaatje als .JPG importeren in Flash.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
vreet dit niet meer kb, dan dat ik het plaatje als achtergrond gebruikt, of ziet flash het als een "statisch" (kan ff het goede woord niet vinden) plaatje?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

converteren naar symbool

uit de library slepen. (view library)

Dan een nieuw symbool voor de tekst...

uit de library slepen.

etc.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:25 schreef willem169 het volgende:
Gewoon plaatje als .JPG importeren in Flash.
Als je het als los plaatje laat staan kan je het gebruiken om te laten zien terwijl je flash aan het laden is, vergeet niet dat heel veel gebruikers nog geen breedband hebben.

Verwijderd

Topicstarter
thx... ik kan weer verder.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

flash vreet geen ruk.... mits je de jpegs goed comprimeerd...

In fotosoep terugschroeven naar 72 dpi en je moviesize... Dan save for the web om no wat extra compressie te geven....

Zelfs als je het plaatje laat bewegen zoals kantelen of faden dan blijft ie goed lopen. Flash is namelijk niet pixel maar vector based
Pagina: 1