DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
Verwijderd
Kabeltjes verkeerd om aangesloten?Op dinsdag 26 februari 2002 14:24 schreef silentsnow het volgende:
Hoe kan het dat mij upload 4x sneller is dan mijn download @ Speedtest.nl ???
Verwijderd
Wel €10 per maand goedkoper en geen datalimietOp dinsdag 26 februari 2002 14:34 schreef Tuxus het volgende:
Ik snap de comotie niet echt. Alsof Eweka zo fantastisch is. Met Cistron Maxx haal je dezelfde snelheden en de service lijkt me stukken beter dan die van eweka
'k heb het nog in bestelling staanOp dinsdag 26 februari 2002 14:17 schreef KaAzKoP het volgende:
Haha vet :9! Misschien dat ik dit toch maar eens ga nemen!!
Maar voor die 760kb/sec wacht ik nog wel eventjes hoor..
DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
766Op dinsdag 26 februari 2002 14:35 schreef TheVisionMaster het volgende:
[..]
'k heb het nog in bestelling staan'k heb al lopen klagen dat het zo lang duurt..maar naar wat ik nou begrijp is het gewoon VET druk bij Eweka....druk met aanvragen dus..
Maar voor die 760kb/sec wacht ik nog wel eventjes hoor..
hehe Hmm....ben ik niet met je eens....het feit dat het zo lang duurt is (volgens mij ) gewoon omdat ze pas sinds begin dit jaar bezig zijn met de particuliere markt...Op dinsdag 26 februari 2002 14:34 schreef Tuxus het volgende:
Ik snap de comotie niet echt. Alsof Eweka zo fantastisch is. Met Cistron Maxx haal je dezelfde snelheden en de service lijkt me stukken beter dan die van eweka
Maar ja..Cistron Maxxx (als ik SPeedsuite.net moet geloven) is niet sneller...
Heb me half jan aangemeld. Er schijnt alleen een probleem te zijn met de levering van de analoge lijn (die ik dus moet krijgen via KPN)....er zijn mensen die het na mij hebben aangevraagd die al aangesloten zijnOp dinsdag 26 februari 2002 14:37 schreef KaAzKoP het volgende:
[..]
766. Hoelang wacht je eigenlijk al?
Verwijderd
hehe we zullen zien...Op dinsdag 26 februari 2002 16:37 schreef lucy1981 het volgende:
Cistron staat nog steeds bovenaan, met de hoogste gemiddelde snelheid.Ik ging sowieso al voor Cistron dan Eweka. Hebben denk ik toch iets meer ervaring. Daarnaast zijn er natuurlijk nog maar 3 of 4 gebruikers van Eweka aangesloten. Ben benieuwd hoe het met de snelheid is als al die duizenden anderen zijn aangesloten. Denk dat dat toch wel scheelt.
Enneh...met gemiddelde snelheid staat Cistron idd bovenaan ...maar met mAXX downloadsnelheid niet
Verwijderd
Wacht maar op de lange termijn dan zal je zien dat cistron de zaken beter voor elkaar gaat hebben
Verwijderd
Vergeet niet dat dat ligt aan de afstand van je huis tot aan de centrale en de kwaliteit van je lijn. Dus het is sowieso ook nog heel erg verschillend per persoon. Cistron is, denk ik, gewoon veel stabieler dan Eweka, zo komen ze tenminste over.Op dinsdag 26 februari 2002 16:39 schreef TheVisionMaster het volgende:
[..]
hehe we zullen zien...is Cistron ook al niet eens failliet gegaan??
![]()
Enneh...met gemiddelde snelheid staat Cistron idd bovenaan ...maar met mAXX downloadsnelheid niet*hehe*
Verwijderd
Dank je PatMan, je was net iets sneller.Op dinsdag 26 februari 2002 17:11 schreef PatMan het volgende:
Even voor alle duidelijkheid: het MAXX-abonnement van zowel CistroN als Eweka is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale en de lijnkwaliteit. En uiteraard ook van de provider die erachter hangt. Hou hier rekening mee; het is dus niet op basis van www.speedtest.nl of zo te zeggen dat Eweka danwel CistroN sneller is met het MAXX abonnement!
Hehe, dat is meestal wel anders hoorOp dinsdag 26 februari 2002 17:15 schreef lucy1981 het volgende:
Dank je PatMan, je was net iets sneller.
Over CistroN denken we hetzelfde, maar ik moet zeggen dat ik enigszins biased ben (sinds vorige week is mijn CistroN 512-abo actief
Verwijderd
Wat is je status tegenwoordig Lucy1981
/me zit 1,4 kM van de centrale en van |mij <--> centrale| zitten meer chello-users dan aDSL-users
Sorry Tux...'t is niet mijn bedoeling om Cistron af te zeiken...Op dinsdag 26 februari 2002 16:42 schreef Tuxus het volgende:
TVM> Waarom zeik je cistron zo af. Failliet kunnen ze idd gaan. Ik bewonder Danny ter Haar en de harde kern heel erg omdat ze tegen de stroom inwerken.
Wacht maar op de lange termijn dan zal je zien dat cistron de zaken beter voor elkaar gaat hebben
Ze leveren iig allebei SUPERSNELLE ADSL verbindingen
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Ik zit ongeveer 100 à 200 meter van de centrale af. Mijn telefoonlijn is ook net nieuw, denk twee jaar, want de vorige bewoner had net een nieuwe lijn aan laten leggen, omdat er in mijn huis nog geen aansluiting was. Denk dus dat het wel goed zit bij mijOp dinsdag 26 februari 2002 17:23 schreef DraiC het volgende:
een maat van me zit 3.4 km van de centrale af en haalt met MXStream fast de 112 kB, toch wel de max gezien het feit dat je ook met overhead te maken hebt.
offtopic:
Wat is je status tegenwoordig Lucy1981
/me zit 1,4 kM van de centrale en van |mij <--> centrale| zitten meer chello-users dan aDSL-users
Mijn status is op dit moment: Stap 3: KPN Geaccepteerd.
Bel elke dag totdat ik meer hoor over mijn aansluitdatum. Ben nou vijf dagen verder en ik weet nog niks
Zo'n afgang he? Van fast adsl weer terug naar 56k
Verwijderd
Ik stond van 13-01-2002 op status 3/6 en wilde net annuleren en Zon plus nemen toen stond ik sinds vrijdag 22-02-2002 opeens op 5/6].Op dinsdag 26 februari 2002 18:25 schreef lucy1981 het volgende:
maar DraiC, jij hebt dus al wel weer een nieuwe aansluitdatum? Wie nog meer, want waarom ben ik dan weer de enige die die nog niet heeft??
Het is wel heel druk daar bij cistron, heb ik mij laten vertellen door sales afdeling( ja die ging ik ook maar lastig vallen
Verwijderd
Verwijderd
Stap 1: Aanvraag elektronisch ontvangen Stap 2: Aanvraag per post/fax ontvangen Stap 3: Verificatie van gegevens
Wachten op uw KPN Nota Stap 4: Aanvraag bij bbned geplaatst (2002-02-20) > Stap 5: Wachten op portering
Voorlopige Aansluitdatum bekend (2002-03-07)
Aansluitdatum bekend (2002-03-05) Stap 6: Aansluiting gereed Uw aanvraag bevindt zich in stap 5:
Nu u bij deze stap bent aangekomen is het wachten alleen nog op de KPN. Zo mogelijk ziet u hier een (voorlopige) aansluitdatum.<
Ik zeg: lekker belangrijk en lulkoek!
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Verwijderd
Is het ook, belangrijke lulkoekOp dinsdag 26 februari 2002 19:19 schreef woutur het volgende:
Hoe kwam het ook alweer van Eweka snelheid op hoever we zijn met de cistron aansluiting?
Ik zeg: lekker belangrijk en lulkoek!
maar weer ff ontopic, ik denk dat je de snelheid en het status traject van beide providers goed naast elkaar kan zetten, het verschilt in weze niet zoveel.
en die "766 KB/SEC!!!!! " moet ik nog maar zien of dat wel een continue snelheid is, misschien is het wel een testaccount van 1 van de medewerkers van Eweka
Verwijderd
Denk dat je nog wel langer moet wachtenOp dinsdag 26 februari 2002 19:04 schreef DraiC het volgende:
Het traject van uw aanvraag voor een Maandabbonement ADSL (MAXX) is als volgt:
Stap 1: Aanvraag elektronisch ontvangen Stap 2: Aanvraag per post/fax ontvangen Stap 3: Verificatie van gegevens
Wachten op uw KPN Nota Stap 4: Aanvraag bij bbned geplaatst (2002-02-20) > Stap 5: Wachten op portering
Voorlopige Aansluitdatum bekend (2002-03-07)
Aansluitdatum bekend (2002-03-05) Stap 6: Aansluiting gereed Uw aanvraag bevindt zich in stap 5:
Nu u bij deze stap bent aangekomen is het wachten alleen nog op de KPN. Zo mogelijk ziet u hier een (voorlopige) aansluitdatum.<
Mijn schema ziet er zo uit:
Welkom,
Uw aanvraag is bij bbned aangemeld. Dit statusscherm zal dan ook vanaf nu de status van uw aanvraag weergeven, zoals deze bij bbned bekend is. Deze aanvraag bevind zich in STAP 3 volgens het bbned schema. Hieronder is het schema afgebeeld:
bbned aanvraagschema:
1) In de wachtrij
2) Geaccepteerd
3) KPN Geaccepteerd
bbned heeft een porteringsverzoek voor uw lijn naar KPN gestuurd, en KPN heeft deze geaccepteerd. Op dit moment bevindt u zich in het porteringsproces. Dit kan enige tijd duren. Wanneer wij zekerheid hebben over de porteringsdatum dan zullen wij u zo snel mogelijk een modem toesturen.
4) KPN porteert lijn
5) bbned maakt lijn klaar voor Cistron adsl
6) Lijn gereed en ADSL geactiveerd.
Ik zit dus nu al weer drie weken in 'drie', terwijl ik eerst ook in 'vijf' zat
Helaas moest die portering nog administratief afgehandeld worden en de lijn nog overgegeven worden aan bbned, en dat duurde nog tot 17-02-2002. Vervolgens duurde het nog tot 20-02-2002 voordat het autoprovisioning systeem van bbned bij me langs was gekomen...
Ik denk dus dat de brief die je van KPN krijgt redelijk leidend is. Hebben jullie die al gehad?
Overigens sta ikzelf nog steeds op status 4) terwijl ik alweer een week van ADSL aan het genieten ben
Verwijderd
Heb nog geen brief gehad... Snap het niet helemaal van die brief.Op dinsdag 26 februari 2002 20:03 schreef PatMan het volgende:
Mijn Voorlopige aansluitdatum was 02-02-2002 (ja ik dacht nog: dubbel feest), maar dat werd aangepast in Aansluitdatum 08-02-2002. Inmiddels kreeg ik een brief van de KPN dat mijn aansluiting 12-02-2002 opgeheven zou worden, en toen is ook daadwerkelijk de lijn geporteerd.
Helaas moest die portering nog administratief afgehandeld worden en de lijn nog overgegeven worden aan bbned, en dat duurde nog tot 17-02-2002. Vervolgens duurde het nog tot 20-02-2002 voordat het autoprovisioning systeem van bbned bij me langs was gekomen...
Ik denk dus dat de brief die je van KPN krijgt redelijk leidend is. Hebben jullie die al gehad?
In die brief werd mij officieel door KPN meegedeeld dat mijn lijn afgesloten zou worden. Die andere data kwamen van de Cistronsite, maar zijn mij nooit officieel door KPN bevestigd...Op dinsdag 26 februari 2002 20:05 schreef lucy1981 het volgende:
Heb nog geen brief gehad... Snap het niet helemaal van die brief.
Verwijderd
kan beter op je adsl connectie letten. of je status nu wel of niet geupdate is, het is belangrijker dat je adslOp dinsdag 26 februari 2002 18:54 schreef DraiC het volgende:
check elke dag je status, want voor je het weet ..
verbinding het doet, dunkt me...
maxx cistron gebruiker hier.
cistron gekozen omdat het op inbel & adsl als beste isp uit de bus komt (snelheid, service & helpdesk).
28/1 aangemeld via internet
25/2 aangesloten
heb reeds snelheden gehaald van boven 800 k/sec.
met een 140 mb file zat ik op 745 k/sec gemiddeld met pieken tot 810 k/sec. via flashget
andere keer met dap waarden gezien van rond de 850 k/sec. of die waarden ook echt kloppen boeit me niet...wel dat ik 140 mb binnen 3 mins binnen had of dat nou 2.58 of 3.15 mins duurt <> beiden beter dan 30 mins of zo
p.s. laten we de upload van een steady 52 k/sec niet vergeten die ik had toen ik ff snel 36 mb via ICQ naar iemand stuurde
Sinds 1 februari afgesloten van Mxstream en de lijn was vrijgegeven op 14 februari.
De aansluiting via Eweka loopt een beetje stroef(met dank aan BBned)maar is het wachten waard.
Denk dat ze niet hadden gerekend op de vele aanvragen die binnen stromen,maar goed KPN is ook klein begonnen.
Moet alleen niet te lang gaan duren want ik ben mijn 56K wel zat te worden.
Verwijderd
Vaag hoor, binnen 4 weken en op dezelfde manier aangevraagd als ons(die nog lang moeten wachten).Op dinsdag 26 februari 2002 22:51 schreef godcha het volgende:
28/1 aangemeld via internet
25/2 aangesloten
die zie je hierOp dinsdag 26 februari 2002 22:21 schreef battigoal het volgende:
Hoe zit het met de ping
Verwijderd
damn das niet veel langzamer dan een netwerk lol
maaruh er is mij verteld dat ik afgelopen vrijdag zou moeten worden aangesloten; en gister zeiden ze dat het Februari wordt gerealiseerd (eweka premium account); dat geeft ze nog de tijd tot Donderdag
Ik wacht af...ik heb btw op 28 januari besteld.
Verwijderd
status pagina van cistronOp dinsdag 26 februari 2002 23:25 schreef Tuxus het volgende:
Draic>> Hoe kom je aan die datum (aansluitdatum)
Wachten op uw KPN Nota
* Stap 4: Aanvraag bij bbned geplaatst (2002-02-20) > Stap * 5: Wachten op portering
* Voorlopige Aansluitdatum bekend (2002-03-07)
* Aansluitdatum bekend (2002-03-05) Stap 6: Aansluiting gereed Uw aanvraag bevindt zich in stap 5:
Verwijderd
(Dit is dus een op 160KByte gecapte Chelloverbinding!)
Verwijderd
Ik dus ookOp woensdag 27 februari 2002 09:16 schreef heidekneus het volgende:
vreemd dat men begint met Eweka en terugkomt op Cistron.......maar ik blijf Eweka nog ff trouw.....Nog maar 3 weekjes hopelijk
Ze hadden gewoon niet gerekend op zoveel aanvragen...pff...iedereen moet niet zo zeiken!!
Ik heb nu nog Wanadoo Broadband Premium via Casema, maar als ik dit hoor en zie...
hmm..tja..als je kijkt bij de download snelheid kijkt zie je dat die ook niet hoog is..maar dagen erna is er niets getest.. Volgens mij was de verbinding toen nog niet oke..Op woensdag 27 februari 2002 15:37 schreef battigoal het volgende:
[..]
Nou ik zie toch echt ping 96,5 erbij staan.. niet stabiel schijnbaar
Gewoon onder kantooruren het antwoordapperaat aan bijvoorbeeld !
Zolang dat soort dingen niet verbeteren neem ik geen Eweka ADSL....
metia of Luna zijn ook goede kanidaten
hehe ja luna is een lekkere..op het moment dat iedereen wegwil bij MXStream verhoogt Luna de instapkosten --> van 250 euro naar 299 euroOp woensdag 27 februari 2002 17:32 schreef Cutebritney het volgende:
'k vind de service bij Eweka ZOO slecht
Gewoon onder kantooruren het antwoordapperaat aan bijvoorbeeld !
Zolang dat soort dingen niet verbeteren neem ik geen Eweka ADSL....
metia of Luna zijn ook goede kanidaten
Hmm..maarja...Eweka maakt zijn ding wel waar...je moet er alleen ff achteraan zitten (net als bij KPN btw..enneh..bij heel veel andere bedrijven)...geef ze gewoon een kans!
En Nee...ik ben ook nog NIET aangsloten
Er zijn meer MAXX gebruikers die de test hebben gedaan. En aangezien zoals je ondertussen wel weet de snelheden afhankelijk zijn van de afstand van je huis tot je centrale, is de snelheid van MAXX dus wat gemiddelder dan die van Eweka.Op dinsdag 26 februari 2002 16:39 schreef TheVisionMaster het volgende:
Enneh...met gemiddelde snelheid staat Cistron idd bovenaan ...maar met mAXX downloadsnelheid niet*hehe*
Ik verwacht trouwens niet hele grote verschillen, aangezien ze beiden van bbned gebruik maken. Zou wel heel vreemd zijn dan als je (bij wijze van spreken dan) 500kb/s trekt met Cistron, en zodra je naar Eweka overstapt opeens 750kb/s zou halen.
Exact expert nodig?
Verwijderd
Dat ben ik:):)Op dinsdag 26 februari 2002 19:27 schreef DraiC het volgende:
[..]
....
en die "766 KB/SEC!!!!! " moet ik nog maar zien of dat wel een continue snelheid is, misschien is het wel een testaccount van 1 van de medewerkers van Eweka( de 1ste eweka aansluiting misschien)
Ik werk niet bij eweka en de snelheid is zo constant als ie maar kan...
Heb wel een screenshot voor je maar hoe krijg ik die er in?
Verwijderd
ben ergens toch wel een beetje jaloers... wacht nog steeds op cistron...Op donderdag 28 februari 2002 12:32 schreef meep het volgende:
[..]
Dat ben ik:):)
En hoever woon je vanaf je telefooncentrale?Op donderdag 28 februari 2002 12:32 schreef meep het volgende:
Snelheid is nogal afhankelijk van de afstand...
Exact expert nodig?
Verwijderd
Het screenshot liet zien dat ik in een dikke tien minuten meer dan 500 mb gedowned had met een gemmiddelde snelheid van 800k/s.
Waarden volgens DU-Meter.
Verwijderd
Op donderdag 28 februari 2002 12:56 schreef meep het volgende:
afstand is 640 meter van de centrale.
Het screenshot liet zien dat ik in een dikke tien minuten meer dan 500 mb gedowned had met een gemmiddelde snelheid van 800k/s.![]()
Waarden volgens DU-Meter.

deze snelheid heb ik zonet gehaald en ik woon op 1,2 KM van de centrale
Dan zit je idd lekker jaOp donderdag 28 februari 2002 12:56 schreef meep het volgende:
afstand is 640 meter van de centrale.
[edit]
Volgens speedsuite haal ik:
Download nationaal: 589 kb/s
Download internationaal: 210 kb/s
Upload: 40kb/s (maar er is ondertussen iemand aan het downloaden vanaf m'n ftp)
Connection: 643
en ping blokkeert m'n firewall...
Wel realistische waardes, zijn ook wel zo ongeveer de gemiddelde waardes van wat ik heb gehaald tot nu toe.
(met Cistron Maxx dus, zo'n 1200 meter vanaf de centrale)
Exact expert nodig?
Verwijderd
Yummie!!!Op donderdag 28 februari 2002 14:17 schreef Ultimate Gamer het volgende:
Ik zal mijn Cistron Broadband MAXX test maar is ff posten
deze snelheid heb ik zonet gehaald en ik woon op 1,2 KM van de centrale
webmaster@britneyspears.tk mail me dat screenshot maar ff, dan zet ik hem wel onlineOp donderdag 28 februari 2002 12:32 schreef meep het volgende:
[..]
hehe hier net hetzelfde..ongeveer 200 meter van de centraleOp donderdag 28 februari 2002 15:20 schreef lucy1981 het volgende:
[..]
Yummie!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Weet ik dus ook een beetje wat ik kan verwachten. Ik zit trouwens 100 a 200 meter van de centrale af
![]()
Ziet er erg goed uit!
Dat wordt knallen als het hier gaat werken
das wel ZWAAAAR relaxtOp donderdag 28 februari 2002 15:31 schreef TheVisionMaster het volgende:
[..]
hehe hier net hetzelfde..ongeveer 200 meter van de centrale![]()
Dat wordt knallen als het hier gaat werken
* Xandrios zit 2500 meter van de centrale
Dat kan soms niet erg wezen hoor, zolang de kwaliteit van de lijn goed is haal je ook hele goede snelhedenOp donderdag 28 februari 2002 15:32 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
das wel ZWAAAAR relaxt
* Breaker zit 2500 meter van de centrale
Danny ter Haar (Directeur cistron) woont op >4 km van de centrale maar haalt ook 700K+
dat zou wel relaxt zijnOp donderdag 28 februari 2002 16:24 schreef Ultimate Gamer het volgende:
[..]
Dat kan soms niet erg wezen hoor, zolang de kwaliteit van de lijn goed is haal je ook hele goede snelheden
Danny ter Haar (Directeur cistron) woont op >4 km van de centrale maar haalt ook 700K+
Nu zien dat ik m'n pa kan ompraten
Hij vind @home wel goed genoeg opzich
(ik vind het dus NIET opschieten met 8kb/sec upload
het IS eind februari.....Op donderdag 28 februari 2002 18:15 schreef woutur het volgende:
Ja en nu krijg ik een bericht door dat BBNed nog helemaal geen ADSL kan aanbieden in samenwerking met ISDN. Maar dat ze dat dus eind februari voor elkaar zullen hebben. Dat zuigt! Zwaar! Want dan weet je ook wel dat het weer meer vertraging gaat betekenen. Over afspraken die niet nagekomen kunnen worden gesproken...
Alleen Cisco schijnt traag te leveren.
Maar het doel van BBned is nog steeds eind Maart 300 centrales live + linesharing in alle centrales + ADSL over ISDN in alle centrales.
Ik wil het nog zien
Cisco levert de apparatuur die ADSL over ISDN mogelijk maakt
Dat hoorde ik ook...en die Analoge PILOT van eweka..blijkt ineens niet haalbaarOp maandag 04 maart 2002 16:35 schreef Xof het volgende:
Deze week blijkt het al voor elkaar te zijn
GVD heb ik net me ISDN ADSL modem verkocht..hmm..... 'k heb ze gemaild hoe ze dat voor mij denken op te lossen
Welke analoge pilot bedoel je?Op maandag 04 maart 2002 16:41 schreef TheVisionMaster het volgende:
Dat hoorde ik ook...en die Analoge PILOT van eweka..blijkt ineens niet haalbaar
Krijg je GEEN door hun betaalde analoge lijn ?!Op maandag 04 maart 2002 16:41 schreef TheVisionMaster het volgende:
[..]
Dat hoorde ik ook...en die Analoge PILOT van eweka..blijkt ineens niet haalbaar![]()
GVD heb ik net me ISDN ADSL modem verkocht..hmm..... 'k heb ze gemaild hoe ze dat voor mij denken op te lossengezien de kosten die ik dus ONNODIG en op hun aanraden gemaakt heb....
Ookniet als linesharing niet beschikbaar is
k snap het nu ook niet meer....wat ik begreep van Wijnand is dat er in 200 centrales (alle centrales waar BBNed ADSL levert??) linesharing en ISDN ondersteuning is....Op maandag 04 maart 2002 16:56 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Krijg je GEEN door hun betaalde analoge lijn ?!
Ookniet als linesharing niet beschikbaar is
Ik gaat morgen eens ff bellen met BBNed om te kijken of die info klopt.....
Verwijderd
Zit dus nu in status,Op dinsdag 26 februari 2002 19:58 schreef lucy1981 het volgende:
[..]Mijn schema ziet er zo uit:
Welkom,
Uw aanvraag is bij bbned aangemeld. Dit statusscherm zal dan ook vanaf nu de status van uw aanvraag weergeven, zoals deze bij bbned bekend is. Deze aanvraag bevind zich in STAP 3 volgens het bbned schema. Hieronder is het schema afgebeeld:
bbned aanvraagschema:
1) In de wachtrij
2) Geaccepteerd
3) KPN Geaccepteerd
bbned heeft een porteringsverzoek voor uw lijn naar KPN gestuurd, en KPN heeft deze geaccepteerd. Op dit moment bevindt u zich in het porteringsproces. Dit kan enige tijd duren. Wanneer wij zekerheid hebben over de porteringsdatum dan zullen wij u zo snel mogelijk een modem toesturen.
4) KPN porteert lijn
5) bbned maakt lijn klaar voor Cistron adsl
6) Lijn gereed en ADSL geactiveerd.
Ik zit dus nu al weer drie weken in 'drie', terwijl ik eerst ook in 'vijf' zat
* 4) KPN porteert lijn,
na een aantal weken op 5/6 van het eerste schema gezeten te hebben.
Heb net de helpdesk gebeld en waarschijnlijk krijg ik 1 dezer dagen mijn spulletjes binnen.....
Nee, nu alOp maandag 04 maart 2002 17:54 schreef Pc123 het volgende:
Dat moet eind maart zo zijn, niet nu al.
quote van Eweka forum
Ik heb net met Wijnand gesproken (16:12) enneh..hij vertelde me ook het bovenstaande...ADSL over ISDN moet mogelijk zijn vanaf deze week!
Hoe kan je erachter komen op hoeveel meter je van de centrale zit?
1) In de wachtrij
2) Geaccepteerd
3) KPN Geaccepteerd
4) KPN porteert lijn
KPN is nu bezig uw lijn te porteren naar bbned. Tijdens dit proces zal uw lijn op de bbned apparatuur 'afgekoppeld' worden. Hierna wordt de lijn 'geprovisioned', waarbij de eigenlijke ADSL dienst geactiveerd wordt. Op uw modem zal dit te zien zijn door een brandend 'sync' lampje, of (in geval van een Lucent modem), een constant brandend 'wan' lampje.
5) bbned maakt lijn klaar voor Cistron-adsl
6) Lijn gereed en ADSL geactiveerd
Cistron antwoord nog sneller dan dit forum.
Minimaal het lampje bij 512 moet dan gaan branden.
Met groet,
--
Danny ter Haar | Cistron Group
'k heb ze meerdere keren gemaild, nogsteeds NIETS ontvangen...(is ondertussen al 2 weken terug...)Op maandag 04 maart 2002 21:55 schreef luckyjan het volgende:
Kijk dat bedoel ik nudeze vraag (zie hierboven) 30 min na deze topic naar cistron gemailed (dus buiten werktijd) en om 20.50 al een antwoord van de baas zelf nog wel
Cistron antwoord nog sneller dan dit forum.
Minimaal het lampje bij 512 moet dan gaan branden.
Met groet,
--
Danny ter Haar | Cistron Group
Als je geluk hebt kan je dat vinden op mijn website. Maar het is natuurlijk geen officiele KPN informatie.Hoe kan je erachter komen op hoeveel meter je van de centrale zit?
hehe is dat jou site??Op dinsdag 05 maart 2002 08:39 schreef jochemd het volgende:
[..]
Als je geluk hebt kan je dat vinden op mijn website. Maar het is natuurlijk geen officiele KPN informatie.
Hee bedankt!! hmmm 2.5 km das niet goed maar ook niet slechtOp dinsdag 05 maart 2002 08:39 schreef jochemd het volgende:
[..]
Als je geluk hebt kan je dat vinden op mijn website. Maar het is natuurlijk geen officiele KPN informatie.
Nee, de centrale van mij heeft nog een zwart stipje en als het goed is moet die nu rood zijn. (bbned)Op dinsdag 05 maart 2002 09:26 schreef TheVisionMaster het volgende:
[..]
hehe is dat jou site??Stoere SITE!! is de info enigzins up to date?
ziet er idd ergOp dinsdag 05 maart 2002 08:39 schreef jochemd het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe jij aan die info komt van beschikbaarheid? een halve dag met de KPN aan de lijn gehangen, of ergens een adsl kaartje weggebietst ?
Welke postcode is dat?Op dinsdag 05 maart 2002 15:32 schreef Xof het volgende:
Nee, de centrale van mij heeft nog een zwart stipje en als het goed is moet die nu rood zijn. (bbned)
Hangt er van af welke informatie je bedoelt, het komt namelijk van allemaal verschillende bronnen. Maar bij de beschikbaarheidscijfers van de verschillende centrales staan data en de rest is een jaartje of 3 oud (maar centrales verhuizen niet zo snel hoor).Op dinsdag 05 maart 2002 09:26 schreef TheVisionMaster het volgende:
is de info enigzins up to date?
Paar postcodechecks doen. Het zijn nog niet eens 1500 centrales in NederlandOp dinsdag 05 maart 2002 16:17 schreef Cutebritney het volgende:
Mag ik vragen hoe jij aan die info komt van beschikbaarheid? een halve dag met de KPN aan de lijn gehangen, of ergens een adsl kaartje weggebietst ?
damn...wat een werk !Op dinsdag 05 maart 2002 16:31 schreef jochemd het volgende:
Paar postcodechecks doen. Het zijn nog niet eens 1500 centrales in Nederland
Ga zo door, goed bezig
Die checks doet ie vast niet met de handOp dinsdag 05 maart 2002 16:33 schreef Cutebritney het volgende:
damn...wat een werk !
Ga zo door, goed bezig![]()
Eh, tenminste, dat hoop ik voor je, Jochem...?
Ik ben wel goed, maar niet gek.Op dinsdag 05 maart 2002 16:40 schreef PatMan het volgende:
Die checks doet ie vast niet met de hand
Eh, tenminste, dat hoop ik voor je, Jochem...?
dat scheelt idd al wel een boelOp dinsdag 05 maart 2002 16:52 schreef jochemd het volgende:
[..]
Ik ben wel goed, maar niet gek.