[ADSL] Eweka maakt het toch waar!!

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:30

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Het is niet te geloven...ik keek vandaag weer eens even bij SpeedSuite.net of er al snelheden bekend waren van Eweka..en wat ik zag overtrof alles!!

Eweka Premium Snelheid

766 KB/SEC!!!!! Niet te filmen!!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Haha vet :9! Misschien dat ik dit toch maar eens ga nemen!!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Hoe kan het dat mij upload 4x sneller is dan mijn download @ Speedtest.nl ???

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:24 schreef silentsnow het volgende:
Hoe kan het dat mij upload 4x sneller is dan mijn download @ Speedtest.nl ???
Kabeltjes verkeerd om aangesloten? :P ;)

Verwijderd

Ik snap de comotie niet echt. Alsof Eweka zo fantastisch is. Met Cistron Maxx haal je dezelfde snelheden en de service lijkt me stukken beter dan die van eweka :)

• Genghis Khan
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 14:34 schreef Tuxus het volgende:
Ik snap de comotie niet echt. Alsof Eweka zo fantastisch is. Met Cistron Maxx haal je dezelfde snelheden en de service lijkt me stukken beter dan die van eweka :)
Wel €10 per maand goedkoper en geen datalimiet :).

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:17 schreef KaAzKoP het volgende:
Haha vet :9! Misschien dat ik dit toch maar eens ga nemen!!
'k heb het nog in bestelling staan :p 'k heb al lopen klagen dat het zo lang duurt..maar naar wat ik nou begrijp is het gewoon VET druk bij Eweka....druk met aanvragen dus.. :p
Maar voor die 760kb/sec wacht ik nog wel eventjes hoor.. :)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Genghis Khan
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 14:35 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

'k heb het nog in bestelling staan :p 'k heb al lopen klagen dat het zo lang duurt..maar naar wat ik nou begrijp is het gewoon VET druk bij Eweka....druk met aanvragen dus.. :p
Maar voor die 760kb/sec wacht ik nog wel eventjes hoor.. :)
766 :P. Hoelang wacht je eigenlijk al?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:34 schreef Tuxus het volgende:
hehe Hmm....ben ik niet met je eens....het feit dat het zo lang duurt is (volgens mij ) gewoon omdat ze pas sinds begin dit jaar bezig zijn met de particuliere markt... :)

Maar ja..Cistron Maxxx (als ik SPeedsuite.net moet geloven) is niet sneller... :p maar ja..bij Eweka zijn de metingen ook maar van 2 dagen....en van 3 gebruikers..bij Cistron is de test uitgevoerd door iets meer mensen... :P

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:37 schreef KaAzKoP het volgende:

[..]

766 :P. Hoelang wacht je eigenlijk al?
Heb me half jan aangemeld. Er schijnt alleen een probleem te zijn met de levering van de analoge lijn (die ik dus moet krijgen via KPN)....er zijn mensen die het na mij hebben aangevraagd die al aangesloten zijn :(

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-07 10:18
Ik heb sinds maandag ADSL via Eweka (Deluxe abbo) en het werkt tot nu toe perfect. Dat er problemen waren klopt, want eigenlijk had ik op 7 februari al aangesloten moeten worden. Maar nu ik het eenmaal heb hoor je mij niet meer klagen :9... Nu alleen nog even mijn domeinnaam rondkrijgen en dan kan ik ook weer emailen. :)

Verwijderd

Cistron staat nog steeds bovenaan, met de hoogste gemiddelde snelheid. :9~ Ik ging sowieso al voor Cistron dan Eweka. Hebben denk ik toch iets meer ervaring. Daarnaast zijn er natuurlijk nog maar 3 of 4 gebruikers van Eweka aangesloten. Ben benieuwd hoe het met de snelheid is als al die duizenden anderen zijn aangesloten. Denk dat dat toch wel scheelt.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 16:37 schreef lucy1981 het volgende:
Cistron staat nog steeds bovenaan, met de hoogste gemiddelde snelheid. :9~ Ik ging sowieso al voor Cistron dan Eweka. Hebben denk ik toch iets meer ervaring. Daarnaast zijn er natuurlijk nog maar 3 of 4 gebruikers van Eweka aangesloten. Ben benieuwd hoe het met de snelheid is als al die duizenden anderen zijn aangesloten. Denk dat dat toch wel scheelt.
hehe we zullen zien... :p is Cistron ook al niet eens failliet gegaan?? :p

Enneh...met gemiddelde snelheid staat Cistron idd bovenaan ...maar met mAXX downloadsnelheid niet :p *hehe*

Verwijderd

TVM> Waarom zeik je cistron zo af. Failliet kunnen ze idd gaan. Ik bewonder Danny ter Haar en de harde kern heel erg omdat ze tegen de stroom inwerken.

Wacht maar op de lange termijn dan zal je zien dat cistron de zaken beter voor elkaar gaat hebben :)

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Even voor alle duidelijkheid: het MAXX-abonnement van zowel CistroN als Eweka is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale en de lijnkwaliteit. En uiteraard ook van de provider die erachter hangt. Hou hier rekening mee; het is dus niet op basis van www.speedtest.nl of zo te zeggen dat Eweka danwel CistroN sneller is met het MAXX abonnement!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:39 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

hehe we zullen zien... :p is Cistron ook al niet eens failliet gegaan?? :p

Enneh...met gemiddelde snelheid staat Cistron idd bovenaan ...maar met mAXX downloadsnelheid niet :p *hehe*
Vergeet niet dat dat ligt aan de afstand van je huis tot aan de centrale en de kwaliteit van je lijn. Dus het is sowieso ook nog heel erg verschillend per persoon. Cistron is, denk ik, gewoon veel stabieler dan Eweka, zo komen ze tenminste over.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 17:11 schreef PatMan het volgende:
Even voor alle duidelijkheid: het MAXX-abonnement van zowel CistroN als Eweka is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale en de lijnkwaliteit. En uiteraard ook van de provider die erachter hangt. Hou hier rekening mee; het is dus niet op basis van www.speedtest.nl of zo te zeggen dat Eweka danwel CistroN sneller is met het MAXX abonnement!
Dank je PatMan, je was net iets sneller. :)

• PatMan
Op dinsdag 26 februari 2002 17:15 schreef lucy1981 het volgende:
Dank je PatMan, je was net iets sneller. :)
Hehe, dat is meestal wel anders hoor ;)

Over CistroN denken we hetzelfde, maar ik moet zeggen dat ik enigszins biased ben (sinds vorige week is mijn CistroN 512-abo actief 8-) ).

Verwijderd

een maat van me zit 3.4 km van de centrale af en haalt met MXStream fast de 112 kB, toch wel de max gezien het feit dat je ook met overhead te maken hebt.

offtopic:
Wat is je status tegenwoordig Lucy1981 :?

/me zit 1,4 kM van de centrale en van |mij <--> centrale| zitten meer chello-users dan aDSL-users :9

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 16:42 schreef Tuxus het volgende:
TVM> Waarom zeik je cistron zo af. Failliet kunnen ze idd gaan. Ik bewonder Danny ter Haar en de harde kern heel erg omdat ze tegen de stroom inwerken.

Wacht maar op de lange termijn dan zal je zien dat cistron de zaken beter voor elkaar gaat hebben :)
Sorry Tux...'t is niet mijn bedoeling om Cistron af te zeiken... :) 'k twijfelde zelfs nog tussen Cistron en Eweka... misschien is Cistron beter..msischien niet..we zullen zien :)

Ze leveren iig allebei SUPERSNELLE ADSL verbindingen :p

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:42

woutur

Klauwtjes uit!

Allebei via BBNed... Verschillen zullen niet zoveel uit maken. Afstand naar centrale zal meer determinerend zijn.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 17:23 schreef DraiC het volgende:
een maat van me zit 3.4 km van de centrale af en haalt met MXStream fast de 112 kB, toch wel de max gezien het feit dat je ook met overhead te maken hebt.

offtopic:
Wat is je status tegenwoordig Lucy1981 :?

/me zit 1,4 kM van de centrale en van |mij <--> centrale| zitten meer chello-users dan aDSL-users :9
Ik zit ongeveer 100 à 200 meter van de centrale af. Mijn telefoonlijn is ook net nieuw, denk twee jaar, want de vorige bewoner had net een nieuwe lijn aan laten leggen, omdat er in mijn huis nog geen aansluiting was. Denk dus dat het wel goed zit bij mij :) Daarnaast hebben we alleen maar Casema hier. MXStream werkte heel erg goed bij mij, ontzettend stabiel. Vond het ook wel jammer dat ik het heb opgezegd vanwege xs4all, gewoon een goede provider. Maar die prijsverhoging was 'the limit' en zeker toen ik hoorde, dat ze de prijs nog hoger mochten maken. Vond het al best veel: 175 piek per maand. Ben best bereid meer te betalen, maar dan wil ook meer ;)
Mijn status is op dit moment: Stap 3: KPN Geaccepteerd.
Bel elke dag totdat ik meer hoor over mijn aansluitdatum. Ben nou vijf dagen verder en ik weet nog niks :( Ze kunnen me nog niet veel meer vertellen, dat ze nog steeds een nieuwe aanvraag moeten indienen. Ik heb al gezegd, dat ze daar maar eens mee moeten opschieten.
Zo'n afgang he? Van fast adsl weer terug naar 56k :'( :'(

Verwijderd

maar DraiC, jij hebt dus al wel weer een nieuwe aansluitdatum? Wie nog meer, want waarom ben ik dan weer de enige die die nog niet heeft??

Verwijderd

Wat maken ze waar, vanmiddag stonden er 4 testen van 1 gebruiker.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 18:25 schreef lucy1981 het volgende:
maar DraiC, jij hebt dus al wel weer een nieuwe aansluitdatum? Wie nog meer, want waarom ben ik dan weer de enige die die nog niet heeft??
Ik stond van 13-01-2002 op status 3/6 en wilde net annuleren en Zon plus nemen toen stond ik sinds vrijdag 22-02-2002 opeens op 5/6].
Het is wel heel druk daar bij cistron, heb ik mij laten vertellen door sales afdeling( ja die ging ik ook maar lastig vallen >:) ), dus je weet maar nooit Lucy e.a., check elke dag je status, want voor je het weet ..

Verwijderd

Hoe ziet jouw schermpje er dan uit, DraiC? Want ik had eerst ook twee verschillende statusoverzichten en stond ik eerst ook in 5/6 en nu weer stap 3 KPN Geaccepteerd en zonder datum, want dat was in het nieuwe systeem nog niet mogelijk. Ik kan nu wel zien hoeveer mijn status is doorgegeven aan BBned. kan hier niet knippen en plakken, dus voorbeeldje zit er niet in. (zit op mijn werk, niet mogelijk in dit systeem). Kun jij dat wel ff doen, kan ik het ff controleren? Alvast bedankt!

Verwijderd

Het traject van uw aanvraag voor een Maandabbonement ADSL (MAXX) is als volgt:
Stap 1: Aanvraag elektronisch ontvangen Stap 2: Aanvraag per post/fax ontvangen Stap 3: Verificatie van gegevens
Wachten op uw KPN Nota Stap 4: Aanvraag bij bbned geplaatst (2002-02-20) > Stap 5: Wachten op portering
Voorlopige Aansluitdatum bekend (2002-03-07)
Aansluitdatum bekend (2002-03-05) Stap 6: Aansluiting gereed Uw aanvraag bevindt zich in stap 5:
Nu u bij deze stap bent aangekomen is het wachten alleen nog op de KPN. Zo mogelijk ziet u hier een (voorlopige) aansluitdatum.<

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Hoe kwam het ook alweer van Eweka snelheid op hoever we zijn met de cistron aansluiting?
Ik zeg: lekker belangrijk en lulkoek!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Stond ook al een tijdje bij stap 4, toen ik mn modem kreeg bleek ik echter al een tijdje aangesloten. Oftewel het status scherm is niet altijd betrouwbaar. De service van Cistron is echter toppie, ik heb van geen enkel ander bedrijf zo snel antwoorden op mailtjes gehad, zelfs een keer om 1 uur 's nachts van de Directeur himself :Y)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 19:19 schreef woutur het volgende:
Hoe kwam het ook alweer van Eweka snelheid op hoever we zijn met de cistron aansluiting?
Ik zeg: lekker belangrijk en lulkoek!
Is het ook, belangrijke lulkoek :P

maar weer ff ontopic, ik denk dat je de snelheid en het status traject van beide providers goed naast elkaar kan zetten, het verschilt in weze niet zoveel.
en die "766 KB/SEC!!!!! " moet ik nog maar zien of dat wel een continue snelheid is, misschien is het wel een testaccount van 1 van de medewerkers van Eweka :? ( de 1ste eweka aansluiting misschien)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 19:04 schreef DraiC het volgende:
Het traject van uw aanvraag voor een Maandabbonement ADSL (MAXX) is als volgt:
Stap 1: Aanvraag elektronisch ontvangen Stap 2: Aanvraag per post/fax ontvangen Stap 3: Verificatie van gegevens
Wachten op uw KPN Nota Stap 4: Aanvraag bij bbned geplaatst (2002-02-20) > Stap 5: Wachten op portering
Voorlopige Aansluitdatum bekend (2002-03-07)
Aansluitdatum bekend (2002-03-05) Stap 6: Aansluiting gereed Uw aanvraag bevindt zich in stap 5:
Nu u bij deze stap bent aangekomen is het wachten alleen nog op de KPN. Zo mogelijk ziet u hier een (voorlopige) aansluitdatum.<
Denk dat je nog wel langer moet wachten :( sorry. Dat schema had ik tot drie weken geleden ook en toen was ie opeens veranderd in dit. Zit nou nog steeds te wachten. Verschil met de mijne is, dat jij wel een datum hebt. Die had ik ook 21-02, maar daar heeft de KPN dus niet op gereageerd. Nu zie ik dus helemaal geen aansluitdatum (is technisch bij dit schema nog niet mogelijk) en ik blijf dus elke dag bellen totdat ik weet wat mijn nieuwe aansluitdatum is. Ik hoop wel voor je, dat het niet zo lang gaat duren als bij mij.

Mijn schema ziet er zo uit:

Welkom,

Uw aanvraag is bij bbned aangemeld. Dit statusscherm zal dan ook vanaf nu de status van uw aanvraag weergeven, zoals deze bij bbned bekend is. Deze aanvraag bevind zich in STAP 3 volgens het bbned schema. Hieronder is het schema afgebeeld:

bbned aanvraagschema:
1) In de wachtrij
2) Geaccepteerd
3) KPN Geaccepteerd
bbned heeft een porteringsverzoek voor uw lijn naar KPN gestuurd, en KPN heeft deze geaccepteerd. Op dit moment bevindt u zich in het porteringsproces. Dit kan enige tijd duren. Wanneer wij zekerheid hebben over de porteringsdatum dan zullen wij u zo snel mogelijk een modem toesturen.
4) KPN porteert lijn
5) bbned maakt lijn klaar voor Cistron adsl
6) Lijn gereed en ADSL geactiveerd.

Ik zit dus nu al weer drie weken in 'drie', terwijl ik eerst ook in 'vijf' zat :(

• PatMan
Mijn Voorlopige aansluitdatum was 02-02-2002 (ja ik dacht nog: dubbel feest ;) ), maar dat werd aangepast in Aansluitdatum 08-02-2002. Inmiddels kreeg ik een brief van de KPN dat mijn aansluiting 12-02-2002 opgeheven zou worden, en toen is ook daadwerkelijk de lijn geporteerd.

Helaas moest die portering nog administratief afgehandeld worden en de lijn nog overgegeven worden aan bbned, en dat duurde nog tot 17-02-2002. Vervolgens duurde het nog tot 20-02-2002 voordat het autoprovisioning systeem van bbned bij me langs was gekomen...

Ik denk dus dat de brief die je van KPN krijgt redelijk leidend is. Hebben jullie die al gehad?

Overigens sta ikzelf nog steeds op status 4) terwijl ik alweer een week van ADSL aan het genieten ben 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 20:03 schreef PatMan het volgende:
Mijn Voorlopige aansluitdatum was 02-02-2002 (ja ik dacht nog: dubbel feest ;) ), maar dat werd aangepast in Aansluitdatum 08-02-2002. Inmiddels kreeg ik een brief van de KPN dat mijn aansluiting 12-02-2002 opgeheven zou worden, en toen is ook daadwerkelijk de lijn geporteerd.

Helaas moest die portering nog administratief afgehandeld worden en de lijn nog overgegeven worden aan bbned, en dat duurde nog tot 17-02-2002. Vervolgens duurde het nog tot 20-02-2002 voordat het autoprovisioning systeem van bbned bij me langs was gekomen...

Ik denk dus dat de brief die je van KPN krijgt redelijk leidend is. Hebben jullie die al gehad?
Heb nog geen brief gehad... Snap het niet helemaal van die brief. :?

• PatMan
Op dinsdag 26 februari 2002 20:05 schreef lucy1981 het volgende:
Heb nog geen brief gehad... Snap het niet helemaal van die brief. :?
In die brief werd mij officieel door KPN meegedeeld dat mijn lijn afgesloten zou worden. Die andere data kwamen van de Cistronsite, maar zijn mij nooit officieel door KPN bevestigd...

Verwijderd

Hoe zit het met de ping :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 18:54 schreef DraiC het volgende:
check elke dag je status, want voor je het weet ..
kan beter op je adsl connectie letten. of je status nu wel of niet geupdate is, het is belangrijker dat je adsl
verbinding het doet, dunkt me...

maxx cistron gebruiker hier.
cistron gekozen omdat het op inbel & adsl als beste isp uit de bus komt (snelheid, service & helpdesk).
28/1 aangemeld via internet
25/2 aangesloten

heb reeds snelheden gehaald van boven 800 k/sec.
met een 140 mb file zat ik op 745 k/sec gemiddeld met pieken tot 810 k/sec. via flashget
andere keer met dap waarden gezien van rond de 850 k/sec. of die waarden ook echt kloppen boeit me niet...wel dat ik 140 mb binnen 3 mins binnen had of dat nou 2.58 of 3.15 mins duurt <> beiden beter dan 30 mins of zo

p.s. laten we de upload van een steady 52 k/sec niet vergeten die ik had toen ik ff snel 36 mb via ICQ naar iemand stuurde

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Jongens kijk eens op http://www.speedsuite.net/speedsuite/.

Sinds 1 februari afgesloten van Mxstream en de lijn was vrijgegeven op 14 februari.
De aansluiting via Eweka loopt een beetje stroef(met dank aan BBned)maar is het wachten waard.
Denk dat ze niet hadden gerekend op de vele aanvragen die binnen stromen,maar goed KPN is ook klein begonnen.

Moet alleen niet te lang gaan duren want ik ben mijn 56K wel zat te worden.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 22:51 schreef godcha het volgende:

28/1 aangemeld via internet
25/2 aangesloten
Vaag hoor, binnen 4 weken en op dezelfde manier aangevraagd als ons(die nog lang moeten wachten).

Verwijderd

Draic>> Hoe kom je aan die datum (aansluitdatum)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:54
Op dinsdag 26 februari 2002 22:21 schreef battigoal het volgende:
Hoe zit het met de ping :)
die zie je hier ;)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:27 schreef Klovan het volgende:

[..]

die zie je hier ;)
damn das niet veel langzamer dan een netwerk lol

maaruh er is mij verteld dat ik afgelopen vrijdag zou moeten worden aangesloten; en gister zeiden ze dat het Februari wordt gerealiseerd (eweka premium account); dat geeft ze nog de tijd tot Donderdag

Ik wacht af...ik heb btw op 28 januari besteld.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:25 schreef Tuxus het volgende:
Draic>> Hoe kom je aan die datum (aansluitdatum)
status pagina van cistron

Wachten op uw KPN Nota
* Stap 4: Aanvraag bij bbned geplaatst (2002-02-20) > Stap * 5: Wachten op portering
* Voorlopige Aansluitdatum bekend (2002-03-07)
* Aansluitdatum bekend (2002-03-05) Stap 6: Aansluiting gereed Uw aanvraag bevindt zich in stap 5:

Verwijderd

Ik vertrouw die meetmethode van Speedsuite niet zo. Gisteren kreeg ik ook een resultaat van boven de 700 KByte/s, en dat klopt toch echt niet. Nu:

(Dit is dus een op 160KByte gecapte Chelloverbinding!)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014797581

Verwijderd

vreemd dat men begint met Eweka en terugkomt op Cistron.......maar ik blijf Eweka nog ff trouw.....Nog maar 3 weekjes hopelijk B-)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 09:16 schreef heidekneus het volgende:
vreemd dat men begint met Eweka en terugkomt op Cistron.......maar ik blijf Eweka nog ff trouw.....Nog maar 3 weekjes hopelijk B-)
Ik dus ook :) 'k word vandaag teruggebeld door de directeur (dat doen ze bij cistron toch ook..?) met me orderstatus, omdat me status via de website nog niet werkt.

Ze hadden gewoon niet gerekend op zoveel aanvragen...pff...iedereen moet niet zo zeiken!! :) 't komt allemaal goed!

Verwijderd

Ik ben pas in stap 3 dus ik moet zeker nog wachten op die datum :(

• sjaak
  • Laatst online: 13-08 19:48

sjaak

un giorno credi

*twijfel twijfel*

Ik heb nu nog Wanadoo Broadband Premium via Casema, maar als ik dit hoor en zie... :9~

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:27 schreef Klovan het volgende:

[..]

die zie je hier ;)
Nou ik zie toch echt ping 96,5 erbij staan.. niet stabiel schijnbaar

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 15:37 schreef battigoal het volgende:

[..]

Nou ik zie toch echt ping 96,5 erbij staan.. niet stabiel schijnbaar
hmm..tja..als je kijkt bij de download snelheid kijkt zie je dat die ook niet hoog is..maar dagen erna is er niets getest.. Volgens mij was de verbinding toen nog niet oke.. :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
'k vind de service bij Eweka ZOO slecht ;(

Gewoon onder kantooruren het antwoordapperaat aan bijvoorbeeld !
Zolang dat soort dingen niet verbeteren neem ik geen Eweka ADSL....

metia of Luna zijn ook goede kanidaten :)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 17:32 schreef Cutebritney het volgende:
'k vind de service bij Eweka ZOO slecht ;(

Gewoon onder kantooruren het antwoordapperaat aan bijvoorbeeld !
Zolang dat soort dingen niet verbeteren neem ik geen Eweka ADSL....

metia of Luna zijn ook goede kanidaten :)
hehe ja luna is een lekkere..op het moment dat iedereen wegwil bij MXStream verhoogt Luna de instapkosten --> van 250 euro naar 299 euro :r

Hmm..maarja...Eweka maakt zijn ding wel waar...je moet er alleen ff achteraan zitten (net als bij KPN btw..enneh..bij heel veel andere bedrijven)...geef ze gewoon een kans!

En Nee...ik ben ook nog NIET aangsloten :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 26 februari 2002 16:39 schreef TheVisionMaster het volgende:
Er zijn meer MAXX gebruikers die de test hebben gedaan. En aangezien zoals je ondertussen wel weet de snelheden afhankelijk zijn van de afstand van je huis tot je centrale, is de snelheid van MAXX dus wat gemiddelder dan die van Eweka.
Ik verwacht trouwens niet hele grote verschillen, aangezien ze beiden van bbned gebruik maken. Zou wel heel vreemd zijn dan als je (bij wijze van spreken dan) 500kb/s trekt met Cistron, en zodra je naar Eweka overstapt opeens 750kb/s zou halen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 19:27 schreef DraiC het volgende:

[..]

....
en die "766 KB/SEC!!!!! " moet ik nog maar zien of dat wel een continue snelheid is, misschien is het wel een testaccount van 1 van de medewerkers van Eweka :? ( de 1ste eweka aansluiting misschien)
Dat ben ik:):)
Ik werk niet bij eweka en de snelheid is zo constant als ie maar kan...

Heb wel een screenshot voor je maar hoe krijg ik die er in?

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 12:32 schreef meep het volgende:

[..]

ben ergens toch wel een beetje jaloers... wacht nog steeds op cistron...

• Crazy D

Crazy D

En hoever woon je vanaf je telefooncentrale?
Snelheid is nogal afhankelijk van de afstand...

Exact expert nodig?

Verwijderd

afstand is 640 meter van de centrale.

Het screenshot liet zien dat ik in een dikke tien minuten meer dan 500 mb gedowned had met een gemmiddelde snelheid van 800k/s. >:)

Waarden volgens DU-Meter.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 12:56 schreef meep het volgende:

Het screenshot liet zien dat ik in een dikke tien minuten meer dan 500 mb gedowned had met een gemmiddelde snelheid van 800k/s. >:)

Waarden volgens DU-Meter.
:9~

Verwijderd

Met de IMG tag :?

:)

• Breaker
  • Laatst online: 12:03
Ik zal mijn Cistron Broadband MAXX test maar is ff posten :)

Afbeeldingslocatie: http://unlimitedf1.multimania.com/got/pics/snelheid.jpg

deze snelheid heb ik zonet gehaald en ik woon op 1,2 KM van de centrale

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 28 februari 2002 12:56 schreef meep het volgende:
Dan zit je idd lekker ja :)

[edit]
Volgens speedsuite haal ik:
Download nationaal: 589 kb/s
Download internationaal: 210 kb/s
Upload: 40kb/s (maar er is ondertussen iemand aan het downloaden vanaf m'n ftp)
Connection: 643
en ping blokkeert m'n firewall...

Wel realistische waardes, zijn ook wel zo ongeveer de gemiddelde waardes van wat ik heb gehaald tot nu toe.

(met Cistron Maxx dus, zo'n 1200 meter vanaf de centrale)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 14:17 schreef Ultimate Gamer het volgende:
Ik zal mijn Cistron Broadband MAXX test maar is ff posten :)

deze snelheid heb ik zonet gehaald en ik woon op 1,2 KM van de centrale
Yummie!!! :9 :9 :9 :9~ :9~ :9~ Weet ik dus ook een beetje wat ik kan verwachten. Ik zit trouwens 100 a 200 meter van de centrale af :) :) Ziet er erg goed uit! :)

• Xandrios

[..]

webmaster@britneyspears.tk mail me dat screenshot maar ff, dan zet ik hem wel online :)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 15:20 schreef lucy1981 het volgende:

[..]

Yummie!!! :9 :9 :9 :9~ :9~ :9~ Weet ik dus ook een beetje wat ik kan verwachten. Ik zit trouwens 100 a 200 meter van de centrale af :) :) Ziet er erg goed uit! :)
hehe hier net hetzelfde..ongeveer 200 meter van de centrale :p
Dat wordt knallen als het hier gaat werken :p

• Xandrios
Op donderdag 28 februari 2002 15:31 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

hehe hier net hetzelfde..ongeveer 200 meter van de centrale :p
Dat wordt knallen als het hier gaat werken :p
das wel ZWAAAAR relaxt :9

* Xandrios zit 2500 meter van de centrale :'(

• Breaker
Op donderdag 28 februari 2002 15:32 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

das wel ZWAAAAR relaxt :9

* Breaker zit 2500 meter van de centrale :'(
Dat kan soms niet erg wezen hoor, zolang de kwaliteit van de lijn goed is haal je ook hele goede snelheden :)

Danny ter Haar (Directeur cistron) woont op >4 km van de centrale maar haalt ook 700K+

• Xandrios
Op donderdag 28 februari 2002 16:24 schreef Ultimate Gamer het volgende:

[..]

Dat kan soms niet erg wezen hoor, zolang de kwaliteit van de lijn goed is haal je ook hele goede snelheden :)

Danny ter Haar (Directeur cistron) woont op >4 km van de centrale maar haalt ook 700K+
dat zou wel relaxt zijn :)

Nu zien dat ik m'n pa kan ompraten :P
Hij vind @home wel goed genoeg opzich :(
(ik vind het dus NIET opschieten met 8kb/sec upload :'()

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ja en nu krijg ik een bericht door dat BBNed nog helemaal geen ADSL kan aanbieden in samenwerking met ISDN. Maar dat ze dat dus eind februari voor elkaar zullen hebben. Dat zuigt! Zwaar! Want dan weet je ook wel dat het weer meer vertraging gaat betekenen. Over afspraken die niet nagekomen kunnen worden gesproken... :(

• Xandrios
Op donderdag 28 februari 2002 18:15 schreef woutur het volgende:
Ja en nu krijg ik een bericht door dat BBNed nog helemaal geen ADSL kan aanbieden in samenwerking met ISDN. Maar dat ze dat dus eind februari voor elkaar zullen hebben. Dat zuigt! Zwaar! Want dan weet je ook wel dat het weer meer vertraging gaat betekenen. Over afspraken die niet nagekomen kunnen worden gesproken... :(
het IS eind februari.....

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

Cool!!! BBned via ISDN linesharing :) :). Dat heb ik nou net nodig. Was al bang dat als mijn abo bij mijn huidige provider afloopt ik nog steeds geen BBned kan krijgen vanwege ISDN.

• Breaker
ADSL i.c.m. ISDN willen ze eind maart operationeel hebben. Ze zijn het momenteel aan het testen.

Alleen Cisco schijnt traag te leveren.

Maar het doel van BBned is nog steeds eind Maart 300 centrales live + linesharing in alle centrales + ADSL over ISDN in alle centrales.

Ik wil het nog zien :)

edit:

Cisco levert de apparatuur die ADSL over ISDN mogelijk maakt

• Xof
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Deze week blijkt het al voor elkaar te zijn :)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 16:35 schreef Xof het volgende:
Deze week blijkt het al voor elkaar te zijn :)
Dat hoorde ik ook...en die Analoge PILOT van eweka..blijkt ineens niet haalbaar :(

GVD heb ik net me ISDN ADSL modem verkocht..hmm..... 'k heb ze gemaild hoe ze dat voor mij denken op te lossen :p gezien de kosten die ik dus ONNODIG en op hun aanraden gemaakt heb....

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op maandag 04 maart 2002 16:41 schreef TheVisionMaster het volgende:

Dat hoorde ik ook...en die Analoge PILOT van eweka..blijkt ineens niet haalbaar :(
Welke analoge pilot bedoel je?

• Xandrios
Op maandag 04 maart 2002 16:41 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

GVD heb ik net me ISDN ADSL modem verkocht..hmm..... 'k heb ze gemaild hoe ze dat voor mij denken op te lossen :p gezien de kosten die ik dus ONNODIG en op hun aanraden gemaakt heb....
Krijg je GEEN door hun betaalde analoge lijn ?!

Ookniet als linesharing niet beschikbaar is :?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 16:56 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Krijg je GEEN door hun betaalde analoge lijn ?!

Ookniet als linesharing niet beschikbaar is :?
k snap het nu ook niet meer....wat ik begreep van Wijnand is dat er in 200 centrales (alle centrales waar BBNed ADSL levert??) linesharing en ISDN ondersteuning is....

Ik gaat morgen eens ff bellen met BBNed om te kijken of die info klopt.....

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12
Dat moet eind maart zo zijn, niet nu al.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 19:58 schreef lucy1981 het volgende:

[..]Mijn schema ziet er zo uit:

Welkom,

Uw aanvraag is bij bbned aangemeld. Dit statusscherm zal dan ook vanaf nu de status van uw aanvraag weergeven, zoals deze bij bbned bekend is. Deze aanvraag bevind zich in STAP 3 volgens het bbned schema. Hieronder is het schema afgebeeld:

bbned aanvraagschema:
1) In de wachtrij
2) Geaccepteerd
3) KPN Geaccepteerd
bbned heeft een porteringsverzoek voor uw lijn naar KPN gestuurd, en KPN heeft deze geaccepteerd. Op dit moment bevindt u zich in het porteringsproces. Dit kan enige tijd duren. Wanneer wij zekerheid hebben over de porteringsdatum dan zullen wij u zo snel mogelijk een modem toesturen.
4) KPN porteert lijn
5) bbned maakt lijn klaar voor Cistron adsl
6) Lijn gereed en ADSL geactiveerd.

Ik zit dus nu al weer drie weken in 'drie', terwijl ik eerst ook in 'vijf' zat :(
Zit dus nu in status,
* 4) KPN porteert lijn,
na een aantal weken op 5/6 van het eerste schema gezeten te hebben.
Heb net de helpdesk gebeld en waarschijnlijk krijg ik 1 dezer dagen mijn spulletjes binnen..... >:)

• Xof

Xof

Op maandag 04 maart 2002 17:54 schreef Pc123 het volgende:
Dat moet eind maart zo zijn, niet nu al.
Nee, nu al :)
quote van Eweka forum
Ik heb net met Wijnand gesproken (16:12) enneh..hij vertelde me ook het bovenstaande...ADSL over ISDN moet mogelijk zijn vanaf deze week!

• luckyjan
  • Laatst online: 10-08 21:03
Ik zit nu op 4 :)
Hoe kan je erachter komen op hoeveel meter je van de centrale zit?

1) In de wachtrij
2) Geaccepteerd
3) KPN Geaccepteerd
4) KPN porteert lijn
KPN is nu bezig uw lijn te porteren naar bbned. Tijdens dit proces zal uw lijn op de bbned apparatuur 'afgekoppeld' worden. Hierna wordt de lijn 'geprovisioned', waarbij de eigenlijke ADSL dienst geactiveerd wordt. Op uw modem zal dit te zien zijn door een brandend 'sync' lampje, of (in geval van een Lucent modem), een constant brandend 'wan' lampje.
5) bbned maakt lijn klaar voor Cistron-adsl
6) Lijn gereed en ADSL geactiveerd

• luckyjan
Hoe ziet dat "brandend sync" lampje er eigenlijk uit op die copperjet?? Er branden 2 oranje/geel ledjes (de 1e 2) continue en het groene power lampje. Het gaat bij mij zo snel dat ik heel snel nu mijn chello abbo moet gaan opzeggen :D Ik heb trouwens niet voor Eweka gekozen omdat ze niet telefonisch te bereiken zijn en NIET (nog steeds niet na 3 weken) op mijn e-mails reageren, ik heb zelf gevraagd voor een zakelijke aansluiting maar daar ook niks van gehoord. Heb het gevoel dat dat bedrijf heel erg weinig medewerkers in dienst heeft voor ADSL dan kies ik toch liever voor de provider die in 2000 en 2001 provider van het jaar is geworden voor 10€ meer. En dat blijkt wel want ze reageren bijna direct en correct op email en telefoon :)

• luckyjan
Kijk dat bedoel ik nu ;) deze vraag (zie hierboven) 30 min na deze topic naar cistron gemailed (dus buiten werktijd) en om 20.50 al een antwoord van de baas zelf nog wel :7

Cistron antwoord nog sneller dan dit forum.

Minimaal het lampje bij 512 moet dan gaan branden.

Met groet,

--
Danny ter Haar | Cistron Group

• Xandrios
Op maandag 04 maart 2002 21:55 schreef luckyjan het volgende:
Kijk dat bedoel ik nu ;) deze vraag (zie hierboven) 30 min na deze topic naar cistron gemailed (dus buiten werktijd) en om 20.50 al een antwoord van de baas zelf nog wel :7

Cistron antwoord nog sneller dan dit forum.

Minimaal het lampje bij 512 moet dan gaan branden.

Met groet,

--
Danny ter Haar | Cistron Group
'k heb ze meerdere keren gemaild, nogsteeds NIETS ontvangen...(is ondertussen al 2 weken terug...)

• jochemd
Hoe kan je erachter komen op hoeveel meter je van de centrale zit?
Als je geluk hebt kan je dat vinden op mijn website. Maar het is natuurlijk geen officiele KPN informatie.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 08:39 schreef jochemd het volgende:

[..]

Als je geluk hebt kan je dat vinden op mijn website. Maar het is natuurlijk geen officiele KPN informatie.
hehe is dat jou site?? :) Stoere SITE!! is de info enigzins up to date?

• luckyjan
[..]
Hee bedankt!! hmmm 2.5 km das niet goed maar ook niet slecht :)

• Xof

Xof

Op dinsdag 05 maart 2002 09:26 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

hehe is dat jou site?? :) Stoere SITE!! is de info enigzins up to date?
Nee, de centrale van mij heeft nog een zwart stipje en als het goed is moet die nu rood zijn. (bbned)

• Xandrios

[..]

ziet er idd erg 8-) uit :)

Mag ik vragen hoe jij aan die info komt van beschikbaarheid? een halve dag met de KPN aan de lijn gehangen, of ergens een adsl kaartje weggebietst ? :D

• jochemd
Op dinsdag 05 maart 2002 15:32 schreef Xof het volgende:

Nee, de centrale van mij heeft nog een zwart stipje en als het goed is moet die nu rood zijn. (bbned)
Welke postcode is dat?

• jochemd
Op dinsdag 05 maart 2002 09:26 schreef TheVisionMaster het volgende:

is de info enigzins up to date?
Hangt er van af welke informatie je bedoelt, het komt namelijk van allemaal verschillende bronnen. Maar bij de beschikbaarheidscijfers van de verschillende centrales staan data en de rest is een jaartje of 3 oud (maar centrales verhuizen niet zo snel hoor).
Op dinsdag 05 maart 2002 16:17 schreef Cutebritney het volgende:
Mag ik vragen hoe jij aan die info komt van beschikbaarheid? een halve dag met de KPN aan de lijn gehangen, of ergens een adsl kaartje weggebietst ? :D
Paar postcodechecks doen. Het zijn nog niet eens 1500 centrales in Nederland >:)

• Xandrios
Op dinsdag 05 maart 2002 16:31 schreef jochemd het volgende:

Paar postcodechecks doen. Het zijn nog niet eens 1500 centrales in Nederland >:)
damn...wat een werk !

Ga zo door, goed bezig :9 :D

• PatMan
Op dinsdag 05 maart 2002 16:33 schreef Cutebritney het volgende:
damn...wat een werk !

Ga zo door, goed bezig :9 :D
Die checks doet ie vast niet met de hand :)
Eh, tenminste, dat hoop ik voor je, Jochem...?

• jochemd
Op dinsdag 05 maart 2002 16:40 schreef PatMan het volgende:

Die checks doet ie vast niet met de hand :)
Eh, tenminste, dat hoop ik voor je, Jochem...?
Ik ben wel goed, maar niet gek.

• Xandrios
Op dinsdag 05 maart 2002 16:52 schreef jochemd het volgende:

[..]

Ik ben wel goed, maar niet gek.
dat scheelt idd al wel een boel ;) :P :+
Pagina: 1