Toon posts:

Probleem met mn scanner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mn scanner, op mn oude pc (win 98) deed ie het wel en nu heb ik hem op mn nieuwe pc aangesloten (win xp) en doet ie het niet,
weten jullie anders een goed programma om mee te scannen, die wat ik bij de scanner geleverd had gekregen toen der tijd was voor win 95... (taskbridge)...

kan iemand me maybe helpen??

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Je moet geen software installeren in jouw geval.
Gewoon als je pc aanstaat het kabeltje aansluiten, winxp vindt je scanner en gebruikt algemene stuurprogrammas om de beelden te kunnen importeren.
Verder kun je op de website van je fabrikant natuurlijk kijken of er al drivers voor winxp uit zijn.

Oerbrood!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:00
zoek eers eens naar de drivers voor win xp! Of heb je deze al geinstalleerd?

edit:
te laat....

Verwijderd

Topicstarter
okay maar toen ik alle kabels had aangesloten gebeurde er niks....

wat dan verder het probleem kan zijn is dat de scanner 8er in de pc zit op de printerpoort.. maar dat is toch de bedoeling d8 ik zo ofniet?? das namelijk ook nog eens de enige poort waarop deze stekker past..

Verwijderd

Kan je hem detecteren? Dwz, ziet WinXP hem uberhaupt?
Als hij aan de parallelle poort hangt, kan hij inderdaad nergens anders aan (unieke steker), en moet hij ook gewoon gevonden worden..

Verwijderd

Topicstarter
uhhh de printer zit op een usb poort.. dus de scanner zit los.. maar hij vind niks.. kan ik ergens dat ding detecteren ovzo?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Aan de parallelle poort worden apparaten niet altijd gevonden hoor, een oorzaak *kan* zijn dat de poort niet op EPP/ECP ingesteld staat maar op Standard (zie BIOS). Verder zou ik gewoon eens bij de fabrikant van de scanner kijken of er drivers zijn voor WinXP/Win2000 die je gebruiken kunt.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
het is een primax scanner.. weet iemand wat de leverancier daar van is of beter gezegd de site daarvan?

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:37 schreef Herder_Tom het volgende:
het is een primax scanner.. weet iemand wat de leverancier daar van is of beter gezegd de site daarvan?
www.primax.nl ?????????

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

http://www.primaxamerica.com/ voor een iets uitgebreidere site.

Probeer de scanner eens te detecteren in het configuratie scherm bij add new hard ware.

Verder vond ik dit nog voor je op die us-site:

Windows ME / XP info below

Primax is not producing any new driver files for the new Microsoft Windows operating systems, please use the Windows 98 Driver for Windows ME and the Windows 2000 Driver for Windows XP. Our European Technical Support departments are unable to provide support for any Primax Proudcts on Microsoft Windows ME or Microsoft Windows XP

Dus win2k driver moet werken, toch eerst maar even detecten in config scherm.

Oerbrood!

Verwijderd

Heb je USB support aan staan in de BIOS...?

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Er staat me iets van bij dat primax scannertjes niet gedetecteerd worden door XP... Drivers zouden ook nog wel even op zich laten wachten...

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 15:01 schreef Ackaturbo_Karting het volgende:
Heb je USB support aan staan in de BIOS...?
geen idee, k heb het zelf allemaal niet ingesteld...

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:00
Heb je al in de handleiding gekeken?? volgens mij heb je zelf nog niet egt lopen zoeken!

Verwijderd

Druk met opstarten op <del>
en kijk of USB support op <enabled> staat...

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

USB boeit niet echt, tis namelijk een paralelle scanner zoals je hierboven kon lezen........

Oerbrood!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 16:57 schreef marsian het volgende:
Heb je al in de handleiding gekeken?? volgens mij heb je zelf nog niet egt lopen zoeken!
ja dat klopt maar ik zou niet weten wat ik zou moeten doen dus vraag ik het hier maar even...
Pagina: 1