Toon posts:

Casema doe het zelf pakket

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een casema doe het zelf pakket te nemen. Hoe gaat de aansluiting in zijn werk? Is het erg lastig of is het hetzelfde idee als met adsl? (het signaal komt binnen, je hangt de splitter eraan, dan kabeltje naar tv en andere naar modem en van modem naar NIC). Of zitten er nog addertjes onder het gras waar ik rekening mee moet houden?
Zijn er overigens mensen hier, uit de regio amsterdam, die met het premium pakket van casema positieve of negatieve ervaringen hebben? Ik vind via de search van alles, maar niet over deze omgeving.....

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waar je rekening mee moet houden is de flitsende snelheid van casema.
voor de rest is het zo als je beschrijft.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:31 schreef jadjong het volgende:
Waar je rekening mee moet houden is de flitsende snelheid van casema.
voor de rest is het zo als je beschrijft.
Dus premium zuigt gewoon? Haalt niet +- dezelfde snelheid als ADSL van KPN? Adsl simpele versie dus (+- 54 KB/ps)

Verwijderd

Ik heb Wanadoo Cable Premium. Altijd zo'n 65KB down en 12 upstream. Werkt prima en ik heb in anderhalf jaar pas 2 keer kort storing gehad.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 11:40

Twhomp

Stayin' Alive

Op dinsdag 26 februari 2002 15:38 schreef Pacmania het volgende:
Ik heb Wanadoo Cable Premium. Altijd zo'n 65KB down en 12 upstream. Werkt prima en ik heb in anderhalf jaar pas 2 keer kort storing gehad.
Same here, héél af en toe valt de verbinding weg door maintenance ofzo. Wordt meestal vergezeld met e-mail (die je dan achteraf leest :+). Gewoon op je server een hamer-script draaien die bij verbinding-verlies gaat hakken op die sever van Casema (bij mij oneindig geloopt).

Kan je perfect een server op draaien (zeker als je zo'n dns-redirect site-proggie ding neemt)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 15:42 schreef Rinaldo het volgende:

[..]

Same here, héél af en toe valt de verbinding weg door maintenance ofzo. Wordt meestal vergezeld met e-mail (die je dan achteraf leest :+). Gewoon op je server een hamer-script draaien die bij verbinding-verlies gaat hakken op die sever van Casema (bij mij oneindig geloopt).

Kan je perfect een server op draaien (zeker als je zo'n dns-redirect site-proggie ding neemt)
OK. Dan moeten we de gok maar wagen ;)

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:51

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm...

De ervaringen kunnen een beetje wisselen vrees ik. Ik heb ook COM21 Broadband Premium van Casema en zit toch met het probleem dat de verbinding vaak weg is. Er zijn zeer regelmatig storingen in het gebied waar ik zit (Breda, Haagsche Beemden). In November is het zelfs 3 weken praktisch onmogelijk geweest om te internetten, en ik februari ook een week. Houd er ook rekening mee dat de nieuws server van Wanadoo TEXT-only is. Geen binaries dus.

Verder moet ik wel zeggen, dat als de verbinding werkt, de snelheid lekker stabiel is (70kB/sec down en 17kB/sec up)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:40 schreef LinuxAap het volgende:

[..]

Dus premium zuigt gewoon? Haalt niet +- dezelfde snelheid als ADSL van KPN? Adsl simpele versie dus (+- 54 KB/ps)
hier ook zo iets ja. Ik weet niet of je bij het doe het zelf paket ook aan de tv kast moet rommelen maar denk niet dat dat makkelijk is

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:51

TFHfony

Professional Weirdo

Op dinsdag 26 februari 2002 21:26 schreef de-emotie-man het volgende:

[..]

hier ook zo iets ja. Ik weet niet of je bij het doe het zelf paket ook aan de tv kast moet rommelen maar denk niet dat dat makkelijk is
Valt wel mee hoor. Want de montage aan de wand wordt gedaan. Het is alleen de rest (kabels e.d.) die je zelf moet doen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

dan is het wel makkelijk ja

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:09 schreef LinuxAap het volgende:
Ik ben van plan een casema doe het zelf pakket te nemen. Hoe gaat de aansluiting in zijn werk? Is het erg lastig of is het hetzelfde idee als met adsl? (het signaal komt binnen, je hangt de splitter eraan, dan kabeltje naar tv en andere naar modem en van modem naar NIC). Of zitten er nog addertjes onder het gras waar ik rekening mee moet houden?
Zijn er overigens mensen hier, uit de regio amsterdam, die met het premium pakket van casema positieve of negatieve ervaringen hebben? Ik vind via de search van alles, maar niet over deze omgeving.....
Ik had basic, die had een *** snelheid, van het snelle abbo hoor ik alleen maar positieve geluiden.

Alleen hoefde ik met basic geen netwerkkaart te gebruiken, ging via comport.

Zij zetten apart doosje op de plek waar je kabel binnenkomt, splitter eraan. 1 naar je tv en 1 naar je modem. Van je modem naar je com1 of netwerkkaart.

Fluitje van een cent, het moeilijkste is het trekken van de draden zullen we maar zeggen.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 22:34 schreef laddy17 het volgende:

Ik had basic, die had een *** snelheid,
Wordt dan ook niet meer geleverd
Pagina: 1