Ik heb een home netwerkje opgezet op twee XP pc's. Ik heb er voor gekozen om mijn internet (ADSL) te delen. Ales ging netjes in die wizard. Nu ben ik zover dat er op de tweede pc dus een internet gateway staat, maar hoe kan ik nu ook daadwerkelijk die verbinding in IE gepruiken? Wat ik ook doe het werkt niet. Iemand een idee
Let op de IP adressen. Op de tweede computer, zit hij wel op hetzelfde subnet? Is normale datatransfer wel mogelijk tussen de twee computers? Staat connections bij IE op de tweede computer wel op LAN?
Probeer anders eens vaste IP's
Probeer anders eens vaste IP's
Gewoon bestanden uitwisselen werkt, dus het netwerk is goed. Alleen dus dat internet. Kan iemand me ff een listej geven van welke IP adressen bij Subnet en Gateway moeten komen staan? Ik vermoed dat er daar iet niet goed zit.
Verwijderd
Op de client moet je bij gateway ff het ip-adres van de computer met internet toevoegen.
Dan zal ie het zeker doen...
Dan zal ie het zeker doen...
Volgens mij krijg je die van je provider, correct me if i'm wrong. ik ga het donderdag ook doen, vandaar.
Beste mensen, het zaakje draait. Ik was met mijn stupid kop de DNS adressen vergeten 
DNS adres op de tweede pc is het IP adres van PC1 met internet. Ik heb nu
PC1
IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
PC2
IP: 192.168.0.2
Default gateway: 192.168.0.1
Eerste DNS : 192.168.0.1
Tweede DNS : niks
DNS adres op de tweede pc is het IP adres van PC1 met internet. Ik heb nu
PC1
IP: 192.168.0.1
PC2
IP: 192.168.0.2
Default gateway: 192.168.0.1
Eerste DNS : 192.168.0.1
Tweede DNS : niks
De DNSsen moeten in de properties van de LAN verbinding staan (tab netwerk > TCP/IP)
Maar zo is het niet goed. Je moet hier de IP adressen van de 2 DNS servers van je internet provider opgeven (op beide pc's). Bij de meeste providers zijn dergelijke gegevens wel te vinden op hun support pagina(s). Maar je moet deze gegevens ook ooit gekregen hebben van je provider (al dan niet via snailmail). Anders even de helpdesk van je provider bellen.Op dinsdag 26 februari 2002 14:46 schreef Niek het volgende:
Beste mensen, het zaakje draait. Ik was met mijn stupid kop de DNS adressen vergeten
[knip]
Maar wat is dan het verschil? Want het werkt perfect met mijn eigen PC1 DNS adres? Of heb ik het mis?Op dinsdag 26 februari 2002 14:57 schreef warp het volgende:
[..]
Maar zo is het niet goed. Je moet hier de IP adressen van de 2 DNS servers van je internet provider opgeven (op beide pc's). Bij de meeste providers zijn dergelijke gegevens wel te vinden op hun support pagina(s). Maar je moet deze gegevens ook ooit gekregen hebben van je provider (al dan niet via snailmail). Anders even de helpdesk van je provider bellen.
Verwijderd
Die DNS-adressen kan je toch in je modem opslaan? Dan hoef je ze niet voor elke server in te stellen. Of zie ik iets over het hoofd?
Ehm XP heeft de optie om een netwerk disk te maken, die je andere pc kan instellen om een netwerk te maken. En klaar is kees.
Voor de rest ga je naar je eigenschappen van je netwerkomgeving. Selecteer je dan de verbinding waarop je ADSL binnenkort. Eigenschappen daarvan -> geadvanceerd -> Deze verbinding delen voor netwerk gebruikers aanvinken.
En hopla internet gedeelt
Voor de rest ga je naar je eigenschappen van je netwerkomgeving. Selecteer je dan de verbinding waarop je ADSL binnenkort. Eigenschappen daarvan -> geadvanceerd -> Deze verbinding delen voor netwerk gebruikers aanvinken.
En hopla internet gedeelt
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Het staat zo goed, nix aan veranderen. je ISP DNS moet je helemaal niet invullen bij je netwerk. En is meestal ook niet nodig bij je inbelverbinding. Dus dat is geen probleem. Ikheb het op dezelfde manier ingesteld als jij en het werkt perfect.
In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
Pagina: 1