Krijg regelmatig de melding:
Regel 281 is:
Ik vraag me af wat de oorzaken kunnen zijn:
1) Bug in de php-code... lijkt mij niet... want anders zou ik consequent deze foutmelding moeten krijgen met het laden van de pagina.
2) Een te langzame MySQL server... dat bij veel requests de server het zelf niet meer snapt, ik hoop dat het dat eigenlijk is... de site draait nu nog op een testserver... de "echte" server moet nog helemaal besteld worden
Specs testserver:
Hardware:
- AMD K6-II 500Mhz
- 512 MB PC100 Dane-Elec
- 60GB HD
Software:
- mysql Ver 11.15 Distrib 3.23.37, for suse-linux (i686)
- Linux athos 2.4.4-4GB #1 Fri May 18 14:11:12 GMT 2001 i586 unknown
- Apache 1.3.19
- PHP Version 4.0.4pl1
3) Of software van nieuwe versies voorzien
4) Een andere factor die ik over het hooft zie.
Ik vermoed zelf eigenlijk dat het oorzaak 2 is... maar misschien dat jullie mij meer kunnen vertellen.
Nog even voor de duidelijkheid... de melding krijg ik met name als ik met IE regelmatig op F5 ram... of gewoon als ik een pagina probeer te laden!
Ben op het gebied van poeters geen newbie... maar ik snap ût nu ff niet meer
EDIT: 13.56U 26-02-2002
De variabelen server, username en password zijn met opzet gewijzigd!
Ik geef je toch ook niet mijn pincode en een image-file van mijn pinpas
code:
1
2
| Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /sites/vanvossen/public/index.php on line 281 |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <? // *KNIP* @ $db = mysql_pconnect("testserver.loc", "xxxx", "xxxxx"); if (!$db) { echo "<center><p class=\"TitleRood\">Database Error</p>"; echo "<p class=\"txtGrijs \">Onze excuses, daar een technische storing,<br> is de "; echo "database server niet te bereiken. <br>Probeer het later nog eens!</p></center>"; } else { $query = "select * from photos where photo_id=".$photoid.""; $result = mysql_query($query); $record = mysql_fetch_array($result); //Een heleboel HTML/PHP code die niet terzaken is! } // *KNIP* ?> |
Regel 281 is:
PHP:
1
2
3
| <? $record = mysql_fetch_array($result); ?> |
Ik vraag me af wat de oorzaken kunnen zijn:
1) Bug in de php-code... lijkt mij niet... want anders zou ik consequent deze foutmelding moeten krijgen met het laden van de pagina.
2) Een te langzame MySQL server... dat bij veel requests de server het zelf niet meer snapt, ik hoop dat het dat eigenlijk is... de site draait nu nog op een testserver... de "echte" server moet nog helemaal besteld worden
Specs testserver:
Hardware:
- AMD K6-II 500Mhz
- 512 MB PC100 Dane-Elec
- 60GB HD
Software:
- mysql Ver 11.15 Distrib 3.23.37, for suse-linux (i686)
- Linux athos 2.4.4-4GB #1 Fri May 18 14:11:12 GMT 2001 i586 unknown
- Apache 1.3.19
- PHP Version 4.0.4pl1
3) Of software van nieuwe versies voorzien
4) Een andere factor die ik over het hooft zie.
Ik vermoed zelf eigenlijk dat het oorzaak 2 is... maar misschien dat jullie mij meer kunnen vertellen.
Nog even voor de duidelijkheid... de melding krijg ik met name als ik met IE regelmatig op F5 ram... of gewoon als ik een pagina probeer te laden!
Ben op het gebied van poeters geen newbie... maar ik snap ût nu ff niet meer
EDIT: 13.56U 26-02-2002
PHP:
1
2
3
| <? @ $db = mysql_pconnect("testserver.loc", "xxxx", "xxxxx"); ?> |
De variabelen server, username en password zijn met opzet gewijzigd!
Ik geef je toch ook niet mijn pincode en een image-file van mijn pinpas