Toon posts:

[LAPTOP] toshiba dood, waar beginnen met zoeken??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een toshiba 300cdt en hij doet helemaal niks meer, als ik accu of adapter aansluit en aan druk dan doet hij helemaal niks, er is dus duidelijk iets mis maar waar moet ik beginnen met zoeken? mij lijkt het een batterij probleem maarja dat kan ook helemaal verkeerd zijn, dus misschien is de accu kapoet of een van de batterijtjes die op het mobo zitten?

Verwijderd

Probeer eens hem aan te sluiten aan de voeding zonder hem op te zetten. Laat hem zo een paar minuten staan. In het beste geval kan de batterij zijn startspanning laden. Bij veel laptops moet de batterij eerst een bepaalde spanning hebben voor deze kan starten.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 00:56
Heb ik ook gehad, ik heb heel de laptop uitelkaar geschroefd alles schoon geblazen emt zo'n busje met lucht en teon alles weer ikelkaar gezet en toen ging eht bij mij werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:32 schreef jjbstolk het volgende:
Heb ik ook gehad, ik heb heel de laptop uitelkaar geschroefd alles schoon geblazen emt zo'n busje met lucht en teon alles weer ikelkaar gezet en toen ging eht bij mij werken.
busje met lucht??
ik heb em inmiddels ook uitelkaar liggen dus dat kan ik zo ff fiksen waar haal ik die busjes??

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 15:24 schreef Danos het volgende:

[..]

busje met lucht??
ik heb em inmiddels ook uitelkaar liggen dus dat kan ik zo ff fiksen waar haal ik die busjes??
In de elektronicazaak 'dust off' kopen van Contact Chemie ofzo.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

offtopic:
hey tof, zo'n busje moet ik ook hebben.
Morgen dus maar es ff gaan zoeken.

Heeft iemand nog een tip voor goeie monitorcleaning stuff?

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:29 schreef Stylzz het volgende:

[..]

In de elektronicazaak 'dust off' kopen van Contact Chemie ofzo.
of je pak de compressor
(als je die toevallig in je schuur heb staan)

Verwijderd

Schoonmaken helpt niet, aangezien dat ding bijna helemaal dicht zit, komt er ook weinig stof in.

Waarschijnlijk is de voeding een keer te warm geworden en is de zekering in de voeding doorgefikt. (ff een nieuwe indoen)

En de accu is waarschijnlijk tot de bodem toe leeg, dus daarom gaat hij niet aan.

Verwijderd

Jeps... gewoon ff een avond aan de stroom laten staan.
Helpt bij mijn mobiel ook altijd.
Na vakantie dacht ik ook dat i kapot was... gewoon accu superrrrr leeg.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 17:43 schreef Rolex het volgende:
offtopic:
...
Heeft iemand nog een tip voor goeie monitorcleaning stuff?
Daar heb je dan weer 'Screen 99' voor en wederom van Kontact Chemie. Moet met een K dus ;)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
er zit op het moederboard ook zoiets als een DC/DC controller. Deze regelt het laden van de batterij en ook de netspanning als deze kapot is doet die niks, of je moet je batterij apart opladen in een andere Toshiba

...

Pagina: 1