Problemen met de 56K modem

Pagina: 1
Acties:

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Topicstarter
De modem doet het dus niet. In apparaatbeheer stond er bij PCI Simple Communication controller een uitroepteken. Ik dus de nieuwste drivers van de site afhalen en installeren. Net voordat het geinstalleerd is reboot het systeem automatisch. Als het weer opgestart is staat er geen Simple controller meer maar geeft ie de modem (niet de goede terwijl de drivers wel bij de modem horen) aan met weer die bekende uitroepteken.
Als ik de stuurprogramma's wil deleten via apparaatbeheer reboot het systeem weer.
Heeft iemand hier ook probs mee gehad?

Tis een AMD XP 1700+ systeem, met een Maxtor D740 hdd, moederbord van Gigabyte en modem is een Safeway communication modem 56Kbps V.90 118110 voice + speakerphone

Als iemand weet wat ik kan doen, wil ik graag weten.

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

modem gewoon deleten en opnieuw installeren, zou toch moeten kunnen, als ie opeens reboot dan zit er wat fout in windows lijkt me zo..

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op dinsdag 26 februari 2002 13:31 schreef Ornathon het volgende:
De modem doet het dus niet. In apparaatbeheer stond er bij PCI Simple Communication controller een uitroepteken. Ik dus de nieuwste drivers van de site afhalen en installeren. Net voordat het geinstalleerd is reboot het systeem automatisch. Als het weer opgestart is staat er geen Simple controller meer maar geeft ie de modem (niet de goede terwijl de drivers wel bij de modem horen) aan met weer die bekende uitroepteken.
Als ik de stuurprogramma's wil deleten via apparaatbeheer reboot het systeem weer.
Heeft iemand hier ook probs mee gehad?

Tis een AMD XP 1700+ systeem, met een Maxtor D740 hdd, moederbord van Gigabyte en modem is een Safeway communication modem 56Kbps V.90 118110 voice + speakerphone

Als iemand weet wat ik kan doen, wil ik graag weten.
Ik neem aan dat je XP draait?

de drivers helemaal deleten, dus zoeken naar welke file die gebruikt, en die dan in je system/drivers (d8 ik) directory deleten, en dan rebooten. Als ie dan een dialoogvenster geeft omdat ie de drivers zelf niet heeft de drivers op je hd aanwijzen. zou moeten werken...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ff naar modems in het config scherm gaan, en daar alle modems weghalen, soms staan er nog een heleboel en stelt windoze je modem in op com hoog :P

• Ornathon

Ornathon

Topicstarter
Ja ik heb inderdaad XP :)
Ok ik zal de drivers die er nu inzitten allemaal deleten op deze manier.
Kom hier zometeen op terug als ik het heb gedaan

Verwijderd

Hmmmz... als dat niet werkt, ff kaartje eruithalen, opnieuw opstarten, afsluiten, kaartje dr weer in...

Heel waarschijnlijk heeft jouw modem problemen met I/O of IRQ-settings. :+

• Ornathon

Ornathon

Topicstarter
ok bedankt voor jullie hulp. Alle gebruikte modemdrivers uit system32/drivers halen en dan lukt weghalen uit apparaatbeheer wel goed. Ze gebruikten namelijk 1 zelfde bestand. Als je dan een modem weghaalt, dan gaat die andere zeuren (stonden 2 foute modems in).

Maar na reboot gaf ie gelijk aan dat er wat nieuws was. En met de eerder gedownloade drivers voor XP ging het dit keer in 1x goed :)

Pagina: 1