Toon posts:

Welke DVD brander?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens gehoord dat als je bijvoorbeeld met een hp dvd brander een dvdtje brand hem, niet in alles kunt lezen. is dit waar? zo ja welke dvd brander kan ik het beste kopen die in alle lezers te lezin is

alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er is nog geen echte standaard, dus je zult moeten zorgen dat je een DVD speler hebt die in principe alle soorten DVDs kan lezen.

en dit moet in OM

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 19:21

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je moet dvd+rw hebben om rw ook op standalone dvd's af te spelen. (werkt waarschijnlijk nog niet bij elke speler)

dvd-rw moet je iig niet hebben omdat dit niet afspeelbaar is op standalone. als het je om dvd-r gaat maakt het volgens mij niet zoveel uit.

hp maakt iig dvd+rw branders.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 13:28 schreef cosmoOo het volgende:
je moet dvd+rw hebben om rw ook op standalone dvd's af te spelen.
als het je om dvd-r gaat maakt het volgens mij niet zoveel uit.
O jawel.

Ook DVD-R is (in principe) NIET afspeelbaar in een gewone DVD-speler, en DVD+R (in principe) WEL.

PS: HP maakt geen DVD/CD branders. Ze verkopen ze alleen...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

en hoe komt die hp uit de verf ?

zijn er een beetje goede resultaten mee te boeken qua compatibility of zijn er nog betere opties?

Verwijderd

hmm het schijnt dat de sony burner de beste compatibility levert ,maar dat wil ik nog ff nakijken !

ik post et wel als ik meer weet

Verwijderd

owh en dvdit schijnt zich er strikt aan de mpg2 norm te houden dus een goeie keus om te gerbruiken voor films.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 13:34 schreef victorvanacht het volgende:

[..]

O jawel.

Ook DVD-R is (in principe) NIET afspeelbaar in een gewone DVD-speler, en DVD+R (in principe) Wel
Uhm nou de pioneer dvd brander is een dvd-rw en brand dus dvd-rw en ook dvd-r en dit is 95% afspeelbaar op de gewone en de pc dvd,terwijl de andere dvd+rw branders maar op 35% draait en dat je met die branders dadelijk geen dvd+r kunt branden dus dure dvd s kopen die op de meeste dvd spelers niet draait.
Of ik zou wachten tot de nieuwe branders uitkomen volgende maand of de pioneer kopen maar er is nog steeds geen standaard voor dvd het blijft een gok kijk anders even op dit forum staat ook veel info

http://www.dvdplusrw.org/cgi/ikonboard/ikonboard.cgi

groetjes karten

Verwijderd

pioneer is de enigste tot nu toe die video-dvd's kan branden

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb video-DVD's gemaakt op zowel de Pioneer DVR-A03 DVD-RW schrijver (standaard in een G4 Mac) als ook op de HP 100i DVD+RW schrijver (op een PC) en beide kunnen in mijn Pioneer DV343 stand-alone dvd speler afspelen.

De Pioneer ondersteunt ook DVD-R en HP brengt binnenkort (eind april...) een software-update uit om ook DVD+R te kunnen schrijven op de 100i.

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 19:42 schreef Raggaman het volgende:
Beste mensen,

Ik heb video-DVD's gemaakt op zowel de Pioneer DVR-A03 DVD-RW schrijver (standaard in een G4 Mac) als ook op de HP 100i DVD+RW schrijver (op een PC) en beide kunnen in mijn Pioneer DV343 stand-alone dvd speler afspelen.

De Pioneer ondersteunt ook DVD-R en HP brengt binnenkort (eind april...) een software-update uit om ook DVD+R te kunnen schrijven op de 100i.
Dan heb je toch pech want een software update voor de hp 100i komt er nooit dit is door hp bevestigd en net als alle andere dvd branders die uit zijn op dit moment ze hebben wel gezegt dat hij upgradeble was naar dvd+r maar dat is dus niet zo,ze brengen nu allemaal een nieuwe dvd brander uit hp komt met de hp 200i,philips met de 228 deze kunnen wel dvd+r schrijfen.Dus als je nu een dvd brander koopt zit je vast aan de dure dvd+rw en dit zien veel dvd spelers niet denk maar aan de cdrw hoeveel cd spelers hebben niet problemen met herschrijfbare cd s terwijl ze met cdr geen probleem hebben.Mijn advies wacht nog een a twee maanden tot de nieuwe er zijn.Kijk ook even naar mijn eerdere post en klik daar op die link en dan lees je wat ik bedoel er voelen een hoop mensen zich genaaid door hp en philips te geloven met hun upgrade

groetjes karten
Pagina: 1