Toon posts:

[hacking] Iemand probeert in te breken

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De laatste twee maanden probeert telkens iemand op mijn computer in te breken. Nu heb ik Blackice en NortonPF 2002 constant aanstaan, dus het zal hem/haar niet zo snel lukken.
Ik heb via blackice, neotrace en de Symantec site zijn/haar IP getraced en al diverse emails gestuurd aan de netwerkbeheerders van het netwerk (hananet.net, Seoul) waar deze IP bij hoort, maar ik krijg maar geen antwoord. Kan ik nog meer dingen ondernemen? (svp geen DoS attacks of portscans)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 17:04
meer info...
Wat gebeurt er precies, en op welke poorten ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:59
Onschuldige poortscans kunnen er ook voor zorgen dat je firewall gaat "piepen". Ben je er zeker van dat de gebruiker van dit IP ook werkelijk de intentie heeft om jou te "hacken"? Op welke poorten worden de attacks gedaan?

Ik heb weleens via Google gevonden wie er achter een IP zat (had op een forum iets gepost waarbij zijn IP gelogt werd, zijn e-mail adres stond er ook bij >:)) Gewoon het desbetreffende IP adres als zoekterm gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ff uitzoeken op welke poorten het was. Ik heb wel het vermoeden dat de persoon in kwestie echt iets WIL, want hij/zij probeert al twee maanden regelmatig iets.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Dit kan soms helpen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Op dinsdag 26 februari 2002 14:16 schreef rubenski het volgende:
Ik ga ff uitzoeken op welke poorten het was. Ik heb wel het vermoeden dat de persoon in kwestie echt iets WIL, want hij/zij probeert al twee maanden regelmatig iets.
Ik denk dat het wel meevalt... wat versta je onder inbreken en hacken? Als je systeem geen onbekende software draait, is er niks aan de hand.

Verwijderd

Seoel dat kan lastig worden. Heb je wel eens in de winkels gekeken wat ze daar verkopen aan PC Cds ze nemen het daar niet zo nauw met wet volgens mij.

Maar je bent wakker geschut en de nodige software geïnstalleerd Laat het een les zijn en laat het rusten? Scheelt je misschien een hoop ergernis

Verwijderd

waarsch is het gewoon een spider van google.com ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:31 schreef Kertje het volgende:
waarsch is het gewoon een spider van google.com ofzo :)
Die constant van dezelfde ip en van hetzelfde netwerk in Seoul, Z-Korea komt? hm...lijkt me sterk

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:35 schreef rubenski het volgende:

[..]

Die constant van dezelfde ip en van hetzelfde netwerk in Seoul, Z-Korea komt? hm...lijkt me sterk
nouja een andere spider van een ander bedrijf, check eerst is welke poort of poorten die wil openen, vervolgens of het op ongeveer vaste tijden gebeurd enzo...

iemand gaat echt geen 2 maanden besteden om een gewone pc te hacken, tenzij die echt belang erbij heeft
Pagina: 1