Toon posts:

Vreemde vlek/plek op TV.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou jah, ik heb geen idee wat het is, als de TV wat langer aanstaat met een licht beeld zie ik opeens langzaam een vlek in het beeld sterker worden:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jaromir/TV.JPG

Heeft dit iets te maken met warmte die van de schoorsteen vrijkomt, of straling, of is m'n TV gewoon kapot aan et gaan? De plek is oranje achtig, dus vreemd

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

dat ding ontladen oftewel een uur met de stekker eruit neerzetten dat wil helpen

Magneten in de buurt toevallig?

Verwijderd

Probeer anders ergens een degauss-wand te lenen.

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op dinsdag 26 februari 2002 13:17 schreef Jaromir het volgende:
Nou jah, ik heb geen idee wat het is, als de TV wat langer aanstaat met een licht beeld zie ik opeens langzaam een vlek in het beeld sterker worden:

[afbeelding]

Heeft dit iets te maken met warmte die van de schoorsteen vrijkomt, of straling, of is m'n TV gewoon kapot aan et gaan? De plek is oranje achtig, dus vreemd
Klinkt idd als een kleurvlek. Staat hij al langer daar ? Zo niet dan is waarschijnlijk een vonkenscherm of een stalen frame (in de schoorsteen) de schuldige. Deze kunnen door het lassen of slijpen magnetisch geladen worden en dat resulteerd in een vlek op het beeld. Kijk goed naar de omgeving of er danwel speakers staan of pas bewerkt metaal. Verplaats de TV en zet hem een aantal keer aan en uit (niet stand-by maar fysiek aan en uit) Waarschijnlijk is je probleem dan grotendeels opgelost.

Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Is het toevallig een Loewe TV ?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat nu al 2 jaar daar, en hij is dat de afgelopen 2 weken beginnen te krijgen als ie +/- 30 minuutjes aan staat

Het is een cheapass TV, 55cm van audiosonic.
Eigenlijk staat er sinds kort een SV24 bij, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben, hij staat er wel linksboven, dus dacht niet dat het iets met de plek te maken kon hebben, maar het is de enige verandering daar in de afgelopen 2 jaar. Wat er ook nog bij is komen te staan is een Labtec APX 4620 speakerset, de sattelieten staan aan beide kanten naast de TV en de dikke bassbox een stuk eronder. De specs van de SV24:

Met de volgende specs:
Via C3 933Mhz, 0.13 micron, 64K L1 cache, 128K L2 cache, FPU unit @ 466Mhz
1024MB-RAM cas 2-2-2 @ 133Mhz
Via Pro Savage 32MB onboard shared mem.
Maxtor 536DX 100GB (5400RPM) built on the true quantum technologies
Shuttle FV24 met Via PL133 chipset
Samsung SM-308 DVD/CDRW combo 8x4x8x32x (regiovrij)
Onboard Realtek 8139
Onboard AC 97
Labtec APX 4620 (2.1 setje)
Cheap ass 55cm TV (door composite)
Logitech cordless desktop
Dit alles verpakt in een mooie SV24 aluminium flex ATX kastje

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Dit alles verpakt in een mooie SV24 aluminium flex ATX kastje
Die mischien ? of de voeding daarvan ? (geef maar wat ideen ;) )

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde, en ik heb gelezen van iemand anders op got die het ook had.

Ben nog steeds benieuwd waar het aan ligt.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 13:49 schreef AtomicShockwave het volgende:
Magneten in de buurt toevallig?
Ik had inderdaad ook zo'n probleem.
Mijn boxes stonden te dicht bij de TV.
Daar zitten namenlijk magneten in.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op dinsdag 26 februari 2002 16:10 schreef Luke het volgende:

[..]

Ik had inderdaad ook zo'n probleem.
Mijn boxes stonden te dicht bij de TV.
Daar zitten namenlijk magneten in.
Ik denk ook dat dit het probleem is. ik heb van die zelfbouwspeakers (zie homepage :) afdeling HIFI ).

Hoe ik het opgelost heb is andere speakers gebouwd, dan wel de kast want de onderdelen zijn veel teduur. Aan de binnen zijde van die nieuwe kast heb ik 2mm plaatstaal geplakt zodat het magnetisch veld geabsorbeerd wordt. En het werkt.

Geluid nog steeds perfect en geen vlekken in/op mijn beeld.

Wat ik ook een keer had is dat witte oppervlakken op het scherm gingen verkleuren als er b.v. 2 minuten lang het zelfde witte vlakje was. Daarvoor moest ik mijn contrast verstellen en dan was het ook opgelost. Maar aangezien die tv al wat ouder is en de probleempjes nu pas optreden zal het dat niet zijn.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aan beiden kanten 2 identieke sattelieten staan, is het dan niet een beetje vreemd dat ik deze plek maar aan 1 kant heb?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 23:34
je kan hem eruit halen met een sterke magneet, van een luidspreker bijvoorbeeld. het vergt wat handigheid, je moet met de magneet van de vlek naar de buitenkant van het beeld bewegen, terwijl je de magneet dwars op het scherm houd, ongeveer 5-10 cm ervanaf.

let op: dit is volledig op eigen risico, ik heb op deze manier al een boel tv's beter gekregen, maar er ook 1tje totaal verkloot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de boxen maar es verplaats, en hoop dat et helpt

Verwijderd

Denk niet dat het door een extern magnetisch veld wordt veroorzaakt, want dan zie je die vlek gelijk na het aanzetten van dat ding al, en die vlekken zijn ook niet oranje, maar meer groen, blauw paars rose...
De plaats van de vlek is ook wat merkwaardig.

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

misschien is je tv zo cheapass dat er slijtages in het electronen kanon zitten (zo heet dat ding toch ) want het hoeft natuurlijk niet een externe oorzaak te hebben.
maar haal alles met een speaker of magneet minstens een halve meter van je tv vandaan en zet em eens een uur uit
Pagina: 1