Ik zou het liefste alles kunnen,waar beginnen?

Pagina: 1
Acties:

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 17:10
Ik vind grafisch op de compu bezig zijn echt mega, maar door onkunde en problemen die ik tegenkom stop ik telkens

Ik ben al bezig geweest met flash4 en 5
studio 3d max 3 & 4
dreamweaver voor pages..
rino 3d (da was nix voor mij denk k :r)

Maar ik geef het gewoon te snel op,
waar moet ik nou beginnen?
ik wil het liefst alles kunnen :D dus flash en pagina's maken. Maar ook 3d modellen kunnen maken.

3d max heb ik een beetje door maar das maar een zielige 1 % ofzo

Wat is jou tip voor mij?

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 10:04
Op dinsdag 26 februari 2002 13:16 schreef jackel7007 het volgende:
Ik vind grafisch op de compu bezig zijn echt mega, maar door onkunde en problemen die ik tegenkom stop ik telkens

Ik ben al bezig geweest met flash4 en 5
studio 3d max 3 & 4
dreamweaver voor pages..
rino 3d (da was nix voor mij denk k :r)

Maar ik geef het gewoon te snel op,
waar moet ik nou beginnen?
ik wil het liefst alles kunnen :D dus flash en pagina's maken. Maar ook 3d modellen kunnen maken.

3d max heb ik een beetje door maar das maar een zielige 1 % ofzo

Wat is jou tip voor mij?
VEEL :

lezen / doen / leren / testen / prutsen / lezen / leren / doen / testen / prutsen / lezen / doen / leren / testen / prutsen / lezen / leren / doen / testen / prutsen / lezen / doen / leren / testen / prutsen / lezen / leren / doen / testen / prutsen / lezen / doen / leren / testen / prutsen / lezen / leren / doen / testen / prutsen / lezen / doen / leren / testen / prutsen / lezen / leren / doen / testen / prutsen / lezen / doen / leren / testen / prutsen / lezen / leren / doen / testen / prutsen / lezen / doen / leren / testen / prutsen / lezen / leren / doen / testen / prutsen / lezen / doen / leren / testen / prutsen / lezen / leren / doen / testen / prutsen / lezen / doen / leren / testen / prutsen / lezen / leren / doen / testen / prutsen / lezen / doen / leren / testen / prutsen / lezen / leren / doen / testen / prutsen

Etc.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

eerst html leren, dan xhtml met css en evt javascript...

Voor graphics te maken, sja, gewoon veel oefenen, goede tutorials zoeken...

Ik zou eerst met een gewoon tekenprogramma aan de gang gaan en pas later met flash...

enkele sites:
http://www.w3schools.com
http://html.op-het.net
http://www.pinoy7.com

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
In eerste instantie niet zo snel opgeven. Maar verder, neem een duidelijk doel voor ogen. Als je 3d wilt gaan doen, ga dan niet als een gek allerlei programma's lopen uitproberen, want daar los je niets mee op. Maar ga kijken wat voor onderscheid er allemaal is in de 3d wereld, raytracing of moddeling, wil je films maken of statische plaatjes?.. Ik bedoel, als je weet wat je wilt, moet je research gaan doen naar wat eventueel een geschikt programma zou zijn. Als je daaruit bent, dan moet je es wat tutorials opzoeken en gewoon doen. Gewoon doen.

Maar zoals gezegd, eerst jezelf een duidelijk doel stellen, want je bent maar mens en kunt niet alles tegelijk. Net als met Flash. Weet je precies wat je wilt? Of wil je 'gewoon wat kloten..' Dan zou ik dus gewoon of een boek kopen, of wat tutorials doornemen. En niet wegleggen als het niet werkt, maar juist het probleem opsporen en daardoor gemotiveerd worden.

Ik weet dat het moeilijk is, maar je zult er wat voor over moeten hebben. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Jackbq
Ik denk dat het voornamelijk plaatjes worden, en soms een wat ook echt een stukje film word..

Verwijderd

voordat je ergens aan begint zou ik veel erover lezen en naar voorbeelden kijken, zodat je ook weet waar je aan begint. En je hoeft niet per se met 1 ding te beginnen. Doe iedere dag gewoon iets. Maak een planning.

• Jackbq
waar zijn jullie dan begonnen, moet toch een site ofzo geweest zijn die bij judder de knop omgezet heeft?

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:11 schreef jackel7007 het volgende:
waar zijn jullie dan begonnen, moet toch een site ofzo geweest zijn die bij judder de knop omgezet heeft?
eeeeeeeeeej, kijk jij hier es: [topic=72054/1/100]

:)

Verwijderd

Ik begon met het leren van Photoshop en het onder de knie krijgen van Dreamweaver.

Let wel bij Dreamweaver erop dat de computer niet alles voor je doet. De HTML zelf begrijpen is essentieel.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Waarom koop je niet gewoon een boek. Begin bij het begin, werk het door en je kunt weer een programma. Wellicht dat de kosten van een beetje boek je ook helpen qua motivatie om door te gaan.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
  • Laatst online: 21:13
Bij mij thuis was het vroeger altijd zo dat mijn broer echt de juuste trucjes op z'n website had, en dan wilde ik het ook, en m'n broerlief wilde natuurlijk niet verklappen hoe 'ie het had gedaan... en mooi dat ik het zelf mocht gaan lopen uitzoeken. Daar leer je het meeste van, alhoewel het niet altijd even makkelijk is. Ik zou het lekker zo aanpakken, je ziet iets wat je onwijs gaaf vind gewoon proberen na te maken, of zelfs nog beter proberen.

Aan de hand van het beeld wat je wilt bereiken ga je research doen naar de programma's die je moet gebruiken en de kennis die je ervoor nodig hebt. Tutorials kijken of boek kopen, en gewoon doen. Meer kan ik er niet van bakken.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op dinsdag 26 februari 2002 16:18 schreef willem169 het volgende:
en m'n broerlief wilde natuurlijk niet verklappen hoe 'ie het had gedaan... en mooi dat ik het zelf mocht gaan lopen uitzoeken.
Zo d'r wordt ff een familieboekje open gedaan!

Pelle lowrider -1

Maar goed met die 20 punten die je al had kun je dit ook wel lei'en :)

Flickr

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:11 schreef jackel7007 het volgende:
Judder? Judder de Kontrudder? Ken ik niet.

Maareh, je begint aan iets omdat het je aanspreekt. Je ziet en leest dingen, en je begint je te verdiepen in datgene wat jou interesseert.

Dan ga je oefenen, klooien, je start je programmaatje op (Flash, Dreamweaver of 3DMAX, whatever) en je komt er achter dat 't voor geen meter lukt en gefrustreerd sluit je datzelfde programma weer af.

Maar de dag erna kom je erachter dat, als je iets zus of zo doet, dat je dan iets kunt maken wat best wel te pruimen is en je gaat je verdiepen in het programma.

En zo langzamerhand begin je dat programmaatje te zien als je beste vriend, en beleef je met hem de meest fijne avon(d/t)uren. Je ontdekt elk hoekje en elk gaatje van je maatje. Je maakt dingen waarvan je weken geleden alleen nog maar kon dromen. Je bent gelukkig..

Totdat je op een moment merkt dat je wordt versoten door je omgeving, je vrienden/kennissen en familie vinden je vreemd omdat je met het Macromedia logootje praat en je slaat wartaal uit als "ctrl-z, ctrl-z, alt-backspace,ctrl-shift-i". Je bent een freak geworden.

Anyway, waar 't dus op neerkomt is het volgende. Als jij lekker gaat oefenen en klooien en je hebt plezier in dat wat je doet, dan komt er vanzelf wel iets moois op tafel. Mijn zegen heb je in elk geval.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op dinsdag 26 februari 2002 16:29 schreef JayAnzee het volgende:

*wijze woorden*
Dat je daarvoor je sociale leven op de helling moet zetten..

tja het is of een vriendin en vrienden of alles kunnen :)

Flickr

• CV_SmileY
  • Laatst online: 11-09 13:16

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Zorg er voor dat je niet word zoals mijn ondertitel :)

Verwijderd

Grapje?

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:31 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

Dat je daarvoor je sociale leven op de helling moet zetten..

tja het is of een vriendin en vrienden of alles kunnen :)
Yup! Maar uiteindelijk zul je ontdekken dat een paar potjes pilsener consumeren met je homeys minstens zo leuk is, als in je eentje een liter koffie naar binnen werken voor je pc.

Lang leve social life.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 26 februari 2002 16:25 schreef DeFeCt het volgende:
Zo d'r wordt ff een familieboekje open gedaan!
* Pelle weet van niks :?

* Pelle bewaart z'n familieboekjes altijd om broertjes mee te slaan

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 09:52

Pelle

🚴‍♂️

/ontopic

Regel 1:
Het is onmogelijk alles te kunnen

Regel 2:
Ken je beperkingen

Regel 3:
Als je maar genoeg je best doet, kom je een heel eind :D

Je hebt het hier alleen wel over totaal andere dingen. Graphics, modelling, sitebouw (statisch & dynamisch), enzovoorts. Ik snap dat je het allemaal wel wilt kunnen, maar pak het dan stuk voor stuk aan. Wil je leren modellen? Stort je dan een tijd lang alleen op modellen. Wil je sites bouwen? Forget al het modellen, en pak Homesite erbij. Oh je wilt flashen? Schop alles aan de kant en ga met Flash stoeien.

Anyway, you get my point.

Vrijwel alle kennis die ik nu in mijn vakgebied (== webdev meuk) heb, heb ik verkregen door te prutsen, op m'n bek te gaan, te zoeken, verder te prutsen en uiteindelijk doorkrijgen hoe het zit. Als je die instelling hebt, kom je een heel eind; trial and error is een hele krachtige leermethode.
Over modelling of Flash kan ik je erg weinig vertellen, daar weet ik te weinig vanaf, maar over sitebouw kan ik je een paar zaken meegeven:

* leer HTML
* leer CSS
* leer JS

En dan heb je de basics te pakken :) Uitbouwen naar keuze met PHP, ASP, Perl, CF, XML, XSLT, whatever. En dan kom je een heel eind.. bedenk wel dat je voordat je dat allemaal een beetje doorhebt, niet echt veel tijd voor modellen, Flash of Rino hebt. Zoek dus uit wat je prioriteiten zijn, en waar je het liefst zo snel mogelijk zo goed mogelijk in wordt, en ga daar mee aan de slag, net zo lang tot je vind dat je niveau acceptabel genoeg is om aan iets anders te gaan beginnen.

• Jackbq
Hmm sounds alright :) maar ehr heb je paar links naar goede tutorial sites voor beginners?

Verwijderd

Ik was begonnen met een HTML tutorial van J Barta. Het was een zeer vriendelijk geschreven tutorial voor newbies. Destijds, ik dacht 3 of 4 jaar geleden was ik tegen de wysiwyg web editors (ze waren toen ook niet zo goed) dat ik niet ben begonnen daarmee. Wel blij dat ik HTML had geleerd.

Nou verder ben ik gewoon gaan oefenen met tutorials van Photoshop, zodoende is het steeds verder ontwikkeld. En later uiteraad ook Flash, Illustrator en al die anderen. Veel tijd doorbrengen achter de computer. Niet teveel doen hoor, af en toe tekenen helpt ook! En natuurlijk veel ontspannen.

Veel oefenen, oefenen, oefenen, kennis vergaren, praten/omgaan met mensen die het zelfde doen als jou helpt ook.

Veel succes en geef niet op!

• iain
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

WebAapje is mijn absolute favoriet.

Verder: gebruik Notepad! :)
FragNeck:

[..]

VEEL :

lezen / doen / leren / testen / prutsen / lezen / leren / doen / testen / prutsen / lezen / doen / leren / testen / prutsen / lezen / leren / doen / testen / prutsen [...]

Etc.
Absoluut waar!

I used to be an atheist, until I realised I was god.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

pffff, alles kunnen? Echt onmogelijk als je het mij vraagt.
Ik ben vorig jaar rond deze tijd in de HTML, CSS, JS hoek gedoken en zit er nog in (en hou geen vrije tijd meer over!). Een beetje PHP erbij, maar dan houdt het toch echt wel op. Ik ben allang blij dat ik foto's een beetje op kan leuken met wat filtertjes, maar wb 3D en echt designing hoef je bij mij niet aan te komen.
Stel je prioriteiten, en als je ergens aan begint maak het dan ook af (tenzij het je echt niet ligt).

Intentionally left blank

Verwijderd

Ik zou zelfs het gebruik van tutorials in het absolute begin afraden, aangezien je daardoor vaak echt een bepaalde kant uit gestuurd wordt. Zoals velen mij al voorgingen, herhaal ik het nogmaals: speel met het programma.

En mocht dan later blijken dat iets niet lukt of niet wil, pak dan pas die tutorial erbij.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

FizGig:
Ik zou zelfs het gebruik van tutorials in het absolute begin afraden, aangezien je daardoor vaak echt een bepaalde kant uit gestuurd wordt. Zoals velen mij al voorgingen, herhaal ik het nogmaals: speel met het programma.

En mocht dan later blijken dat iets niet lukt of niet wil, pak dan pas die tutorial erbij.
Dat ligt er ook aan wat voor soort persoon je bent. De een vind het heerlijk om een boek erbij te pakken en zo alles vanaf het begin te doen. De ander pookt liever (zo een ben ik er)

Maar op zich moet het goed mogelijk zijn om over een flink stuk van het "creatieve" spectrum actief te zijn. Als je gewoon wat kunstzinnig bent ingesteld is elk programma gewoon een extra tool in je assortiment om grafisch dingen mee te maken. Daarnaast is html naast kunnen designen gewoon handig als je ook maar iets met het web wil doen. En verder is het natuurlijk ook tof als je wat dieper op coden ingaat. Coders kunnen vaak niet vormgeven en andersom ook niet, dat zijn immers ook 2 totaal verschillende dingen, dus kunnen de designers niet echt inschatten wat er met code mogelijk is, en kunnen de coders iets vets(geprogrammeerd) niet bruut doen ogen, en dat is eigenlijk jammer, want een goeie combiatie doet je soms van je stoel vallen.

Dan iedereen nog een cursus usability, en klaar is kees :D

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 26 februari 2002 22:11 schreef Clay het volgende:

[..]
Dan iedereen nog een cursus usability, en klaar is kees :D
Kun je meteen de vormgevers en coders schrappen. ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1