Nieuwe kast, is dit wat?

Pagina: 1
Acties:

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18
Moet een nieuwe kast,

nu zag ik bij salland automatisering de volgende kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/media/100110.jpg

Bestel bij hum meteen meer producten, dus kan gelijk mee,
hij kost maar € 35,-.

Iemand ervaringen hiermee, is ie een beetje makkelijk te installeren?

Of kan ik beter gaan voor de PC case Midi-Tower Blue-Line
van alternate? Deze kost € 49,-.

Verwijderd

je wil zo'n mooi spul bestellen (sig), ga dan niet op je kast bezuinigen, goedkoop,zit meestal brakke voeding in, of je moet een losse voeding kopen.

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:29
Ik heb precies dezelfde kast. Ik ben er best tevreden mee. Feit is dat je flop drive op maar 1 plek kan.Mobo past prima, het is voor je cd-rom en hd ff lastig om de schroeven aan de rechterkant vast te krijgen.
Trouwens genoeg ruimte in je kast.
Ik liep wel tegen 1 probleem (best wel erg) als je een lange cd-rom speler of writer hebt dan kan hij met erin schuiven nog wel eens tegen je mobo aan zitten.
Je moet gewoon ff goed kijken waar die pinnetjes (ben de naam kwijt) op je mobo zitten en zo je spelers indelen.
Voor de rest makkelijk te verschroeven kassie. :D

edit:
De voeding is geloof ik niet geschikt voor een AMD hijs nl geen 300 Watt (was toch nodig bij een AMD?)

• themaxter
Heeft die case van alternate een betere voeding?

Is volgens mij deze kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/t/tqxh80.jpg

• Bossie
  • Laatst online: 23:57
Zon kast heb ik ook gehad, der zat een 300W safeway voeding in die ik nu nog gebruik (bij men stage)

voor de rest is die kast gewoon brak, het materiaal is echt superslap,

ik raad je toch aan om gewoon een kast bij de tweakshop ofzo te bestelle

(het gaat hier om de kast uit de 1e post)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 26 februari 2002 13:32 schreef themaxter het volgende:

[afbeelding]
heeft wat weg van een nokia 6210

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

ik heb die gehad.
Slecht afgewerkte gammele kast die niet fijn is.
Ik zou een duurdere nemen. Ik heb hem i.i.g. verwisseld voor een hq08 :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb van de week mijn bigtower ook vervangen door een kwaliteits kastje (miditowertje).
Zit een goede voeding in met standaard casefan (die behoorlijk stil is) en verder is het een kast waar je geen last hebt van cdroms die niet passen als ze iets langer zijn.

Het is een E-pack kast, nog nooit van gehoord, maar ik ben er zeer tevreden over. (mocht iemand een fotootje willen, moet je het even zeggen dan zal ik er even wat maken).

kostte trouwens wel 95 euro (inc voeding + casefan)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
nee niet kopen!

ik heb hem ook, maar dan net een stukje kleiner

als je een kast wil hebben die kraakt en piept als je m beweegt moet je m wel nemen ;)

de onderplaat voor het mobo is irri, te weinig van die 'busjes-inschroef-dingen', maar vrij veel plastic spul :/

en de voeding hangt zeg maar tegenover de proc, dus een koelblokje mag max een cm of 7 zijn :/

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

als je wilt oc-en met v-core , fsb , en er ook nog fans op aansluiten en alle sloten volgestouwd en cd-rom en dvd en brander en 2x hdd-s dan gaat het wel wat power slurpen. Minimaal 300 watt iig. Ik heb zal een 340 watt en dat is voor mij ruim voldoende. Zie sig btw

Raku

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:09 schreef Metonic het volgende:
als je wilt oc-en met v-core , fsb , en er ook nog fans op aansluiten en alle sloten volgestouwd en cd-rom en dvd en brander en 2x hdd-s dan gaat het wel wat power slurpen. Minimaal 300 watt iig. Ik heb zal een 340 watt en dat is voor mij ruim voldoende. Zie sig btw
:?

• Bootje
Ik ben dus ook aan vervanging van mijn kast toe als ik het zo hoor! :(
Ik weet gewoon niet beter. Het is mijn 1e kast en had nooit zin om een nieuwe te kopen (lees= geen geld :D )

• themaxter
Iemand ervaring met die case van alternate?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 26 februari 2002 14:07 schreef veldmuis het volgende:
nee niet kopen!

ik heb hem ook, maar dan net een stukje kleiner

als je een kast wil hebben die kraakt en piept als je m beweegt moet je m wel nemen ;)

de onderplaat voor het mobo is irri, te weinig van die 'busjes-inschroef-dingen', maar vrij veel plastic spul :/

en de voeding hangt zeg maar tegenover de proc, dus een koelblokje mag max een cm of 7 zijn :/
Dat van die voeding is idd irritant. Heb ook zo'n kast en mijn Duron die werd veels te warm in dat ding, vandaar dat ik die in een bigtower had gehangen. In dat kastje heb ik enkel Celerons koel gekregen.

• Bootje
Van de voeding heb ik geen last met mijn AMD Thunderbird. Die blijft netjes op temp. (heb niet ge-oc'ed)

Verwijderd

Ik heb "gewoon" een chieftec DX-01-BD

Niet echt origineel omdat zoveel tweaker hem al hebben, maar hij is imo gewoon mooi, praktisch, kwalitatief perfect. Gister binnengehad, nou met die zijplaten in je handen heb je echt kwaliteit in je handen *D

Daar gaat het me om, en dat ik on-origineel ben omdat zoveel em al hebben, boeit me niets, het is een goeie kast, en ben best bereid om er wat voor neer te tellen. Ik had eerst ook zo'n goedkoop brak ding, krijg je spijt van.
Wat al eerder gezegt is, als je zo'n mooi systeem gaat bestellen en zo te zien niet bezuinigd op de onderdelen, bezuinig dan ook niet op de kast.

Mooi aan de binnenkant, mooi aan de buitenkant ;)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 13:32 schreef themaxter het volgende:

[afbeelding]
Die zou ik niet nemen heb 5 systeemen in zo'n kast gebouwt :R

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 26 februari 2002 15:20 schreef Kazanjian het volgende:
Van de voeding heb ik geen last met mijn AMD Thunderbird. Die blijft netjes op temp. (heb niet ge-oc'ed)
Het vervelende van die kast was bij mij dat er geen airflow was.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
|-----|
|==   |
|==  *|
|     |
|     |

== voeding
* proc + koeler

De warme lucht bleef als het ware bovenin hangen en omdat de er verder geen andere fan geplaatst kon worden, draaide mijn celeron zelfs op 80oC, daarom moest er nog een andere koeler op dat het gelukkig opgelost heeft.

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05

DJH

Niet kopen.

Brakke kast, als je de zijschutten erafhaald valt ie bijna uitelkaar.

Verder is het metaal heel dun, dus zo lawaaierig als de t*ring.

En ja, de voeding... :r

• themaxter
Welke (niet te dure kast) kan ik dan beter kopen??

Zie sig voor wat erin moet...

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 15:28 schreef themaxter het volgende:
Welke (niet te dure kast) kan ik dan beter kopen??

Zie sig voor wat erin moet...
Ik adviseer je een chieftec DX-01-BD.

Kost je wel 142,50 euro incl. verzendkosten, maar noem mij één tweaker die em heeft en er NIET tevreden over is.... zul je volgens mij niet vinden :7

• themaxter
Heb bij salland ook een chieftech DG-01W voor € 65,55

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/media/chieftec_dg-01w.jpg

Is die beter?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 26 februari 2002 15:37 schreef themaxter het volgende:
Heb bij salland ook een chieftech DG-01W voor € 65,55

[afbeelding]

Is die beter?
Volgens mij iets kleiner.
Maar als ik iets heb geleerd met mijn bigtower is het niet bezuinigen op de computer kast.

In die bigtower moest ik de bracket voor de hdds iedere keer flink aanduwen en in vorm slaan, niet echt fijn.

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Ik vind het eerlijkgezegd een beetje een waardeloze kast.. (kon het niet anders formuleren..)

De onderdelen zijn gestanst uit het metaal dus je hebt veel scherpe randen.

Ik zou zeggen: investeer iets meer en koop een HQ45 ofzo van A-open. Zelf altijd goede ervaringen mee gehad...

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vraag anders of je hem in de winkel even uit elkaar mag halen, kun je zelf zien of hij een beetje stevig is.

Mijn E-pack heb ik ook in de winkel getest om te kijken of hij een aan mijn eisen voldeed voordat ik hem gekocht heb.
Mag ook wel voor een kast van bijna 100 Euro.

Verwijderd

Koop gewoon een kast die je mooi vind. Maakt er dan veel lawaai zet je er als nog een low-noise voeding in.

Safeway kasten zijn vrij goed. Op het werk werk ik er ook mee. Persoonlijk vindt ik de meeste kasten er ook nog goed uitzien.

Wil je echt iets wat stevig en mooi afgerond is moet je Aopen kasten nemen.
Pagina: 1