Toon posts:

Problemen met video capture

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik problemen om in adobe premiere 6.01 video te capturen met de Pinnacle Card DV300 (PCI). Hij captured wel maar met enorm veel dropped frames.
Ik gebruik Windows 2000 Professional Engels en heb een asus a7v mobo met de nieuwste bios (v1009) en een viper 2 (s3 savage 2000) agp videokaart.
Het gekke is dat het voorheen altijd heeft gewerkt maar sinds kort dus niet meer, terwijl er niets veranderd is (ook niet softwarematig).
Ik heb al vanalles geprobeerd, windows opnieuw erop, nieuwste via 4in1 drivers (4.37), direct x 8.1, maar niets hielp. Het gekke is bovendien dat het DVTools, het programma dat standaard bij de bewerkingskaart zit, wel prima gaat, dus geen dropped frames.
Iemand een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, en afspelen van dv-filmpjes stottert ook gigantisch in media player. Soms is het goed, maar meestal stottert het.

Verwijderd

Topicstarter
Nog niemand een ideetje? :)

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28

EaS

En als je nou de 6.01 update er nou eens niet overheen gooit dan ??

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd. Het gekke is dat ik avi's die ik een tijd terug gemaakt heb nu niet eens fatsoenlijk kan afspelen met media player.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28

EaS

Heb je wel een goede DV codec geinstalleerd ?
Probeer deze eens: http://www.mainconcept.de/products/dvcodecWin.shtml

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd. Nogmaals, het heeft gewerkt. Maar door een of ander iets (bios update, video bios update?) doet het het niet meer.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 20:12
[topic=404869]

Wellicht heb je hier iets aan...

/edit
sorry topic niet goed gelezen

Verwijderd

Topicstarter
Kan het misschien zo zijn dat de media player van windows 2000 standaard niet goed overweg kan met dv-avi's? En dat adobe diezeldfe codec daarvoor wil gebruiken? Andere avi's spelen namelijk wel goed af.
Pagina: 1