ide apperaten extern

Pagina: 1
Acties:

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik wil nog extra hardeschijven bij plaatsen in mijn systeempje maar ik heb heb geen plaats meer(compaq deskpro kast)
nu dacht ik aan het extern bijplaatsen van schijven maar ja gezien firewire en usb2.0 erg duur is en de andere standaard verbindingen zoals usb1.1 parallel en serieel erg traag zijnis dat niet een optie

ik dacht eraan wat zelf in elkaar te knutsellen en dan via een "gewone" ide kabel verbinden die ik naar buiten de kast door trek

heeft iemand hier ervaring mee of is dit niet haalbaar

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik heb een DeskPro desktop en heb een extra HD los op de voeding liggen. Ter isolatie heb ik wat flippo's gebruikt. Ik weet niet of dat nodig is, maar het werkt perfect. Extern moet ook kunnen, maar dan heb je wel redelijk lange kabels nodig.

Geen beurs, geen tempo

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Als je een beetje creatief bent kun je dat soort dingen inderdaad wel doen.. 't is natuurlijk niet de mooiste optie, maar wel de goedkoopste met goede performance denk ik..

(overigens heb ik het wel ooit voor elkaar gekregen om 5 hdd's in een deskpro 6000 te proppen, maargoed, dan is er inderdaad geen fdd en cdrom meer aanwezig ;))
Maar intern kun je inderdaad ook nog 't een en ander plaatsen door zelf wat te maken.. de ruimte is niet het probleem, maar de bevestiging wel :)

Een andere oplossing is externe scsi, maar dat kan behoorlijk prijzig worden..

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
ik heb dat ook eens gedaan, kabels buiten de kast, alleen zit je wel met een bepaalde max. lengte. ik had een los rackje uit een andere tower gesloopt en daar nog twee schijven in gehangen, werkt prima. let wel op kortsluiting etc. je kunt ook bij de electronicazaak (display bijv.) standaard plastic kastjes kopen. andere optie is een andere (2ehands?) kast kopen wellicht?

Verwijderd

Kdenk niet dat de deskpro daarvoor ontwopen is, en nu niet gaan mopperen als na een half jaartje de psu er mee kapt, de enige correcte manier om een extra hdd te gebruiken in een dergelijke machine is scsi daar ide niet voor dergelijke zaken ontworpen is.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je kan natuurlijk kiezen voor een firewire oplossing,

firewirekaart<<--->>>maxtor hdd (ide) aansluiting via firewire

A wise man's life is based around fuck you

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Het is geloof ik alleen wel zo dat hoe langer je ide-kabel is, hoe meer er loss of data plaatsvind.....
Hierdoor ben je wel aan een maximum lengte gebonden voor je ide-kabel.

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Pagina: 1