Realtime Traffic meten, en laten zien op HTML

Pagina: 1
Acties:

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Topicstarter
Momenteel gebruik in iptraf.
Dit programma kan verkeer meten per hardware adres.

Maar het nadeel is dat het niet kan exporteren, en dus kan ik het alleen locaal zien. Weet iemand hoe ik zoiets kan doen en dan via HTML of PHP kan laten zien op apache.

Wat ik dus wil zien, en dat hardware addr ..:..:..:..:..:..:..:.. zoveel bytes verstuurt door de router heen (waar redhat 7.1) opstaat.

Alvast bedankt.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:50
Ik heb wel een programma voorbij zien komen wat ongeveer deed wat jij wil doen: Darkstat (Moet je even zoeken op freshmeat.net)

Dit programma heeft een ingebouwde webserver die op poort 666 luistert. Op het moment dat je hiernaar connect zul je alle gegevens zien.

Ik heb het programma ooit al een keer aangepast zodanig dat ik precies kon zien wat het dataverkeer over de internet verbinding was voor alle PC's in het interne netwerk en dat dus het interne verkeer van deze computers naar de router toe niet meegeteld werd. Na wat verandering in de code is dit uiteindelijk ook gelukt.

Het zal niet echt moeilijk zijn om het HTTP protocol uit darkstat te slopen en per computer gewoon een regel te generen:
IP-ADRES:DATA IN:DATA OUT

Eventueel kun je hierbij ook nog een timestamp toevoegen zodat je daarna ook nog eens de (gemiddelde) datatransfer kunt uitrekenen.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Ntop

Kan ook info geven over wat er allemaal op het netwerk gebeurt ;)

My weblog