Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
dit moet wel werken:
code:
1
2
| ImageIcon icon = new ImageIcon(A.class.getClassLoader().getResource("bla/bla/plaatje.gif");
JLabel label = new JLabel(icon); |
Maar moet ik niet met MediaTracker kijken of het plaatje wel geladen is?? Anders krijg je van die halve plaatjes te zien of geen plaatjeOp dinsdag 26 februari 2002 12:02 schreef Alarmnummer het volgende:
dit moet wel werken:
code:
1 2ImageIcon icon = new ImageIcon(A.class.getClassLoader().getResource("bla/bla/plaatje.gif"); JLabel label = new JLabel(icon);
Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
ImageIcon heeft geloof ik in zich geen thread dus je hoeft niet te checken (je code gaat pas verder als het plaatje volledig ingeladen is).
code:
1
2
| ImageIcon icon = new ImageIcon(MainFrame.class.getResource("images/dvklein.gif"));
JLabel iconLabel = new JLabel(icon); |
Ok hij doet het nu.
Maar hij laadt de image dus eerst en gaat dan pas verder.
Waarom bestaat er dan zoiets als een mediatracker?
Ik denk dat dat meer is voor over een netwerk/internet ofzo. Ik plaatst mijn resources altijd in de jar file weet ik zeker dat ze het doen (als ze niet gevonden worden dan krijg ik wel een NullPointerException).
Hmmz ik gebruik de image voor een splashscreen maar hij laat eerst mijn window zien en na 1-2 seconden komt het plaatje er pas in.
maak de imageIcon even (final) static dan ben je er vanaf.
Zo werk in ieder geval met mijn icoontjes/images. Hmmm.. wist niet dat hij wel een thread in zich had
heb ik ook weer iets geleerd..
dus
Zo werk in ieder geval met mijn icoontjes/images. Hmmm.. wist niet dat hij wel een thread in zich had
dus
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| class A{
final public static ImageIcon ICON = ...
public A(){
...
label.setIcon(ICON);
}
} |
Anders noem die class:Op dinsdag 26 februari 2002 12:26 schreef drice het volgende:
Hmmz ik gebruik de image voor een splashscreen maar hij laat eerst mijn window zien en na 1-2 seconden komt het plaatje er pas in.
SupriseSplashScreen
Op dinsdag 26 februari 2002 12:32 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
Anders noem die class:
SupriseSplashScreen
Hij doet het nu, bedankt
Pagina: 1