[HPT366] Fouten in XP logboek

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
> Het apparaat \Device\Scsi\HPT3661 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

Ik heb vier van deze fouten in het logboek staan en ik vertrouw het niet zo. Wat gaat hier precies mis?

> Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\D tijdens een wisselbestandsbewerking.

Deze fout staat er drie keer in en ook dit lijkt me niet bevoorderlijk voor de stabiliteit.

Is de disk een beetje kapot of ligt dit gewoon aan de HPT366 controller?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52
welke driver gebruik je voor die hpt366?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
voor de HPT366 controller bestaan geen XP drivers, die komen ook niet voor zover ik heb begrepen van highpoint. (ik heb em namelijk zelf ook) dat is wel klote.
De foutmeldingen geven aan dat er geen drivers zijn voor je UDMA66 controller (hpt366), op zich niet erg als je geen HD erop aan hebt gesloten. Je kunt XP niet eens installeren als je je HD via de controller aansluit, aangezien je de drivers bij de eerste stap van de setup al nodig hebt (iemand anders wel gelukt misschien?).

Zo te zien heb je je HD op je normale controller (UDMA33) aangesloten. Je kunt die warnings dan ook gewoon negeren, alleen het blijft jammer dat we em niet kunnen gebruiken, de performance van de schijf is wel een stuk hoger (ik gebruik daarom zelf gewoon winME, werkt prima) maar dan moet je wel een ATA66 of hogere HD hebben natuurlijk.
Dus als je wel ondersteuning voor je controller wilt, dan is het winME of 2000. tenzij je ergens drivers vindt voor winXP, dan hoor ik het graag!!! :) grtn.

/ kzie trouwens dan er staat hpt3661 ipv hpt366 dus het kan zijn dat het iets anders is?! /

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De schijf is dus wel gewoon aangesloten op de HPT366 controller en niet op de gewone controller. Ik kon ook gewoon XP installeren. Als er geen XP drivers zijn zal ik het wel met de 2000 drivers gedaan hebben.

En aangezien er dus wel een schijf aan hangt lijkt het me niet zo handig het te negeren.

• BuG2FiX
interessant, ik kreeg het namelijk met geen enkele driver voor elkaar om winXP te installeren, al vanaf het begin (no harddisk found) ga ik het toch nog een keer proberen. maar het is dus niet een driver probleem denk je? ik had een email van highpoint gehad en die vertelde me dat ik de HD dan maar op de normale IDE moest aansluiten als ik XP wilde draaien... :( je zou nog in de knowledgebase van microsoft kunnen zoeken wellicht. verder heb ik ook geen clue als alles wel gewoon werkt.\

grtn

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Lijkt me geen driverprobleem, dan zou het veel vaker fout gaan.

Had je wel in het begin van de setup de driver voor de controller geladen?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52
ik heb beta XP drivers getest alleen die waren zo brak.
de 1.25 win2k drivers leverde de beste performance.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
En die heb ik ook: rev 1.25.0 03/22/00 (internal)

HPT366 Host Adapter Device Driver for Microsoft Windows NT4.0

Hoe ze external geworden zijn weet ik niet.

• BuG2FiX
hm, nog steeds wil op een of andere duistere reden winXP mijn drivers helemaal niet zien bij de eerste stap van setup. ik heb ze maar op diskette gezet, maar winXP setup blijft zeggen dat er geen geschikte harddisk te vinden is. ook de drivers herkent ie niet, waar haal ik die XP drivers vandaan? mailen mag ook (cad_1999@hotmail.com) thanx!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mail is onderweg.
Pagina: 1