Toon posts:

[css/spoken?] halve enters?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik hem een gek, vaker voorkomenf probleem. Ik weet echter niet de oplossing, de laatste regel tekst heeft tussen de 1nalaatste regel een halve enter extra. Dit is alleen bij de laatste regel telkens in een table. Op de tekst gebruik ik de volgende stylesheet:
code:
1
.textnormaal   { font-family: verdana,arial,helvetica; font-size: 7.8pt; font-weight: normal; }

Hoe komt dit en hoe los ik dit op?

Verwijderd

Probeer eens een <br> naast je laatste regel neer te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 11:56 schreef Dark_Phalanx het volgende:
uhm nee, het is nl wel 1 regel, dus moet geen echte enter zitten zeker niet ivm resoluties

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

misschien komt het door die 7.8pt? :P

Neem eens een hele waarde, bij voorkeur ook in pixels aangezien je op een scherm werkt en niet op papier.

Verwijderd

Hebbie een linkje ofzo??? Als ik hier die code doe, dan doet ie het niet namelijk (IE6.0) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 11:58 schreef Bosmonster het volgende:
misschien komt het door die 7.8pt? :P

Neem eens een hele waarde, bij voorkeur ook in pixels aangezien je op een scherm werkt en niet op papier.
bij 8pt doet ie het ook....

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 12:05 schreef Tigereye het volgende:
Hebbie een linkje ofzo??? Als ik hier die code doe, dan doet ie het niet namelijk (IE6.0) :)
uhm ie6.0 werkt het gewoon hoor? linkje nog niet zal ff wat online zetten

Verwijderd

komt omdat je een font tag gebruikt... zet class="text" in je <td> tag, en haal die font tag weg... dat doet hier wonderen... :o

Edit: in een span tag doet ie het ook, maar in een divje niet... dat zou je als vervanging kunnen gebruiken voor je font tag (font tag is zooo oud, en is niet nodig icm CSS)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 12:17 schreef Tigereye het volgende:
komt omdat je een font tag gebruikt... zet class="text" in je <td> tag, en haal die font tag weg... dat doet hier wonderen... :o

Edit: in een span tag doet ie het ook, maar in een divje niet... dat zou je als vervanging kunnen gebruiken voor je font tag (font tag is zooo oud, en is niet nodig icm CSS)
hmmmmmm, en wat nou als ik 2 fonts wil gebruiken in 1 td tag :? :)

ik ben trouwens geheel spontaan (heb ik altijd als ik hier gepost heb) al de oplossing gevonden; een <br> ACHTER de laatste regel

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 11:56 schreef Dark_Phalanx het volgende:
dat was dus toch de oplossing :+ had ik het toch niet zelf opgelost :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 12:21 schreef Kertje het volgende:

[..]

hmmmmmm, en wat nou als ik 2 fonts wil gebruiken in 1 td tag :? :)

ik ben trouwens geheel spontaan (heb ik altijd als ik hier gepost heb) al de oplossing gevonden; een <br> ACHTER de laatste regel
2 divjes lijkt me... font tag is niet XHTML dus die gebruik ik nooit... en een <br /> tag achter de laatste regel, dat zorgt toch weer voor ruimte onder je laatste regel... als je dat niet wilt, is een divje de oplossing... :)

Verwijderd

Ik zei et toch :p
Dat probleem hebik ook heel vaak, vergeet ik ook altijd die stomme <br> er achter te zetten.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op dinsdag 26 februari 2002 12:25 schreef Tigereye het volgende:

2 divjes lijkt me...
nope, geen divje, gewoon de span-tag gebruiken :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 12:28 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

nope, geen divje, gewoon de span-tag gebruiken :)
Ja, dat heb ik dus eerst ook geprobeerd, maar gek genoeg staat er dan nog zo'n halve enter ofzo tussen :?

Verwijderd

<p class.... doen niet <font class...

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 12:33 schreef Tigereye het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik dus eerst ook geprobeerd, maar gek genoeg staat er dan nog zo'n halve enter ofzo tussen :?
Zorg gewoon altijd dat de browser weet dat dat na de laatste letter het eind van het block volgt.

Dus:
<br /> direct erachter
</td> direct erachter
of
alle tekst tussen <p></p> tags, eigenlijk hoort dit altijd...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:51
-> |:(
Pagina: 1