Toon posts:

Asus a7v266-E ruilen tegen een Epox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Asus a7v266-E met onboard sound. Nu moet ik voor een vriend van mij een pc in elkaar zetten. Aangezien hij niet wil overclocken, vind hij een asus boardje ook wel best. Maar ik wil wel graag overclocken >:) dus is het verstandig om mijn mobo in zijn pc te zetten, en een Epox voor mijn pc'tje kopen? En welke Epox is dan het beste? Ik hou van Asus, maar Epox is beter voor overclocking... (zegt men, jullie dus)

vraag: Zal ik het doen, en zo ja welke Epox dan?

Verwijderd

Kijk eens naar de topic epox 8KHA+ perfect

Verwijderd

Haal dan een Abit KR7a...die heeft mijn voorkeur!

163 euro bij gistron.com

Verwijderd

Berichtje voor Kariem (kan je niet direct mailen)
Ik heb dezelfde config, blijft echter steeds hangen bij bv NFS Porche of Video-editing.
Heb jij hier problemen mee gehad?

a7v266-e
XP 1800+ Volcano 7
ddr 512
Asus V7100 magic
Maxtor 15,3 Gb UDMA 66

Thnx.

Verwijderd

Oude config onderin klopt niet, sorry.

Verwijderd

Mwah zoveel zal het niet schelen denk ik hoor. allebei kunnen ze wel stabiel tot minimaal een fsb-tje of 180 aan die mobotjes. Daarboven kom je toch niet zo gauw met je andere onderdelen.
Je moet sowieso je xp unlocken wil je een beetje kunnen opklokken want met alleen de fsb kom je absoluuuut niet ver (hooguit fsb 144 ofzo). Verder kun je standaard ook maar tot + en min 0,1v instellen voor je core (scht zielig weinig dus) en het voltage wat verhogen voor je geheugen, voor de asus tot 2,85 dacht ik en de epox 3,1 ofzo meen ik?
Ik heb met die asus ook net zulke mooie opklokresultaten gezien als met die epox dus ach...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 13:07 schreef pjlansink het volgende:
Berichtje voor Kariem (kan je niet direct mailen)
Ik heb dezelfde config, blijft echter steeds hangen bij bv NFS Porche of Video-editing.
Heb jij hier problemen mee gehad?

a7v266-e
XP 1800+ Volcano 7
ddr 512
Asus V7100 magic
Maxtor 15,3 Gb UDMA 66

Thnx.
Nee, niet direct,... maar met Unreal wilde die nog wel eens een BSOD geven... heb nu andere Nvidia Detonaters gehaald en alles doet ut goed...
mail me maar voor verdere vragen...

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:27 schreef SALLY het volgende:
... allebei kunnen ze wel stabiel tot minimaal een fsb-tje of 180 aan die mobotjes.
A7V266-E op FSB 180 (minimaal nog wel)? Zeg dan nix he. |:(

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De Epox 8KHA+, of de Abit KR7a, dat zijn de beste overclock borden die er te krijgen zijn.

Deze hebben namelijk allebij een 1/5 diver, wat betekend dat je op 166MHZ fsb nog gewoon een 33.3mhz PCI (133ram/66AGP) bus hebt, terwijl je CPU'tje al flink word geOC'ed.

En ik heb de asus nog nooit tot FSB 218 zien komen :)
en die epox en abit allebij. ;)

(ik zelf: ep-8kha+, duron op 133mhz fsb met een mp van 7!=994mhz :P (airco cooled 13C, is ooit een topic over geweest))
/edit
het wachten is op DaBit...

Verwijderd

Ik heb altijd Abit gehad,
maar heb nu mijn eerste Epox.
Ben zeer tevreden,iets dat ik bij Abit
nog niet heb kunnen zeggen.(ka-100,kt,kta)
Alleen gaat vcore niet hoger zonder mod.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Sluit die heatsink nog wel aan? Heb ook wel eens een uitgezakte heatsink met 2 mm ruimte ertussen gezien bij een Slot1 CPU.

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:05
Ik zou voor de Epox gaan.

- Mijn PC -

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 11:23 schreef Mace33 het volgende:

[..]

A7V266-E op FSB 180 (minimaal nog wel)? Zeg dan nix he. |:(
Nou jij blijkbaar niet, maar er zijn er ook die wel ver kunnen komen,...
De wereld is namelijk groter dan in jouw beperkte koppie alleen!
Zeg dan nix! |:(

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 20:21 schreef SALLY het volgende:

[..]

Rustig mensen, de wereld vergaat niet (en reageer nouw niet van, "zeg dan nix" ;) ).

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 20:21 schreef SALLY het volgende:

[..]

offtopic:
Ah... het leeft!?!
Je weet echt niet waarover je praat hoor.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb zelf ook de KR7A-Raid en dat is het beste mobotje met de KT266A chipset die ik gehad heb (dit is de 3e).
De asus heb ik ook gehad maar die wou qua overclocken toch lang niet zover als dat ik hem wou hebben. (fsb 152) :(
De ABIT heeft BTW GEEN 1/5 divider op 166 fsb...erg jammer de enige die dat heeft is Iwil 333 ..... (op dit moment)ach ja je kan niet alles hebbe he ;)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 08:29 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Ik heb zelf ook de KR7A-Raid en dat is het beste mobotje met de KT266A chipset die ik gehad heb (dit is de 3e).
De asus heb ik ook gehad maar die wou qua overclocken toch lang niet zover als dat ik hem wou hebben. (fsb 152) :(
De ABIT heeft BTW GEEN 1/5 divider op 166 fsb...erg jammer de enige die dat heeft is Iwil 333 ..... (op dit moment)ach ja je kan niet alles hebbe he ;)
Het maximum voor de A7V266-E ligt bij mij op FSB 163 (mobo revisie 1.07) en volgens mij draait TD-DMZ met 167 op de hoogste FSB binnen GoT. Maar misschien moeten we beter ons best doen, want ik las pas geleden dat minimaal 180 mogelijk moet zijn op dat bordje. :Z

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 09:31 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Het maximum voor de A7V266-E ligt bij mij op FSB 163 (mobo revisie 1.07) en volgens mij draait TD-DMZ met 167 op de hoogste FSB binnen GoT. Maar misschien moeten we beter ons best doen, want ik las pas geleden dat minimaal 180 mogelijk moet zijn op dat bordje. :Z
Jezus jochie maak je niet zo druk. Nerd

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 14:28 schreef SALLY het volgende:

[..]

Jezus jochie maak je niet zo druk. Nerd
Lieverd, ik hou van je. Nu je ouders nog. :P
Pagina: 1