Videorecorder op pc aansluiten...

Pagina: 1
Acties:

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Hey,

hoe kan ik het makkelijkst een videorecorder op een pc aansluiten? Wat is bijv. het simpelste kaartje wat je hiervoor kan kopen? Ik heb geen TV/in ofzo..

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 11:14

Schonhose

Retro Icoon

Ik kwam er laatst trouwens achter dat mijn nieuwe VCR geen coax-out ondersteund (alleen voor de antenne maar geen video).

SCART was de enige optie.... Dus het hangt naast je kaart (ik gebruikte een LENCO kaart met een BT847 chipset (destijds ongeveer 100 gulden)) ook af van je VCR.

Misschien iets om over na te denken.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 11:49 schreef Athos het volgende:
Ik kwam er laatst trouwens achter dat mijn nieuwe VCR geen coax-out ondersteund (alleen voor de antenne maar geen video).

SCART was de enige optie.... Dus het hangt naast je kaart (ik gebruikte een LENCO kaart met een BT847 chipset (destijds ongeveer 100 gulden)) ook af van je VCR.

Misschien iets om over na te denken.
En waar haal je zo'n kaartje?

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Verwijderd

Waar wil je het voor gebruiken ??

Ik denk dan meteen aan capturen (je wil dus een film in DivX op je pc zetten).

Zelf heb ik 2 kaartjes:
- Asus V7700 deluxe 32mb --> dit is een normale grafische kaart en dus niet speciaal voor tv-in. Oftewel niet echt mooie beelden, maar het werkt wel. Ook duur, maar misschien wou je toch zo'n kaartje kopen
- Miro DC10+ --> goede en 'goedkope' capture kaart. Kost 250 euro, en kan goed capturen. Maar is niet echt handig kwa installatie (werkt nog steeds niet goed bij mij.

Je kan niet goedkope capture kaartjes krijgen, das een feit.
Kijk eens op een 2dehands site (marktplaats.nl) voor 2de hands miro dc10+ heb ik ook gedaan.

Verwijderd

Je hebt een video-in kaartje nodig. Een TV kaart lijkt me het goedkoopst.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-03 17:26

SiGNe

Ook hoi!

Op dinsdag 26 februari 2002 18:20 schreef merijn128 het volgende:
W
- Miro DC10+ --> goede en 'goedkope' capture kaart. Kost 250 euro, en kan goed capturen. Maar is niet echt handig kwa installatie (werkt nog steeds niet goed bij mij.
De Miro DC 10+ werkt niet onder windows 2000 en XP.
Zijn namelijk geen drivers voor.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

tja weet het, is ook klote (alhoewel er wel beta drivers zijn), maar 98 flipt ie ook.
DC10+ is irritant, ik weet het.
Overigens een tv-kaart heb ik wel van gehoord, maar weet niet wat het inhoud, maar volgens mij kan deze kaart doen wat jij wilt, aangezien de DC10+ ook voor bewerking is, en dat wil je waarschijnlijk niet...

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

Hauppauge kaartje van 50 euro ofzo werkt wel onder w2k. iig goed genoeg voor capturen :)

"People should know when they're conquered..."

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16
Koop een tv kaart, die dingen kosten inderdaad heel weinig. Steek achter in je videorecorder een verloopstukje van scart naar composite of s video. Gebruik als het effe kan
s video, aangezien hiervan de kwaliteit veel beter is.
Ik heb op die manier ook de videorecorder aan de pc hangen, en het werkt perfect.

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

De Miro DC 10+ werkt niet onder windows 2000 en XP.
Zijn namelijk geen drivers voor.
Dit is een beetje achterhaalde informatie, sinds begin deze maand zijn er beta-drivers (in combinatie met studio7!)

Voor het geval je ze niet kunt vinden:

http://webboard.pinnaclesys.com --> doorklikken naar consumer -> studio7

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Er zit ook een hoop rotzooi tussen hoor.
Mijn cheap ass Pinnacle PCTV Rave werkt bijvoorbeeld voor geen meter op mijn AMD systeem, maar wel op mn BX bak.

Zoek gewoon ff wat op in de pricewatch en ga dan wat reviews zoeken over die producten.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Op woensdag 27 februari 2002 00:03 schreef plankie het volgende:

[..]

Dit is een beetje achterhaalde informatie, sinds begin deze maand zijn er beta-drivers (in combinatie met studio7!)

Voor het geval je ze niet kunt vinden:

http://webboard.pinnaclesys.com --> doorklikken naar consumer -> studio7
mmm zijn de drivers voor de asus v7100 combo ook te vinden voor xp??
Pagina: 1