Wat kost een beveiligingscertificaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Got en Google gezocht, en de site van Verisign gelezen - ik word er toch niet echt veel wijzer van.

We hebben een intranet dat ook extranet is, dus mensen kunnen er van buitenaf bij. Het adres begint met HTTPS://, maar het beveiligingscertificaat is nep en dus krijgt men telkens de melding dat het certificaat niet gecontroleerd kan worden.

Nu dacht ik: als we nou gewoon wat centen bij VeriSign of zo neerleggen, dan kunnen we een 'echt' certificaat gebruiken en verdwijnt de melding.

Kan iemand mij wat meer vertellen over de kosten en de opbouw daarvan? Moet je bv. betalen per server, per domein, per subdomein, per jaar, enz., en hoe veel?

Het gaat om twee of drie fysieke servers met allemaal een uniek statisch IP, met verschillende subdomeinen in één en hetzelfde domein.

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Gevonden via die link: "Secure Server ID wordt aangeboden in samenwerking met VeriSign" :)

Er staat ook: "Secure Server ID EUR 380,00
Ieder volgend certificaat voor dezelfde organisatie of een verlenging kost EUR 290,00."

Maar is dat eenmalig of elk jaar?

Bloed, zweet & koffie

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 16:33
Aangezien er verlening in die zin staat, zal het wel per jaar zijn.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Lijkt mij ook... Certificaat is 54 weken geldig (ivm overlap). Per jaar dus.

KPN is 'powered by' VeriSign. Iemand ervaringen met VeriSign en/of met andere certificaten-uitdelers? Zijn er veel verschillen in service, kosten, kwaliteit?

Bloed, zweet & koffie

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op dinsdag 26 februari 2002 11:54 schreef Vilenin het volgende:
Lijkt mij ook... Certificaat is 54 weken geldig (ivm overlap). Per jaar dus.

KPN is 'powered by' VeriSign. Iemand ervaringen met VeriSign en/of met andere certificaten-uitdelers? Zijn er veel verschillen in service, kosten, kwaliteit?
VeriSign is goed.
Bij het bedrijf waar ik werk hebben ze zelf een complete PKI opgezet. Hierdoor heb ik het afgelopen jaar geen certs meer besteld bij veriSign. Maar ze zijn goed

Ook baltimore (http://www.baltimore.com) geeft certificaten uit. Misschien een optie. Deze zijn 349 dollar.

http://www.hroling.nl

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 09:15

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Kijk ook eens bij Thawte
Standaard certificaatje begint daar vanaf USD 125 voor een jaar, renewal USD 100

Supercertificaatje 300 USD voor een jaar, renewal ook 300 USD

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

das een idee kwil ook wel een certificaat, kheb er alles naar gezocht maar had hetzelfde probleem en dacht toen ach het is nu toch niet nodig.. maare ik ga er maar es ff wat meer info over zoeken.

http://www.NUiPhone.nl/

Pagina: 1