je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.
Sja, dat zie ik ook op veel plekken staan... Is dat dan DE manier?
je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.
Met VPN kan dat idd, je laat dan de ene router connecten naar de andere. Vaak is het wel zo dat aan beide kanten een soortgelijke router zou moeten staan. Let er echter wel op dat de snelheid te wensen over laat indien je ISDN gebruikt. VPN gaat over internet.
...dus als ik het goed begrijp is de LAN-LAN verbinding die aangegeven word een directe verbinding tussen de netwerken, zonder ISDN en dergelijke?!?!!
Een echte LAN-LAN verbinding houdt in dat je gewoon een utp of coax kabeltje trekt, ik geloof niet dat dat hier de bedoeling is.
inderdaad...
maar dat zou betekenen dat ik een verbindg moet maken met het internet dmv die router?!?! Is het niet mogelijk om de routers bij elkaar te laten in bellen???
maar dat zou betekenen dat ik een verbindg moet maken met het internet dmv die router?!?! Is het niet mogelijk om de routers bij elkaar te laten in bellen???
Als de servers direct bij elkaar inbellen kan ook wel, dan moet je wel ff met routingtables gaan kloten, als je niet weet waar je aan begint is het lastiger.
VPN over internet lijkt me de handigste oplossing. Zorg dan wel dat je op beide LAN's niet dezelfde IP-ranges gebruikt
VPN over internet lijkt me de handigste oplossing. Zorg dan wel dat je op beide LAN's niet dezelfde IP-ranges gebruikt
Verwijderd
Tuurlijk is het mogelijk om met een router een point to point verbinding op te zetten.
Zoals ik op die Draytek site lees is het gewoon mogelijk.
effe de documentatie goed door spitten.
Ik denk dat VPN in deze handiger is, dan kun je de router naast je LAN-LAN ook nog de internettoegang laten regelen, maar ik weet natuurlijk de precieze situatie niet, misschien handig voor de topicstarter om dat hier ook ff neer te zetten.Op dinsdag 26 februari 2002 12:05 schreef -Creative- het volgende:
Tuurlijk is het mogelijk om met een router een point to point verbinding op te zetten.
Verwijderd
Hangt er ook een beetje vanaf of hij een statisch IP adresje heeft 
Anders moet hij toch direct inbellen
Anders moet hij toch direct inbellen
sorry, had effe lunch :-)
Misschien makkelijk om het effe uit te leggen:
Er zijn 2 kantoren. Op kantoor A staat een server met een aantal werkstations die NIET op internet mogen / kunnen. Kantoor B (zonder een echte server) staat in verbinding met kantoor A dmv een huurlijn (datalijn). Kantoor B is gisteren verhuisd, maar er is vergeten om de huurlijn mee te verhuizen, dus dat duurt nu een paar weken. Tot die tijd moet er wel een verbinding tussen de 2 kantoren gerealiseerd worden...
Misschien makkelijk om het effe uit te leggen:
Er zijn 2 kantoren. Op kantoor A staat een server met een aantal werkstations die NIET op internet mogen / kunnen. Kantoor B (zonder een echte server) staat in verbinding met kantoor A dmv een huurlijn (datalijn). Kantoor B is gisteren verhuisd, maar er is vergeten om de huurlijn mee te verhuizen, dus dat duurt nu een paar weken. Tot die tijd moet er wel een verbinding tussen de 2 kantoren gerealiseerd worden...
Verwijderd
Dan is het makkelijker om een point to point verbinding op te zetten.
De routers kunnen gewoon bij elkaar inbellen
De routers kunnen gewoon bij elkaar inbellen
keej, ik ga m'n best wel effe doen... heb inmiddels iets in het boekje gevonden, ga het effe uitzoeken, thnx allemaal!!
Pagina: 1