[XP] Netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Ik weet dat het een oude topic is, maar ik kan hier niets anders over vinden. Ik heb sinds zaterdag dus een laptop met XP (home editio nederlands) en die kan ook het internet op maar op de een of andere manier ziet hij de andere computers in het netwerk niet, andersom ook niet trouwens.
Ik heb alles geprobeerd:
-file en printer sharing opnieuw ingesteld
-computer naam aangepast
-Workgroep 2x aangepast.
-Alle settings van xp na gelopen en gelijk gezet aan de andere computers (nee niet het Ip die krijgt hij van de E-tech router)

Enig id jongens?

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Ken je de andere computers wel pingen?
Stel anders kei hard de IP's in....

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Thuisnetwerk wizard uitgevoert :?.. tis maar een ideetje :P

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 20:42

IQM

Je kunt het altijd proberen via UNC dus via uitvoeren direct de computernaam en sharenaam invoeren (bv \\computernaam\sharenaam) maar kijk ook eens bij de ingebouwde firewall van XP. Bij mij werkte het wel als deze helemaal uitstond. Draai voor alle zekerheid ook de Wizard nog eens.

• nickv
Op dinsdag 26 februari 2002 11:50 schreef AdrianP het volgende:
Ken je de andere computers wel pingen?
Stel anders kei hard de IP's in....
Geprobeerd werkt helaas niet.
Op dinsdag 26 februari 2002 11:52 schreef CheapAss het volgende:
Thuisnetwerk wizard uitgevoert :?.. tis maar een ideetje :P
Wederom geprobeerd ook geen reactie met XP (andere 2 comps zien elkaar wel trouwens alleen xp wil niet mee doen)
Op dinsdag 26 februari 2002 11:56 schreef IQM het volgende:
Je kunt het altijd proberen via UNC dus via uitvoeren direct de computernaam en sharenaam invoeren (bv \\computernaam\sharenaam) maar kijk ook eens bij de ingebouwde firewall van XP. Bij mij werkte het wel als deze helemaal uitstond. Draai voor alle zekerheid ook de Wizard nog eens.
firewall van XP staat uit, UNC werkt ook niet :( ik persoonlijk ben de weg echt kwijt....ik heb zelfs de xp wizard op de andere comps geprobeerd maar nogsteeds zien ze xp niet :'(

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 09:00

Tijntje

Hello?!

Wat draait er op de andere PC's?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• nickv
Gellukig 98se want die doen het wel

edit:

Even de uithaal naar microsoft eruit gehaald

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ik neem aan de de NIC onder XP werkt. Als je alle pc opstart zitten de dan de IP adressen wel allemaal in de zelfde scoop?

• nickv
Ja, ze hebben allemaal dezelfde range nl:
192.168.1.100 pc 1
192.168.1.101 laptop (die het dus niet doet)
192.168.1.107 pc 2

De laptop kan wel op internet komen en hij staat ook in de DHCP tabel van de router

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Hij kan wel op internet via de router maar de andere comp ziet hij niet in het netwerk?! :? Nou weet ik zelf niet zoveel van XP maar kun je eventueel in die ingebouwde firewall trusted IP zetten of iets dergelijks zoja dan zou je die andere PC's er eens bij kunnen zetten.

PS: Ik weet niet of je een DHCP server gebruikt maar zoja van waar tot waar loopt de scoop?

• nickv
Op dinsdag 26 februari 2002 12:35 schreef Tijntje het volgende:
Hij kan wel op internet via de router maar de andere comp ziet hij niet in het netwerk?! :? Nou weet ik zelf niet zoveel van XP maar kun je eventueel in die ingebouwde firewall trusted IP zetten of iets dergelijks zoja dan zou je die andere PC's er eens bij kunnen zetten.

PS: Ik weet niet of je een DHCP server gebruikt maar zoja van waar tot waar loopt de scoop?
de vuurmuur van xp staat uit dus dat mag geen problemen geven (geeft het ook neit want met trusted aan doet hij het nog niet, en ik kan wel via FTP op de andere comp komen (ftp servertje)
DHCP range = 198.168.1.100 tot 198.168.1.254
Mask: 255.255.255.0

• nickv
BUMp sporry jongens maar weet echt niemand van ons een oplossing?? ok ik weet het het is een vaag probleem....

Verwijderd

OK

stap 1: zet op de pc's vaste ip-nummers
stap 2: Kijk of de pc's elkaar kunnen pingen op ip-nummer.
pingen lukt niet: waarschijnlijk fysiek iets kapot (kabelbreuk) of routing klopt niet.
pingen lukt wel: ip-stack is goed geinstalleerd, door naar stap 3 :)
stap 3: Kijk of de pc's elkaar kunnen pingen op computernaam.
pingen lukt niet: DNS/WINS werkt niet naar behoren, hierdoor is de naam niet om te zetten naar een ip-nummer.
pingen lukt wel: DNS/WINS is goed geinstalleerd, door naar stap 4
stap 4: Als er bij deze stap nog steeds geen shares kunnen worden benaderd zou het ook nog aan de verschillende windows versies kunnen liggen. Met name Win98SE en WinME willen wel eens problemen geven.

ohja... het is verstandig om alle handelingen vanaf de winXP machine te doen. Op die manier heb je geen last van de firewall aangezien je zelf de verbinding maakt.

Succes!

• nickv
Nou jongens het probleem is opgelost met dank aan jullie. Wins stond niet goed en daardoor herkende het laptopje geen netwerk..

HEEL ERG BEDANKT U ALL

Pagina: 1