Toon posts:

kwaliteit TV-Out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpele video kaart met tv-out.
Nu sluit ik de kaart aan op mijn Sony breedbeeld TV ( :) )
maar het beeld is niet echt super...beetje wazig zegmaar...
(duidelijk?...)

Is dit te verhelpen, of ligt het aan die kaart?
ik gebruik het eigenlijk verder weinig dus het maakt niet zo veel uit.

Het gaat om een:
Hercules Prophet2 Titanium 64DDR TV-Out

Verwijderd

Het is logisch dat het wat waziger is, het beeld moet namelijk omgevormd worden van VGA naar PAL B/G. Verder is dit wel leuk om te lezen voor je : [topic=312254/1/50]

Verwijderd

Topicstarter
ja, daar had ik al even snel doorheen gebladerd..maar kan niet precies vinden of dit op te lossen is of niet.

Iemand die mij dit zo kan vertellen?

Verwijderd

Het is op te lossen door een Matroxkaart te kopen, deze heeft een betere tv-out.

Het is echter geen probleem wat jij hebt, het is deels een kwaliteitskenmerk en deels een logisch gevolg van een conversie naar een ander beeldformaat.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49
Je kunt proberen of je door wijzigen van instelling met TVCC of TVtool de beeldkwaliteit nog iets beter krijgt.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De tv-out is eenvoudig niet geschikt voor weergave van de desktop, dit omdat alles omgezet wordt naar 50HZ.
Matrox en Radeon zijn daar beter in, maar het is nog niet aan te raden om je tv te gebruiken voor dagelijks pc werk.
Voor filmpjes is het leuk, dan wordt de overlay gebruikt en is het beeld een stuk beter.

Verwijderd

misschien moet je ook ff het volgende videokanaal pakken.
Op mijn sony tv is het eerste signaal wattie pakt ook erg wazig met fletse kleuren, maar als je nog een keer op die knop voor het videokanaal drukt is het al een stuk beter... het blijft moeilijk om tekst in windows te lezen enzo. Maar films zien er wel goed uit.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Courage...

Ben je in het bezit van een Marvel ???

Zo ja... Ik ben erg benieuwd naar capture en Tv out kwali van Matrox kaarten..... (Kan je, of iemand anders eventueel iets gecaptured posten...) Hoe zit het met beeldranden en resoluties...Geeft ie een reeele 768 x576 of vult ie een andere waarde uit zoals bij de asus kaarten ? >> :r

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 13:23
Op dinsdag 26 februari 2002 13:44 schreef PsyFlux het volgende:
misschien moet je ook ff het volgende videokanaal pakken.
Op mijn sony tv is het eerste signaal wattie pakt ook erg wazig met fletse kleuren, maar als je nog een keer op die knop voor het videokanaal drukt is het al een stuk beter... het blijft moeilijk om tekst in windows te lezen enzo. Maar films zien er wel goed uit.
Dat lijkt me een beetje afhankelijk van welke A/V aansluiting je gebruikt hebt. A/V 1,2 of S-Video

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
osama: Matrox kan tot 1024x768 weergeven op je TV, en de kwaliteit ervan is vele malen beter dan die van de GeForce kaarten.

Heb alleen ff geen screenshots bij de hand, maar er zijn zat reviews over te vinden.

• under-world

under-world

ooh-la dots

1024x768 wordt denk ik niet door TV's weergegeven...
Ik hoor idd wel altijd goede verhalen over Matrox...

Welke Matrox captured en levert op 768 x 576 (25fps)

Verwijderd

offtopic:
Ik heb 'm toevallig gisteren besteld (de Marvel G450-eTV), hangende in een P4 en ben van plan daar leuke dingen mee te gaan doen ja :9~

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
De g400 DH kan dat al...(heb 'm zelf... :) )

Humor moet je serieus nemen

• under-world

under-world

ooh-la dots

Wordt heel nieuwsgierig, wil die marvel al een tijdje halen
maar twijfel over de meerwaarde t.o.v. wat ik met mijn Gforce haal. Ik zou graag wat captures zien...
Alvast bedankt !

Verwijderd

Topicstarter
Oke,
maar kan het nog uitmaken hoe ik 'm aansluit op mijn TV?
via S-Video, of een tulp stekkertje, of via scart?

Verwijderd

Als je de mogelijkeid tot S-video hebt is deze altijd beter dan een compositekabel via SCART aansluiten. Maar ook daarover kun je heel veel in de grote tv-out FAQ lezen.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 13:50 schreef Heras het volgende:

[..]

Dat lijkt me een beetje afhankelijk van welke A/V aansluiting je gebruikt hebt. A/V 1,2 of S-Video
maar hoe komt het dan dat ik op twee videokanalen een signaal krijg :?
Op dinsdag 26 februari 2002 15:00 schreef Courage het volgende:
Als je de mogelijkeid tot S-video hebt is deze altijd beter dan een compositekabel via SCART aansluiten. Maar ook daarover kun je heel veel in de grote tv-out FAQ lezen.
beetje vage zin, maar S-video is beter als via SCART? Zou best wel klote zijn, want ik heb me scart laten adviseren en dat nou allemaal mooi aangelegd.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Op dinsdag 26 februari 2002 22:38 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

[..]

beetje vage zin, maar S-video is beter als via SCART? Zou best wel klote zijn, want ik heb me scart laten adviseren en dat nou allemaal mooi aangelegd.
Door een scart kun je een aantal verschillende signalen sturen waaronder composite. s-video ook natuurlijk, en nog meer :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 22:38 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

[..]

Zoals Straat ook al zegt :), je kan zowel composite als S-Video via SCART binnen laten komen, maar als je de keuze tussen die twee hebt (vaak is alleen de tv de bottleneck, of deze wel S-Video aan kan), dan is S-Video van betere kwaliteit boven composite. :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 26 februari 2002 14:04 schreef osama het volgende:
1024x768 wordt denk ik niet door TV's weergegeven...
Jawel hoor, dat is een fabeltje, in de wereld geholpen door slechte tv-chippies op de huide serie Nvidia kaarten. De beperking ligt bij de chippies, niet bij de tv (tenzij je een enorm oud bakbeest hebt).

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 10:14 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Jawel hoor, dat is een fabeltje, in de wereld geholpen door slechte tv-chippies op de huide serie Nvidia kaarten. De beperking ligt bij de chippies, niet bij de tv (tenzij je een enorm oud bakbeest hebt).
klopt: mijn 6 jaar oude Philips 37 cm tv'tje kan zelfs 1024*768 aan :) jammer genoeg alleen geen s-video in kleur :(

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49
Hij zal d'r niet kapot aan gaan als je hem 1024x768 voert, maar weergeven doettie het niet. Ding is gemaakt op PAL standaard, dat heeft lang niet zoveel beeldpunten.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nogmaals, ligt aan je chippie.
1024x768 draait gewoon op mijn tv hoor, je mag komen kijken als je wilt.
Nvidia chips =max 800x600 -> kan hoger, alleen dan klopt de weergave (size) niet. Je ziet dan aleen het centerbeeld (lijkt op inzoomen).
Matrox -> 1024 beeldvullend.
Die Matrox heb ik gezien op tv schoonpa.
Pagina: 1