[PHP] Grote projecten (XmlRpc) & Snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ten eerste: php stinkt ;)
ten tweede: ik open eigelijk nooit topics maar et topic waarin ik dit net poste werd onder me neus gesloten ;) (tnx ACM :P )

Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem:

Men heeft:
- een php project (xmlrpc server) van ~10k lines in totaal
- speed problemen :)

Php doet er grofweg 0.1 sec over om de totale source te parsen en aangezien ik geen genoegen neem met 7-8 request/sec is mijn vraag of iemand hier iets op weet ? >:) (naast het splitten van de files en precies gebruiken wat je nodig hebt)

Heeft iemand ervaring hiermee ? Is het opgelost ? Hoe ? :+
Alle accelerators doen nix aan de parse-speed die gewoon te laag ligt op 100k-lines/sec.

Ik heb dus oa alle accelerators geprobeerd maar ik ga niet 'eventjes' $1000+ uitgeven om Zend Encoder te proberen terwijl er geen zekerheid is dat het iets voor mijn specifieke probleem zal doen :) (er is ook geen indicatie op de Zend-site dat dit specifieke probleem word 'opgelost' erdoor)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik neem aan dat niet altijd alle 10K lines uitgevoerd worden :?

Staan ze dan allemaal in 1 groot bestand (wat dus inderdaad wel in zijn geheel geparsed moet worden)? Veel te veel. Meerdere K's aan lines in een bestand vind ik onwerkbaar.

Dus toch splitten :P

Of een snellere processor (en meer geheugen?) kopen...

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik zou zeggen: maak verschillende classes in verschillende files en gebruik ze alleen wanneer nodig. Zo houdt ik m'n bestanden beperkt in grootte, en m'n snelheid hoog.

• Grum
  • Niet online
Nee dat is dus het probleem. Niet alle 'lines' zijn zinnig bij de execution ;( maar het splitten ervan word een ranzige filebende er zijn nu nog maar 75 functies naar ik heb der nog 100+ die er in de toekomst bij moeten komen. Vandaar mijn vraag of iemand ervaring had met et 'sloom-parsen' en of er evt oplossingen voor zijn.

Btw tis een p3-1gh met 512 mb intern, 20gb 7200rpm ide in mirror (software-raid) .. dus rap zat.

Ik denk dat ik nu gewoon hard tegen 1 van de limitaties van php ben aangehuppeld :'(

dan maar even een perl-one-liner maken die mijn grote file uit elkaar trekt - zucht ;(

• tomato
  • Niet online
Welke PHP versie gebruik je?

• Grum
  • Niet online
Eerst 4.0.6 maar omdat die geen build-in (standaard in de distr) xmlrpc functies heeft ben ik recent overgestapt op 4.1.1 waarbij ik dus ging benchen of het iets scheelde en toen tot mijn schrik zag dat ik maar 7-8 req/sec kon doen :(

Nu is 4.1.1 ook handiger voor een structuur met losse files (alleen includen wat je nodig hebt) omdat deze een 'wrapper' functie kan aanroepen welke dan netjes losse dingen kan includen etc. (xmlrpc_server_call_method)

Nu bedenk ik me natuurlijk (zucht :+ ) alweer een future probleem. Het reggen van de calls kost me nu al ruim 13ms (en het zijn er nog maar 76 ;( ) maar misschien moet ik de 'xml-data' maar parsen om te kijken welke request er gedaan word en dan alleen die functie reggen oid .. ZUCHT .. ik ga wel c++ of java servers maken ofzo :(

:r PHP :r (moest ff ;) )

edit:
hehe ik denk ik neem je webicon even over maar nu herken ik me eige posts niet meer ;)

[edit2]even 180 graden spinnen doet wonderen :P (helaas low-qual-smudgie-jpg (geen image edit zut installed :P )) [/edit2]

• tomato
  • Niet online
Grum_: Eerst 4.0.6 maar omdat die geen build-in (standaard in de distr) xmlrpc functies heeft ben ik recent overgestapt op 4.1.1 waarbij ik dus ging benchen of het iets scheelde en toen tot mijn schrik zag dat ik maar 7-8 req/sec kon doen :(
Was 4.0.6 nog langzamer of weet je dat niet?
>:)
Ik zit er zelf aan te denken een servertje op te zetten in Python of Perl (ben er nog niet helemaal uit en heb ook eigenlijk geen tijd...) :9
hehe ik denk ik neem je webicon even over maar nu herken ik me eige posts niet meer ;)
Hehe, ik schrok er wel even van :o
Ik heb ook ooit een anigif gemaakt waarin ie om de x seconden even omkijkt en een knipoog geeft ;) (maar met een slechte anigif tool)

• Grum
  • Niet online
Ik vond 4.0.6 per definitie langzamer >:) (en ging et dus testen om et zeker te zijn) en dat was dus ook zo.

Het kwam voornamelijk doordat de xmlrpc code (van Usefull Inc.) nogal ranzig was en daarnaast ook vol bugs zat

IK HAAT MENSEN DIE NIET ONDER ERROR_REPORTING(E_ALL) CODEN :r (moest wederom even :+ )

offtopic:
url naar je knipogende vogel ? >:)

edit:
daarnaast word 4.0.6 bijna compleet obsolete als 5.0 uit is dus ik vond de overstap naar 4.1.X wel nodig

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Ik denk dat zend encoder wel zal gaan werken, het lijkt me ook een beetje raar als het alleen encoden, en het parsen daarmee niet kunnen optimaliseren.

ik wil hem je evt. wel even mailen.

• Grum
  • Niet online
Zal misschien raar klinken maar ik heb mezelf er maar bij neergelegd dat ik het ga 'hercoden' in een stervens modulaire (lees VEEEL FILES! ;) ) manier.

Dit vooral omdat het opensource is (en moet zijn).

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Kijk in de manual ook een naar het verschil tussen http://php.net/include]include[_once] en require[_once]. Je kan er dan nl. voor zorgen dat je conditioneel een extra bestand include in je script.

• Grum
  • Niet online
ik weet het verschil (maar tnx 4 pointing it out) en dat is helaas niet echt relevant in mijn geval omdat alle functies in een class staan en zoals je probably weet is der in php geen 1 manier om een class dynamic te voorzien van methods zonder eval te gebruiken (of callwrappers)

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op dinsdag 26 februari 2002 15:30 schreef Grum_ het volgende:
Dit vooral omdat het opensource is (en moet zijn).
Nee, dan kan je het niet encoden :)

succes :)

Verwijderd

<offtopic>
Grum_ link in je sig werkt niet correct
</offtopic>

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* Orphix gaat ff wat termen rondslingeren
Moet het perse PHP zijn? Ik heb geen verstand van XML-RPC, maar ik geloof dat dit ook in Java kan. Ik denk dat een goed-opgezette JSP vele malen sneller zal lopen dan elk PHP script.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

ik zag dit toevallig voorbijkomen, misschien dat het interessant is.. :)
http://i4net.tv/marticle/get.php?action=getarticle&articleid=26

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Grum
  • Niet online
thomaske: zoals ik in mijn eerste post al zei had ik alle accelerators al geprobeerd (die dus ook helaas :( ) maar tnx neway :) (en daarnaast JIPPY! :+ )

Zef: tnx ;) - Fixed :+

Orphix: ik geloof je op je woord. Helaas kan ik geen java en is der geen tijd om et te leren :) Als het daarnaast nog es geport word zal het waarschijnlijk in c++ zijn (maar dat moet ik wederom ook nog es leren ;) )

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 11:10 schreef Grum_ het volgende:
ten eerste: php stinkt ;)
Op dinsdag 26 februari 2002 11:55 schreef Grum_ het volgende:

Weet je wat ik haat? Mensen die zo nodig stoer moeten doen en op PHP of wat dan ook gaan zeuren omdat ze zichzelf zo goed vinden en dat ze er boven staan.

Als het voor jou niet voldoet, dan gebruik je toch wat anders? Maar nee hoor, de gemeende superieuriteit moet altijd ff getoond worden..

Dat stinkt
en daar kots ik nou op...

Dititale patser..

Sorry, dat moest ik nou eens ff kwijt

• Grum
  • Niet online
Allereerst bedankt voor je reuze zinnige reply. Ik heb mijn probleem opgelost door jouw geweldige bijdrage en wil je daar hartelijk voor bedanken.

ok nu zonder dollen. Ken je die dingen, ze zijn rond ... en bijna altijd geel, het heeft oogjes, een mond maar zelden een neus en ze worden veelal gebruikt op internet. Precies .. smilies .. leer de betekenis voor je replied aub (of zet je plaatjes aan in je browser ;) <-- jaa! dat is dus SARCASTISCH!).

:z
Pagina: 1