ervaring mr handsfree carkit

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThreeBird
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 23:50

ThreeBird

That's the order of thing

Topicstarter
Daar vanaf maart 2002 (?) het handsfree bellen in een auto verplicht wordt, dacht ik eraan me de "Mr. Handsfree Carkit" aan te schaffen (www.mrhandsfree.nl: geen reclame :) ). Heeft hier iemand ervaring mee?
Wat mij met name interesseert is de aansluiting op de aansteker (Gek maar waar niet iedere auto schijnt dezelfde aansluiting te hebben).

You're not a doctor, you're a bricklayer.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daar vanaf maart 2002 (?) het handsfree bellen in een auto verplicht wordt
Euh, is al sinds 1 januari verplicht hoor :)

Heb geen ervaring overigens, denk zeg het maar ff...

Virussen? Scan ze hier!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:03

Spacecowboy

XBL: Biggmans

vanaf 1 maart is het verplicht. Niet 1 januari.

Moet zeggen, met handsfree bellen, rij je gewoon veel veiliger, zelfs met die brakke kit van mij.

HENG HENG

• ThreeBird

ThreeBird

Topicstarter
Of het 1 jan of 1 maart is, ok kan men over discussieren. Ik dacht zelf dat de invoering van die wet al 2 keer uitgesteld was.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 26 februari 2002 10:56 schreef jeroen1001 het volgende:
vanaf 1 maart is het verplicht. Niet 1 januari.

Moet zeggen, met handsfree bellen, rij je gewoon veel veiliger, zelfs met die brakke kit van mij.
Hmm, ik meende toch echt dat Netelenbos het per 1 januari wou invoeren.... nou ja, ik bel toch niet in de auto...

wel forse boete trouwens, € 2000, maar wel terecht, tis levensgevaarlijk :)

Virussen? Scan ze hier!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op dinsdag 26 februari 2002 10:47 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Euh, is al sinds 1 januari verplicht hoor :)

Heb geen ervaring overigens, denk zeg het maar ff...
Nee!!! Het betekend dat je moet bellen tijdens het rijden..
wel handsfree uiteraard..

Verwijderd

Gewoon een headsetje waar je ook over straat mee kan lopen is ook handig.

In je oor prikke en kletse maar :)

• ThreeBird

ThreeBird

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 11:08 schreef Dribbeltje het volgende:
Gewoon een headsetje waar je ook over straat mee kan lopen is ook handig.

In je oor prikke en kletse maar :)
Zit je wel de hele tijd met dat ding in je oor (als het al blijft zitten :( ).

• maca
  • Laatst online: 30-04-2022
Ik heb ook de mr. Handsfree en ik moet zeggen hij bevalt erg goed.
Hij geeft goed geuid en het microfoontje is ook perfect.. de draadjes zijn ook lang genoeg.. Ik heb veel en veel slechtere handsfree sets gezien en zo'n oordopje aan je telefoon is ook niet alles (ik raak ze continue kwijt)

De mr. handsfree aansteker stekker lijkt mij gewoon een standaard ding. In mijn auto (Daihatsu Terios) doet ie het iig gewoon goed.
Wat wil je er meer over weten dan?

Wat ik ook wel een goede service van ze vind is dat ze de connecter voor jouw type telefoon erg snel opsturen als je de antwoordkaart opgestuurd hebt. Ik had het binnen 3 dagen in huis. :)

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Verwijderd

mr handsfree is goedkoop, hij is niet echt mooi imho en komen van alle kanten draadjes uit, maar de kwaliteit van het geluid is gewoon goed. En dan kun je die paar draadjes gewoon op de koop toenemen ;)

• ThreeBird

ThreeBird

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 11:51 schreef maca het volgende:
..
De mr. handsfree aansteker stekker lijkt mij gewoon een standaard ding. In mijn auto (Daihatsu Terios) doet ie het iig gewoon goed.
..
Een tijdje geleden heb ik een handsfree bij de Macro gekocht. Afgezien van het feit dat mijn gsm niet in de universele houder paste :(, schoot de stekker continue uit de aansteker aansluiting van m'n auto (Seat Toledo). Heb het geval dan maar ook teruggebracht.

Verwijderd

vriend van me heeft die ook, is wel tevreden geloof ik

• maca
  • Laatst online: 30-04-2022
Op dinsdag 26 februari 2002 12:16 schreef ThreeBird het volgende:
Een tijdje geleden heb ik een handsfree bij de Macro gekocht. Afgezien van het feit dat mijn gsm niet in de universele houder paste :(, schoot de stekker continue uit de aansteker aansluiting van m'n auto (Seat Toledo). Heb het geval dan maar ook teruggebracht.
Ik heb ook wel eens een el-cheapo ding gehad waar je je telefoon in klemde en die gelijk in de aansteker stak.. maar die schoot inderdaad ook in de bochten uit de aansteker en tevens was het geluid zeer slecht..

Daar heb ik van geleerd en toen de mr. Handsfree gekocht..
Die heeft dus geen universele houder maar een magneetsysteempje om je telefoon aan het dashboard te hangen..
en je hebt een doos met de speaker en daaraan verschillende lange draden naar de microfoon, connector met de telefoon, en de aansteker.
Het zal dus niet gebeuren (lijkt me iig heel sterk als het wel gebeurd) dat je telefoon de stekker uit de aansteker 'trekt' (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik denk dat je met deze handfree set wel goed zit hoor wat dat betreft.

(sjees * maca voelt zich bijna een sales persoon voor mr handsfree) :o :)

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-04 11:51

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

vriend van me heeft deze ook en hij vindt het een klote ding, hij gebruikt 'm dus ook niet meer

Verwijderd

of je koopt een nieuwe auto met ingebouwde tel ??

Verwijderd

MrHandsfree? Ik heb geen problemen met het ding, een helder geluid en goede microfoon. Enige probleem vind ik dat je een goed plekje moet zoeken voor de luidspreker, en die mag van mij wat luider.
Nja, telefoongesprekken kan je toch maar beter kort houden in de auto vind ik, en dan is dit ding meer dan voldoende.

• Mark_640
  • Laatst online: 19-05 16:58

Mark_640

In my memory

Ik heb er ook een, en hij bevalt mij prima... Ok, 't is geen 'echte' carkit, maar hij presteert stukken beter dan menigeen ander goedkoop type...

Ik heb de 12V stekker er afgeknipt, en 'm gewoon op een geschakelde plus en massa in m'n zekeringenkast aangesloten, dit werkt ook prima, en je 12V aansluiting blijft ook vrij...

Ik kreeg de tip om 't microfoontje bij je binnenverlichting te hangen, omdat je dan geen last hebt van windgeruis bij de deuren bijvoorbeeld... Dit werkt prima...

Ik ben er tevreden mee....

Verwijderd

Weet iemand hoeveel het ong. kost om een "echte" carkit in te laten bouwen?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op vrijdag 10 mei 2002 21:05 schreef cyberjoy het volgende:
Weet iemand hoeveel het ong. kost om een "echte" carkit in te laten bouwen?
Is een beetje afhankelijk van het type toestel en dus het type carkit, maar bij een merkdealer zal je (nog ff in guldens) ongeveer 700-800 gulden betalen.

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Ik heb hem zelf en hij bevalt mij uitermate goed!! Dit is de tweede die ik heb, en de vorige (merk weet ik niet meer) was een stuk minder.

Het geluid is uitstekend, en dan heb ik ook nog een aardig luidruchtige auto. Het gemis van een buiten antenne heb je geen last van. Als ik met mijn raam en dakraam open rij dan nog ben ik goed te verstaan.
Daarbij is hij zeer simpel te monteren.
Ik heb wel een ander telefoonhoudertje erbij gekocht, want die magneet strip op m'n telefoon vind ik maar niks, zeker als je een klein toestel hebt... (Nokia 8110)

Wat ook makkelijk is dat m'n vriendin die een andere mobiel heeft en ook in mijn auto (gaat) rijden, via een ander (makkelijk te vervangen) stekkertje ook de carkit kan gebruiken...

Een vriend van mij heeft hem ook en heeft een siemens ..nogwat.. (zo'n postbank geval... :) ) Hem bevalt hem minder... hij hoort daar nietzoveel op, maar ik denk dat dat aan z'n toestel ligt...

What the heart requires may never be understood by the mind!

Verwijderd

Het nadeel van het ding vindt ik inderdaad de magneetplaat achterop je toestel. Verder vind ik de bedrading nogal lomp en lijkt me zo'n ding diefstalgevoelig (ondanks gratis verzekering). Technisch is ie goed, goede mic., goede geluidskwaliteit, enz...

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 10:58 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Hmm, ik meende toch echt dat Netelenbos het per 1 januari wou invoeren.... nou ja, ik bel toch niet in de auto...

ehh, vertel dan het hele verhaal:

---
Wanneer krijg je een boete?
Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets of invalidenvoertuig bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden. Ook als je niet aan het bellen bent, krijg je hiervoor een boete; je mag dus geen SMS-berichten versturen of lezen, een adres opzoeken of een telefoonnummer opslaan. Als je betrokken bent bij een ongeluk met de telefoon in je hand, kan de straf flink oplopen!

De boete
De minimale boete die je kunt krijgen voor niet-handsfree bellen is 136 Euro. De maximale straf is twee maanden cel of een boete van 2000 Euro.

Waar geldt de wet?
Het verbod op handmatig bellen geldt overal in Nederland, waar de Wegenverkeerswet van toepassing is.

Kort

· het verbod geldt voor het vasthouden van je telefoon tijdens het rijden, of je hem nou gebruikt of niet;

· het verbod geldt ook in de file;

· de telefoon tussen je hoofd en schouder klemmen mag ook niet;

· zo nodig kan je auto of kleding worden doorzocht.

---

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 10:58 schreef wildhagen het volgende:

[..]

€ 2000???? eeuhhh echt niet het is € 138 dat zou namelijk de prijs zijn van een goede handsfree set.
Ik vraag me echt af waar je die € 2000 vandaan heb gehaalt :P

Verwijderd

moved SG >> IT

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:57 schreef Patrickje het volgende:
Enige probleem vind ik dat je een goed plekje moet zoeken voor de luidspreker, en die mag van mij wat luider.
Bij mij is die luidspreker gekoppeld aan de volume van mijn telefoon. (8210) Blijkbaar is dat ding gevoelig voor het binnenkomende volume, van wat normaal je headset is.

Verder dik tevreden met de Mr handsfree. Paar maanden geleden had autoweek een test, en kwam hij er als beste uit.

• Martijn02
  • Laatst online: 19-05 14:49

Martijn02

/* No Comment */

Ik gebruik hem met een sony Z5, heb het ding onder me dashboard gestopt, ongeveer naast de pedalen, bedrading is achterlangs weggewerkt, en de stekker (wilde ik niet afknippen) maar heb ik met draadjes aan de achterkant van de sigarettenaansteker vastgemaakt. Alleen de aansluiting van de telefoon komt uit in het bakje in het midden bij de pook, je ziet er dus niks van (alleen de microfoon)

Geluidskwaliteit is prima, alleen die magneetplaat heb ik bij de grofvuil gemikt, op een kleine telefoon is dat idd geen gezicht. M'n telefoon ligt nu dus gewoon in de console, is niet echt handig, maar ik bel er ook nooit zelf mee (nouja bijna nooit) als ik gebeld wordt neemt de telefoon zelf op, en hoef ik niks te doen.

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 22:23 schreef peymora het volgende:

· zo nodig kan je auto of kleding worden doorzocht.

---
Hoezo? Ik mag toch gewoon autorijden met een GSM toestel in m'n zak :? Ik mag er alleen niet mee bellen...

Verwijderd

Ok het is een beetje een oud topic, mijn excuses.

Maar ik heb dus pas zo'n ding gekocht en ik heb er problemen mee. Zodra ik met mijn telefoon (Motorola 3690) verbinding krijg, onstaat er een storing op de lijn. Het is diezelfde zoemtoon als die je hoort wanneer je je telefoon dicht bij een speaker houdt. Microfoon en luidspreker zitten +/- een halve meter uit elkaar dus dat lijkt me ver genoeg.

Het is echt super irritant er valt zo echt niet mee te bellen.

Heeft iemand dit ook en nog belangrijker, heeft iemand dit misschien verholpen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 18:32:
Heeft iemand dit ook en nog belangrijker, heeft iemand dit misschien verholpen?
Had......blijkt dat ik de stekker niet ver genoeg in mijn 8210 had gestopt. (moet net effe wat aangeduwd worden)

Kassie trouwens vorig weekend uit elkaar geschroeft, om het geheel kleiner te maken. stroom is makkelijk te verlengen (rood en zwart), speaker kan los en bedrading kan verlend worden. spraak is 8 kabelig, en kan verlengd worden. Daarna hoef je die puist niet meer ergens in te proppen, of aan vast te schroeven.
Leuke plek zoeken voor de speaker, en de rest netjes onzichtbaar wegwerken. (wel de stroom op op het ding aan en uit kunnen zetten)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sorry voor het schoppen van zo'n oud topic... Maar ik heb een vraag, en waar beter kan ik die kwijt dan op GOT ;)

Het zit dus zo; ik heb een mr handsfree carkit geprobeerd netjes weg te werken, en heb daarbij de aansteker-stekker eraf geknipt... Functioneert opzich prima. Ware het niet dat met mijn telefoon (siemens c55) het geluid af en toe heel erg zacht is...
Nu vroeg ik mij af of het komt door het afknippen van die stekker. Voor zover ik kon zien zat er in die stekker alleen electronica voor het omvormen van 24v naar 12v, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien? (condensatortjes?) Iemand enig idee???
Pagina: 1