[LCD] Hulp nodig met DMF5001/5003

Pagina: 1
Acties:

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:45
'k ben al enige tijd bezig om mijn Optrex DMF5001 aan de gang te krijgen. (compatible met 5003).

Is er iemand die zo'n ding aan de gang heeft en mij wat tips kan geven ?

Momenteel krijg ik na het resetten van het display alleen nog een enkele verticale streep te zien. Kan de streep verplaatsen door met de /reset te spelen. :?

Nieuw display kopen is natuurlijk gemakkelijker, maar ik wil eigenlijk dit ding gewoon aan de gang hebben.. ben beetje eigenwijs... :P

Iemand ?

Ojaa... heb winamp plugin van Zotty en wat andere software geprobeerd... ga nu denk ik zelf maar wat schrijven..

Mvg, Martijn

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Bij het resetten krijg je idd een streep. Hieraan kun je zien of je ook daadwerkelijk reset. Bij het grafische display wat ik hier heb zit de lijn ook nooit op dezelfde plek, dus dat zal wel normaal zijn.
Kun je misschien iets exacter zijn over waarmee je precies problemen hebt?

M'n plugin zal niet werken met je display, omdat de plugin berekend is op 240x64, en je display is 160x128. Dit moet ik ooit nog eens vernaderen... met de nadruk op ooit ;)

• Martkrui
Op dinsdag 26 februari 2002 12:07 schreef Zotty het volgende:
Bij het resetten krijg je idd een streep. Hieraan kun je zien of je ook daadwerkelijk reset.
Okay... das dus al goed..
Kun je misschien iets exacter zijn over waarmee je precies problemen hebt?
Ik had gehoopt dat ik met jou plugin in ieder geval wat zooi/verschoven text/graphics op het scherm zou zien. Maar er gebeurd niets... lijn blijft ook staan..

Daarom dat ik ook graag wil weten of iemand anders software heeft om dat ding aan te sturen.. anders ga ik in de loop van de week zelf wat schrijven, maar dan heb ik 3 onzekere factoren.
1 lcd kapot ?
2 kabel/connectie/power niet goed
3 software

Daarom is het handig als ik een of meerdere dingen kan uitsluiten..

edit:

misschien dat ik een paar kleine stukjes code van je mag "lenen" :9 (init en text op scherm oid)... heb ik een goede start voor mijn software.

Verwijderd

add me maar tot je msn dan help ik je wel... zie mail voor msn

• Martkrui
Op dinsdag 26 februari 2002 17:14 schreef Matty_ het volgende:
add me maar tot je msn dan help ik je wel... zie mail voor msn
Aaah... Mucho gracais senor Matty_

'k zal vanavond msn'en