Toon posts:

netscape 6.2 vs IE 4.0/5.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje:

Het bedrijf voor wie ik nu stage loop, heeft veel geld moeten betalen om een complexe asp-site met css (denk ik) en allerlei toeters en bellen, die gemaakt is voor IE 4.0/5.5 compatible te maken voor Netscape 6.2 (de nieuwste). Mijn vraag is nu, zijn er wel zoveel dingen die veranderd moesten worden? Ik weet dat het met andere (oudere versies) van Netscape wel problemen gaf (denk aan lettertype, margins etc..) Maar is dit nu ook nog steeds relevant voor de 6.2 versie?

Met vriendelijke groet,

Arjan :?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Nee.. als je de site gebouwd hebt volgens het W3C model dan is er geen probleem. Heb je IE-only features gebruikt, zoals het oudere document.all systeem, vbscript of whatever, dan is het lastiger..

Kan me niet voorstellen dat dat echt 'heel veel geld' moet kosten.

Laat ik het zo zeggen: Het komt tegenwoordig maar heel weinig voor dat ik iets maak in IE (daar test ik in eerste instantie mee) en dat niet exact hetzelfde eruit ziet in NS6.

Verwijderd

Als het zoveel geld gekost is het misschien niet zozeer het 'compatible' maken met NS6.2, maar het aanpassen aan de W3C standaarden voor bijvoorbeeld XHTML, XML en CSS. Daar kan flink wat werk in gaan zitten.

Het gerucht doet de ronde dat de Wall Street Journal het astronautische bedrag van $28,000,000 heeft besteed aan het 'compatible' maken van hun site. :D

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wallstreet Journal heeft dat betaald voor hun hele nieuwe website.

Tja.. en wat is 'veel geld'.. Gaat het om een paar duizend Euro, dan valt het nog wel mee..

Verwijderd

Topicstarter
Stel 10.000 euro voor gebakken lucht. Of voor het niet aanhouden van de W3C standaard (wat ik gewoon slecht werk afleveren noem). Da's toch best veel geld.

In ieder geval heel erg bedankt voor de snelle reacties.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 11:05 schreef arjanharing het volgende:
Stel 10.000 euro voor gebakken lucht. Of voor het niet aanhouden van de W3C standaard (wat ik gewoon slecht werk afleveren noem). Da's toch best veel geld.
Vergis je niet: tot voor kort was het niet aanhouden van de W3C-specs een acceptabele praktijk (en eerder regel dan uitzondering) als 'de site er maar goed uit zag'...bovendien waren er bijna geen gebruikers met browsers die zich aan die standaarden hielden.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 11:08 schreef Blues het volgende:

[..]

Vergis je niet: tot voor kort was het niet aanhouden van de W3C-specs een acceptabele praktijk (en eerder regel dan uitzondering) als 'de site er maar goed uit zag'...bovendien waren er bijna geen gebruikers met browsers die zich aan die standaarden hielden.
Ok, bedankt. Ik zal er even achteraan gaan. Het is gebouwd door een van de "grote" gerespecteerde bedrijven. En of het nu 10k euro of 100k euro (of 1 euro 50) heeft gekost. Voor deze mensen is het een groot project waar veel geld mee verdient wordt en ik verwacht dat ze dan gewoon goed werk afleveren.

Ik ga even de afspraken door spitten, even kijken of ik wat ik kan vinden in een van de FO's.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Met compatible bedoel ik dat de IE4.0/5.5 versie EXACT GELIJK MOET zijn aan de NS 6.2 versie.

Weet iemand of dit ook kan worden verholpen door de W3C standaard(en) aan te houden. Of krijg je dan een toegankelijke site die er net iets anders uit ziet?

Nogmaals de kwestie. Het bedrijf waarvoor ik stage loop, heeft geld moeten betalen om hun site NS 6.2 compatible te maken. Ik vraag me af of NS 6.2 het al niet zelf compatible met IE4.0/5.5 heeft gemaakt?

}:O

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:07 schreef arjanharing het volgende:
Ik vraag me af of NS 6.2 het al niet zelf compatible met IE4.0/5.5 heeft gemaakt?
nee... NS 6.x is gemaakt om de W3-specs zoveel mogelijk te volgen en niet die van IE 5.5 en zeker niet die van IE 4.0

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

IE4+/NS6+ hebben niet zoveel 'plain HTML' verschillen, gezien het feit dat ze dus gebruik maken van hetzelfde W3C model.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
arjanharing:
Met vriendelijke groet,

Arjan :?
/OT
Trek je nu wéér jezelf in twijfel?
;)

Maar je hoeft dus niet onder elke post je naam en groet te zetten.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:28 schreef willem169 het volgende:

[..]

/OT
Trek je nu wéér jezelf in twijfel?
;)

Maar je hoeft dus niet onder elke post je naam en groet te zetten.
Zoals je al gemerkt heb, is dit de eerste keer dat ik werk met dit soort fora (:?). Op zich hele goede ervaringen tot nu toe. Ik vond het wel vriendelijk staan. Weet nog niet zoveel van de etiquette die hier geldt. Ah, wat kan het mij ook schelen:

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

teken ik,

hoogachtend,

Arjan

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op dinsdag 26 februari 2002 21:32 schreef arjanharing het volgende:

[..]

Met vriendelijke groet,

teken ik,

hoogachtend,

Arjan
Mwoehahaha! :) ;) :P

[ontopic]
Wat dat monster al zei is er qua 'plain html' weinig verschil tussen IE4 en NS6.2 (of Mozilla for all that methers); het is allemaal gebaseerd op de HTML4.01 standaard van w3c.
Qua scripting is er echter een hele hoop veranderd: waar IE4.0 (met backwardscompatibility t/m 6.0) nog gebruik maakte van het document.all object model is er tegenwoordig (en ook vanaf IE5.0) gekozen voor het DOM-model.
Echter als een site puur voor IE4 geschreven is voldoet het al om een functie te schrijven:
code:
1
2
3
4
5
6
function _myElement(name) {
    if (document.getElementById) return document.getElementById(name);
    else if (document.all)   return document.all[name];
    else return;
}
document.myElement = _myElement;

en dan document.all['blaat'] te vervangen door document.myElement('blaat')

kortom: om een site NS6.2 compatible te maken is imho niet zoveel nodig...
[/ontopic]

Intentionally left blank

Pagina: 1