Toon posts:

IBM 60Gb kaputt: naar IBM of leverancier?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze schijf (IC serie)van 2 maanden oud is naar de klote.
Wat is wijsheid: naar Computerland (leverancier) of naar IBM ?

Hoe krijg ik dit via IBM voor elkaar met RMA aanvragen ?

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 10:34 schreef bos het volgende:
Deze schijf (IC serie)van 2 maanden oud is naar de klote.
Wat is wijsheid: naar Computerland (leverancier) of naar IBM ?

Hoe krijg ik dit via IBM voor elkaar met RMA aanvragen ?
Mag ik eens weten: had je de processor overclocked of had je anderzins iets aan je komputer gedaan(raid?).

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:06
Terug gaan naar winkel.. RMA duurt altijd een paar dagen / weken. Tevens kun je dan ook een andere schijf nemen als je wilt.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:22
100% mee eens, aangezien je HD jonger is dan 3 mnd, hebben ze die nog wel en gaan ze denk ik niet moeilijk doen. Terug naar Computerland dus.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54
Doe jezelf een plezier: terug naar leverancier, andere HD eisen.

Verwijderd

Topicstarter
[Mag ik eens weten: had je de processor overclocked of had je anderzins iets aan je komputer gedaan(raid?).]

Nee, niks overklokt of gestriped. Ik heb 'm als slave in mijn nieuwe bak gehangen. Scandisk ging direct tekeer op deze schijf, waarna de laatste partitie beschadigd is geraakt. Allerlei tools crashen op deze partitie; lost&found, diskdoctor, easyrecovery pro, GetDataBack, etc.

Een collega heeft 'm aan een linuxbak gehangen om een dump van de totale schijf te maken op een lege hd. Ook dit is niet gelukt.

Heeft het zin om en lowlevel format te doen of vervalt daarmee de garantie? Is een uitgevoerde lowlevel format zichtbaar op een schijf?

Verwijderd

Niet den joh zo'n low level format, het schijnt dat je heirmee makkelijk je schijf kan vernaggelen. Je wil toch een nieuwe lijkt me, heb je recht op ook, die je nu heb is dus blijkbaar niet goed. IBM doet niet moeilijk over garantie en terrecht want ze maken (maakten) gewoon onbetrouwbare kutschijfjes die ALS ze het doen wel heerlijk stil en snel zijn maar dus niet zo betrouwbaar zijn. Terugsturen dat ding, RMA via hun site.

Verwijderd

Wat je gewoon moet doen:

Computerland bellen en vragen of ze em direct willen omruilen(en hang gewoon een lulverhaal op dat je em nodig hebt voor school).
Willen ze het niet direct omruilen, stuur em dan naar IBM, dan heb je tenminste zekerheid dat je de schijf snel terughebt.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 22:40 schreef TweakGuy het volgende:
Wat je gewoon moet doen:

Computerland bellen en vragen of ze em direct willen omruilen(en hang gewoon een lulverhaal op dat je em nodig hebt voor school).
Willen ze het niet direct omruilen, stuur em dan naar IBM, dan heb je tenminste zekerheid dat je de schijf snel terughebt.
Percies, lijkt me logisch...
Pagina: 1