Bij AMD heeft alleen de XP een onchip tempsensor, en er is nog geen mobo wat van die mogelijkheid gebruik maakt. De temperatuur wordt gemeten door een sensor in je socket, onder de core, die vrijwel altijd te weinig aangeeft. Je kunt de nauwkeurigheid iets verbeteren door de sensor omhoog te buigen (tegen je core aan) met evt. wat arctic silver.
I reject your reality, and substitute my own.
Verwijderd
is MSI wel betrouwbaarOp dinsdag 26 februari 2002 10:28 schreef jackel7007 het volgende:
Zijn die sensors op je mamaplank een beetje betrouwbaar?
msi =
Verwijderd
Goede onderbouwingOp dinsdag 26 februari 2002 10:59 schreef Metro het volgende:
[..]
is MSI wel betrouwbaar
msi =
Verwijderd
inderdaad. MSI is nog steeds een van de betere moederborden, samen met ASUS.Op dinsdag 26 februari 2002 12:41 schreef BlizzarD het volgende:
[..]
Goede onderbouwing![]()
Abit is pas
Hehe... jij hebt ook een goede onderbouwing zeg..Op dinsdag 26 februari 2002 12:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
inderdaad. MSI is nog steeds een van de betere moederborden, samen met ASUS.
Abit is pas. (pers. mening)
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:15
Verwijderd
OK:Op dinsdag 26 februari 2002 12:48 schreef obsidian het volgende:
[..]
Hehe... jij hebt ook een goede onderbouwing zeg..
ik heb ook een Abit (deze is nu naar mijn vriendin
Het betreft de KT7-RAID. Op de standaard waarden krijg je met win2000 tijdens Halflife reboots. soms na 30 sec, soms na een uur...
Als je de FSB op 101 MHz zet kun je het al helemaal vergeten.
De processor wil wel (mits goed ungelockt) via de multiplier overclocked worden.
Bovendien heeft een moederbord een zwaar timing probleem: Bij 2x 256Mb RAM, Samsung PC133 CAS2 zijn er onder memtest veel errors. Bij elk apart geeneen te vinden...
nu heb ik een MSI en loopt mijn 1GHz athlon op 146x9 (1314 MHz)> Toch een mooie overclock d8 ik zo.
Bovendien heeft MSI status LEDs die zeer handig zijn bij hardware fouten.
Verder moet je wel begrijpen dat de huls waar de sensor in zit van metaal is. Als je deze koelt zal hij voor een bepaalde tijd een lagere temp. aangeven dan dat het in werkelijkheid is.
Ikzelf heb volgens PC-Alert een system temp. van 9 graden. mede omdat ik dus een 12 cm koeler rechtstreeks op de sensor heb blazen. maar daar hebben alle mobo planken last van
\0/
Verwijderd
regelrechte flaimbait maar goed. MSI heeft zn problemen net zoals elk ander merk maar goed.Op dinsdag 26 februari 2002 10:59 schreef Metro het volgende:
[..]
is MSI wel betrouwbaar
msi =
Temp sensor is hier geloof ik aardig accuraat.
Verwijderd
tot dat ik een bios flash deed en nu geeft mijn mobo aan dat mijn CPU 24 graden is en mijn sys temp 38graden
dan klopt er dus echt iets nietmaar denk niet dat er iets mis is met de sensors maar met gegevens uit de bios na flash
anders reaggeer je op een kick van een 3 jaar oud topicbpee schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 10:01:
anders kick even een 3 jaar oud topic
[ Voor 0% gewijzigd door Scyth op 10-03-2005 10:35 . Reden: topic reported ]
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Dit topic is gesloten.
![]()