Toon posts:

(netwerk kaart) er steek iets uit??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was afgelopen weekend ff de zooi draden achter mijn pc's aan het opruimen, bij name van het netwerk :)... maar tot mijn verbazing zag ik in mijn netwerk kaart iets zitten, het lijkt een beetje op een coax ingang, alleen wat spitser :?..... this een netwerk kaartje van 3com en bijgeleverd van dell.....

Wa kan ik er mee?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Post eens een piccie ervan zou ik zeggen.
Weet je zeker dat het geen coax is ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 10:14 schreef Koffie het volgende:
Post eens een piccie ervan zou ik zeggen.
Weet je zeker dat het geen coax is ?
Heb geen digitale camera of zow...... en helemaal cker weet ik het niet

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Als ik het zo hoor. Is het niet een coax ingang.. die steekt iets uit met daarop een splitter T stukje. Die kan je eraf draaien. Ding beetje indrukken en draaien. De coax blijft altijd uitsteken maar t T-stukje kan er wel af. Niet zo veel bijzonders aan hoor :)

en wat je ermee kan. Je netwerk via coax kabels doen. Maar utp is handiger tegenwoordig omdat t meer de standaard is geworden.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 10:16 schreef Webmasterok het volgende:

[..]

Heb geen digitale camera of zow...... en helemaal cker weet ik het niet
zoek je toch even een plaatje van je netwerkkaartje op internet. en als je dan toch op de site bent van de leverancier kijk dan gelijk bij de specs of faq wat het is :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op dinsdag 26 februari 2002 10:21 schreef FastBunny het volgende:
Als ik het zo hoor. Is het niet een coax ingang.. die steekt iets uit met daarop een splitter T stukje. Die kan je eraf draaien. Ding beetje indrukken en draaien. De coax blijft altijd uitsteken maar t T-stukje kan er wel af. Niet zo veel bijzonders aan hoor :)

en wat je ermee kan. Je netwerk via coax kabels doen. Maar utp is handiger tegenwoordig omdat t meer de standaard is geworden.
hmm, ik vind coax handiger, 1 kabel meer niet, anders moet ik of veel hardware, of veel kabel kopen en trekken, heb ik geen zin in. en voor de snelheid?? 10mb vind ik genoeg

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je wel gelijk in, echter er hoeft maar 1 knurft een terminator ofzo eraf te draaien en je LAN licht plat.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

FDDI? (heeeel onwaarschijnlijk)
mischien een franse form van coax?

Verwijderd

Misschien WOL?

Zover ik weet zit er een 3c 920 in, dit is een interne 905c, en die zit toch gewoon onboard :?

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">'t is hier NT, geen HK</font><hr color="FF0000" size="1">

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Topicstarter
Aahhh, nee man dit is echt geen coax theeft een heel raar ingangetje, echt niet voor een coax, ik ga ff een pic zoeken...

This trouwens de:

3com 3c900B-tpc-(generic)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 10:31 schreef vwk het volgende:
Misschien WOL?
Wake on Lan aan de buitenkant? Cewl.. lijkt me niet..

Webmasterok, geef eens het type van het kaartje dan gaan we zelf wel ff zoeken naar een plaatje.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 10:49 schreef _Swieep het volgende:

[..]

Wake on Lan aan de buitenkant? Cewl.. lijkt me niet..

Webmasterok, geef eens het type van het kaartje dan gaan we zelf wel ff zoeken naar een plaatje.
Zie post boven jou post :) ik kan trouwens nog nix vinden :(, this allemaal beetje vaag die 3com site

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Op dinsdag 26 februari 2002 10:47 schreef Webmasterok het volgende:
Aahhh, nee man dit is echt geen coax theeft een heel raar ingangetje, echt niet voor een coax, ik ga ff een pic zoeken...

This trouwens de:

3com 3c900B-tpc-(generic)
volgens mij is het een aansluiting voor een clamp....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 10:56 schreef bogy het volgende:
http://support.3com.com/infodeli/tools/nic/3c90x/ethercd/dutch/usrguid.pdf
Uhm, wat staat er, ik kom er net achter dat ik dat accrobat reader nie op mn comp heb staan, is nu aant downen....

Verwijderd

http://emea.3com.com/products/nics/el10_pci_c.html

Als dit je kaartje is dan is het dus toch een BNC connector.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan is ut toch een WOL kaartje? Wat heb ik daar in gods naam aan? Of BNC.. was da?

/me snapt ut niet helemaal meer :?

Verwijderd

Bayonet Neill Concelman is een connector voor 10Mbit netwerkkabels van het coax-type.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 11:28 schreef J.A.M.F. het volgende:
Bayonet Neill Concelman is een connector voor 10Mbit netwerkkabels van het coax-type.
Oww, das best wel gaar.... wie wil uhm ruilen voor een 100mbit kaartje :P, ik moet er nog eentje hebben, dan kan mn hele netwerk tenminste op 100mb lopen :)...

(Thanks all!!!)

Verwijderd

Hey, da's alleen de BNC. De UTP is imho gewoon 100MBit. (Afh. van de kaart natuurlijk.) Deze is gewoon lekker backward-compatible. Als je ff iemand tegenkomt met coax, dan kun je gewoon linken.

WOL= Wake on Lan. Dan gaat de PC automatisch aan als een computer op het netwerk aangezet word.(Dacht ik)

Verwijderd

Topicstarter
Mjah... dit kaartje is 10,0mb/s :(, altans dat zegt xp in de netwerk instellingen bij dit kaartje....
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Als je 'm wilt verkopen kun je 'm in V/A zetten.</font><hr color="FF0000" size="1">

Verwijderd

Waar gebruik je het voor? Mensen die ADSL of Kabel krijgen hebben eentje nodig.

Je kunt altijd spellen op dat netwerkje spelen.

Grote files kun je beter niet proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 12:04 schreef J.A.M.F. het volgende:
Waar gebruik je het voor? Mensen die ADSL of Kabel krijgen hebben eentje nodig.

Je kunt altijd spellen op dat netwerkje spelen.

Grote files kun je beter niet proberen.
Zit in mn comp waar ik mee game e.d.
Al mijn andere computers in het netwerk hebben wel allemaal 100, dus lijkt me leuk om deze ook 100 te geven kan ik tenminste op full duplex gaan werken.

Verwijderd

Geef het aan een goed doel, eg. een arme vriend of familielid.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 12:26 schreef J.A.M.F. het volgende:
Geef het aan een goed doel, eg. een arme vriend of familielid.
:S, ik kan ut ook gewoon in een computer doen die ik door verkoop :9~

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 11:28 schreef J.A.M.F. het volgende:
Ik dacht toch echt te weten dat het "Brittish Naval Connector" betekende of op ze nederlands "bajonetaansluiting"

ff zoeken....ah gevonden, we hebben allebei gelijk :D

A BNC (Bayonet Neil-Concelman, or sometimes British Naval Connector) connector is used to connect a computer to a coaxial cable in a 10BASE-T Ethernet network.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 11:53 schreef J.A.M.F. het volgende:
Hey, da's alleen de BNC. De UTP is imho gewoon 100MBit. (Afh. van de kaart natuurlijk.) Deze is gewoon lekker backward-compatible. Als je ff iemand tegenkomt met coax, dan kun je gewoon linken.
Nope. De 3Com 3C900B is een 10Mbit kaartje, dus ook geen 100Mbit op de UTP aansluiting.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op dinsdag 26 februari 2002 10:28 schreef Koffie het volgende:
Heb je wel gelijk in, echter er hoeft maar 1 knurft een terminator ofzo eraf te draaien en je LAN licht plat.
maar mocht ik zo'n knurft tegenkomen, dan is het een familielid :) en dan blok ik hem/haar ff een dagje op internet, dan merk je meteen dat ze het nooit meer doen >:)
Pagina: 1