Toon posts:

[VB] Inhoud Dblist naar andere Dblist

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Form met daarop een DBlist1, die haalt gegevens uit Access.
Ik heb nog een DBList2 en een commandbutton.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik een object in DBlist1 selecteer. Dat ik dan op de knop klik en dat deze uit de DBList 1 verdwijnt en in DBList2 komt te staan?

Bedankt alvast.

Verwijderd

Waarom gebruik je voor de tweede lijst ook een DBGrid :? Dan wordt het natuurlijk tamelijk moeilijk... je kan beter een gewone list gebruiken, en dan met AddItem iets toevoegen. Zie de link in m'n sig. voor meer info :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 09:46 schreef KoenM het volgende:
Waarom gebruik je voor de tweede lijst ook een DBGrid :? Dan wordt het natuurlijk tamelijk moeilijk... je kan beter een gewone list gebruiken, en dan met AddItem iets toevoegen. Zie de link in m'n sig. voor meer info :)
Ik heb een 2de DBList nodig, omdat ik de waardes van DBList2 weer terug naar de Access tabbellen moet sturen.
En zal even snuffelen op die site.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 09:51 schreef ti_mon3aan het volgende:

En zal even snuffelen op die site.
Waar moet ik zoiets onder zoeken eigenlijk?

Verwijderd

je kan bijvoorbeeld een paar voorbeeldjes bekijken die je krijgt als je naar 'listbox move' zoekt.

Maar heb probleem zit 'm in die DBList , daarvan kan je volgens mij geen elementen verwijderen... omdat ie gebonden aan een rst is. Je zal dus van beide controls een gewone listbox moeten maken, en dan kan je zoiets gebruiken:
code:
1
2
3
'Plak deze code bij het Click event
ListBox2.AddItem ListBox1.Text
ListBox1.Delete (or Remove) ListBox1.ListIndex

Verdomd :) Dit zie ik net bij de resultaten staan: klik hier!!! volgens mij Precies wat je wilt!

Verwijderd

Euh, waarom heet jij ti_mon3aan... das een hele foute naam ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:11 schreef TheLightman het volgende:
Euh, waarom heet jij ti_mon3aan... das een hele foute naam ;)
Ja, sorry ik had deze account gemaakt voor op school, ik zat met een team aan projecten te werken. Dus ik was niet de enige die deze account toen gebruikte. Maar ik ben doorgegaan met de account-naam (kan je helaas niet veranderen) kan natuurlijk wel een andere aanmaken....
Je hebt gelijk, HELE FOUTE NAAM !!!

Verwijderd

Verdomd :) Dit zie ik net bij de resultaten staan: klik hier!!! volgens mij Precies wat je wilt!
Ik heb geprobeerd dat ding aan de praat te krijgen. Maar ik krijg een fout bij REFRESH. Hoe krijg je deze fout eruit, zodat hij het gaat doen? Want ik vind dit ook wel een handig applicatietje

Private Sub Form_Load()
Dim ConnectionString As String
Dim strDatabase As String
strDatabase = App.Path & "\datalist.mdb"
ConnectionString = "Provider =" & "Microsoft.Jet.OLEDB.3.51;Data Source= " & strDatabase

With Adodc1
.RecordSource = _
"SELECT CUS_ID, Email FROM Customers"
.ConnectionString = ConnectionString
.Caption = "Customers"
.Refresh
.Visible = False
End With

With DataList1
Set .DataSource = Adodc1
.DataField = "Email"
.BoundColumn = "Email"