Toon posts:

Zonder keyboard.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een mp3 speler te maken . Van wat oude onderdelen. Nu heb ik het probleem dat ie niet wil booten op het moment dat er geen keyboard aan zit. :( Maar aangezien hij in de huiskamer komt te staan wil ik er geen keyboard bij hebben. Hoe kan ik hem toch laten booten zonder een keyboard? Is er iets van een weerstand die ik over die keyboard out kan zetten en hem dus voor de gek houden?
Het gaat trouwens niet om een ps2 keyboard. Maar die van een oude 133Mhz.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:05
In de bios kan je instellen "hold on all errors" "hold in no errors"
enzovoorts, kortom "hold on no errors" instellen, en klaar is kees.

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Op dinsdag 26 februari 2002 09:34 schreef THxZ0NE het volgende:
In de bios kan je instellen "hold on all errors" "hold in no errors"
enzovoorts, kortom "hold on no errors" instellen, en klaar is kees.
Als je hold on no errors doet stopt hij altijd :) , dus die moet je niet hebben, maar moet iets van never stop ofzo zijn. Ik vergeet dat altijd weer die teksten in m'n BIOS. Gelukkig weet ik ze wel te vinden en goed te zetten.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op die oude bordjes zit zo'n functie vaak niet. Ik heb zelf een toetsenbord gesloopt ervoor.
Als je 'm openschroeft zit er een klein printplaatje aan de kabel, de rest gooi je weg. Sluit het aan en je frot de kabel met printplaatje in je kast :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 26 februari 2002 12:17 schreef W1LL3M het volgende:
Op die oude bordjes zit zo'n functie vaak niet. Ik heb zelf een toetsenbord gesloopt ervoor.
Als je 'm openschroeft zit er een klein printplaatje aan de kabel, de rest gooi je weg. Sluit het aan en je frot de kabel met printplaatje in je kast :)
Inderdaad.. Het moederbord heeft in dat geval wat communicatie nodig met de keyboard-controller die dus in je keyboard zit..
Een oud toetstenbord slopen will do the job..
Als je een beetje handig bent met solderen kun je dit wel in je kastje weg werken :)

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Denk dat deze gast/topic je wel kan helpen:
[topic=420874]

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Pagina: 1