[PHP] PHPEdit - Perfecte Editor

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Ik weet niet of dit al eens aan bod is geweest, maar de search zei van niet, dus ik vertel het maar even.

Ik gebruik sinds kort een freeware open source editor voor php genaamd PHPEdit. Ziet er allemaal erg mooi en goed verzorgd uit. Ik gebruik het op mijn werk, omdat we hier geen homesite hebben en ze nogal moeilijk doen over investeren. Perfect alternatief!
PHPEdit is a full featured PHP IDE for Windows. It has code insight, code completion, syntax-highlighting, integrated debugger, code browser, keyboard templates, and even more.

PHPEdit is completely open source and is released under the PHPEdit licence.
Kortom... Take a look! www.phpedit.com

Afbeeldingslocatie: http://www.phpedit.com/screenshots/main%20layout.jpg

Verwijderd

Gedaan thanks.. ff neerstralen.

Verwijderd

uhm PHPEdit is zo vaak langs geweest.....
als je eens op de search naar php editor zoekt en die topics langs kijkt kom je em super vaak tegen.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

:O :Z

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ziet er leuk uit! :D
even downloaden..

Slave of Thieves

• kaandorp
Oh nou... sorry dan.. Ik heb gezocht op phpedit en kreeg niks terug, dus ik dacht laat ik eens aardig zijn en mijn medetweakers van dit mooie proggie mee laten genieten.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

het is idd al meerdere malen langsgekomen...

[search=editor]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 09:37 schreef kaandorp het volgende:
Oh nou... sorry dan.. Ik heb gezocht op phpedit en kreeg niks terug, dus ik dacht laat ik eens aardig zijn en mijn medetweakers van dit mooie proggie mee laten genieten.
Je kunt ook zoeken op onderwerp en inhoud

• kaandorp
Jajaja... Laat maar.. Hou het voortaan wel voor mezelf.

Close maar...

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:56

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Wel grappig dat delen van het UI van homesite en visual interdev in zich heeft. Het ziet er iig zeer mooi uit, denk dat ik em inderdaad ook maar is ga proberen.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:32
Denk dat ik toch liever bij notepad blijf totdat mijn eigen editor af is, notepad met syntax highlighting + indenting 8-).

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Voor mij toch UltraEdit hoor.
Ik ben bekend met PHPEdit, maar hij heeft nogal een paar nare trekjes. In het gebied waarin je typt kun je namelijk overal klikken met je cursor zonder dat er data op die plaatsen aanwezig hoeft te zijn. Dat vind ik behoorlijk irritant.
Misschien dat ze dat verbeterd hebben in de nieuwste versie :?

edit:

Typo

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Verwijderd

das met context ook maar dat kan je uitzetten,
ik gebruik nu context en dat is echt super kewl. een van de weinige met syntax highlighting voor perl B-)

Verwijderd

Idd PHPEdit is een 'lekkerding' enkel vind ik homesite een stuk lekkerder werken maar het is zeker een goed alternatief!

Verwijderd

Jammer alleen dat er ook in deze editor weer columns rechts en links zitten waardoor de ruimte voor je source in de breedte verkleind wordt.

Ik heb het liefst mijn source in 1 lange regel doorlopend, ipv gestapeld, en dat wordt met een dergelijke editor weer wat lastiger.:)

Dat vind ik overigens wel een voordeel bij mijn huidige editor, waarbij ik met F9 geheel beeldvullend kan coden.

• kaandorp
Je kunt gewoon (bijna) fullscreen werken hoor.. Er zit zo'n knoppie met zo'n klein beeldschermpje (net als in homesite) en je kunt de kolommen links en rechts gewoon uitschakelen. Werkt best goed.
Jammer alleen dat er ook in deze editor weer columns rechts en links zitten waardoor de ruimte voor je source in de breedte verkleind wordt.
Ik heb het liefst mijn source in 1 lange regel doorlopend, ipv gestapeld, en dat wordt met een dergelijke editor weer wat lastiger.:)

Verwijderd

Ik gebruik Crimson en een groot voordeel daarvan is dat hij bestanden direct online kan opslaan en ook weer kan openen. Wel een voordeel als je geen server op je eigen pc hebt staan om je php code te testen.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op dinsdag 26 februari 2002 10:37 schreef kaandorp het volgende:
Je kunt gewoon (bijna) fullscreen werken hoor.. Er zit zo'n knoppie met zo'n klein beeldschermpje (net als in homesite) en je kunt de kolommen links en rechts gewoon uitschakelen. Werkt best goed. ...
Het is ook een kwestie van resolutie. Een beetje programmeur heeft een grote monitor. Begrijp me niet verkeerd want er zullen vast hele goeie programmeurs die niet anders dan 800x600 kennen. Maar zelf vind ik het een must om 1280x1024 te hebben. Werkt gewoon stuk makkelijker.

Trouwens, ff om te reageren op je eerste bericht in deze draad: Je moet je baas of manager gewoon even de prijs laten zien van homesite 4.5. Die is namelijk €107.09. Stelt dus niet zoveel voor he... Dus die investering moet toch te maken zijn dacht ik zo?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• kaandorp
Hehe... Was het maar zo. Een paar honderd euro voor frontpage vinden ze prima, maar 107 euro voor homesite kan er niet vanaf.

Ach dat krijg je bij die ex-overheid bedrijven ;)

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op dinsdag 26 februari 2002 11:05 schreef kaandorp het volgende:
...
Ach dat krijg je bij die ex-overheid bedrijven ;)
Ow jee, slachtoffer van de nieuwe rage: Privatisering? :)

toch niet de NS hè? :+

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Op dinsdag 26 februari 2002 09:26 schreef kaandorp het volgende:
Ik weet niet of dit al eens aan bod is geweest, maar de search zei van niet, dus ik vertel het maar even.
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=phpedit#hitstart]zoeken naar phpedit[/url]

beter zoeken voortaan

Dan nog ff ontopic (ookal is het dus al vaak voorbij gekomen): ik gebruik altijd UltraEdit (ok, geen freeware, maar daar zijn oplossingen voor >:)). Code completion, code browser enzo gebruik ik toch niet. Ik weet niet hoe het met PHPEdit zit, maar het makkelijke van ultraedit vind ik ook dat je 20 syntax highlights kan instellen voor verschillende talen, die hij dan per extensie automagisch selecteerd.

• Darkfrog
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Voor een gratis Homesite kloon, check Firstpage 2000.
te downloaden op http://www.evrsoft.com
Lijkt sprekend op Homesite en is gewoon freeware. Ik gebruik het voor m'n eenmanszaak en ben er zeer tevreden over.

(helaas geen php-syntax highlighting, maar wel voor html, asp, perl etc.)

• kaandorp
First Page heeft (naar mijn idee) iets teveel toeters en bellen en heeft geen goede PHP mogelijkheden.

PHPEdit heeft dat wel. Syntax Highlighting herkent ie idd aan de extensie, maar je kunt het tijdens het editten met een druk op de knop zo omzetten naar een andere taal. Bijv HTML, XML, etc.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* Grum snapt niet dat niemand et belangrijkste vergeet (in mijn ogen dan :P )

dat je niet en NOOIT afhankelijk wordt van waar je zit en welke software je voor je neus hebt of je wel of niet kan werken.

Je kan mij achter een willekeurige windows/linux pc zetten (of iig iets met ssh/telnet-clients) met internet en ik kan werken en ik krijg het gevoel dat ik een zonderling in me soort ben ;)

• kaandorp
Nee hoor... VI beheers ik ook prima, maar met mooie highlighting en andere hulpmiddellen is het aantal fouten minder en de productiesnelheid hoger.

Als er dan ff snel iets aangepast moet worden o.i.d. kan dat best via een telnet sessie.

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 21:32
Op dinsdag 26 februari 2002 12:15 schreef Grum_ het volgende:
* Johannes snapt niet dat niemand et belangrijkste vergeet (in mijn ogen dan :P )

dat je niet en NOOIT afhankelijk wordt van waar je zit en welke software je voor je neus hebt of je wel of niet kan werken.

Je kan mij achter een willekeurige windows/linux pc zetten (of iig iets met ssh/telnet-clients) met internet en ik kan werken en ik krijg het gevoel dat ik een zonderling in me soort ben ;)
Natuurlijk kan je wel in verschillende omgevingen werken, maar ik geloof niet dat je op al die verschillende omgevingen even productief kunt zijn. Ik werk nu zelf met XEmacs en met aardig wat gepruts heb ik nu een init.el van bijna 1000 regels. Dit is gewoon zo erg op mijn voorkeuren aangepast dat ik nu veel sneller werk dan toen ik nog met UltraEdit werkte. Als ik nu dus ergens anders achter gezet wordt dan zal het waarschijnlijk heel wat langzamer gaan.

Misschien moeten we Grum_ eigenlijk nog eens achter TECO zetten, ff kijken of hij dan nog kan werken. :P

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Grum
  • Niet online
doe mij:

1/ een monitor
2/ een querty toetsenbord
3/ een ssh/telnet client
4/ een internet verbinding

en ik kan werken :)

• kaandorp
Doe mij:

1) Mijn laptop

KLAAR! :P

Dan heb ik.
- Elke editor die ik wil
- Telnet
- Monitor
- Querty toetsenbord
- Draadloze internetverbinding
- Alles wat ik hebben wil...

En natuurlijk PHPEdit ;)

• Grum
  • Niet online
En dan zit jij in de kroeg terwijl een brok van je code sterft en jij met je halfzatte kop word weggebeld en je vervolgens achter de eerste de beste pc moet gaan zitten om et te fixen.

Wat dan ? >:) (happened before ;) )

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

VIM ownz toch >:)
en verder zie ik niet echt dat dit iets toevoegd aan vorige discussies over editors :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.