Toon posts:

[Javascript] DoEvents

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde vraag, makkelijker neergezet:

Wat doe ik:
Ik doe heel veel in een JavaScript loop.

Wat wil ik:
Een progressbarretje die aan de user aangeeft hoe ver ik al ben.

Wat is het probleem:
De loop is te intensief, Javascript neemt geen tijd om mijn teller te refreshen, hele beeld staat gewoon vast en dat is heel lelijk.

Wat zoek ik:
In VB had je de functie DoEvents, dit zorgde ervoor dat het proces even tijd nam om o.a. het beeld te refreshen. Helaas kan ik deze functionaliteit in Javascript niet vinden.

Wat heb ik al geprobeerd:
Alles afgezocht naar een DoEvents functionaliteit in Javascript, dezelfde functionaliteit via API calls geprobeerd ( dat was lelijk ), een timeout per loop ( ook lelijk ). In alle ( mij bekende ) javascript objecten niks tegengekomen dat kan helpen.

De oplossing:

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

JA, de handleiding en de FAQ ook gelezen
ehmmmm, nee:
Uit P&W faq:
• Html, javascript + flash: in webdesign & graphics

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Move P&W -> W&G

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

vreemd.. Javascript zou nooit dingen over mogen slaan..

welke browser gebruik je en hoe ziet je script eruit?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 11:39 schreef drm het volgende:

[..]

ehmmmm, nee:
[..]
Er staat dat ik ze gelezen heb, dat wil toch niet zeggen dat ik het er mee eens ben? Javascript noem ik toch echt webscripting.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 11:50 schreef Bosmonster het volgende:
vreemd.. Javascript zou nooit dingen over mogen slaan..

welke browser gebruik je en hoe ziet je script eruit?
Hij slaat ook geen dingen over, maar hij heeft het gewoon te 'druk' om even de nieuwe waarden op het scherm te updaten. De waarde wordt wel geupdate, maar de gebruiker krijgt het niet te zien. We gebruiken IE ( v5 en v6 ). Het script ziet er verder erg mooi uit :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als je het er niet mee eens bent.. post dan NIET. Ga niet opzettelijk fout posten.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 26 februari 2002 11:59 schreef Mammaplank het volgende:

[..]

Hij slaat ook geen dingen over, maar hij heeft het gewoon te 'druk' om even de nieuwe waarden op het scherm te updaten. De waarde wordt wel geupdate, maar de gebruiker krijgt het niet te zien. We gebruiken IE ( v5 en v6 ). Het script ziet er verder erg mooi uit :)
Wat doe je dan in hemelsnaam allemaal?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 12:00 schreef Bosmonster het volgende:
Als je het er niet mee eens bent.. post dan NIET. Ga niet opzettelijk fout posten.
Bladiebladiebla... Ik heb de FAQ gelezen toen ik hier aanmelde, das alweer even gelezen. Als ik dan iets wil posten wat in mijn mening duidelijk in webscripting hoort, dan post ik dat in webscripting. Design en Graphics gaat na mijn mening heel ergens anders over. Is niet expres, maar ik ga niet voor elke post de FAQ doorlezen, en in het vervolg zou ik wel weer weten waar het wel moet komen te staan. Van al dat gezeur wordt ik alleen erg moe, daar zijn modjes voor, die zijn wel zo aardig om het juist te moven als iemand even een foutje maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 12:02 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Wat doe je dan in hemelsnaam allemaal?
Ik geef de mogelijkheid aan gebruikers om hun maandstaat in te voeren, allemaal uurtjes etc. Vervolgens kunnen ze naar de volgende tabel 'scrollen' en worden alle totalen doorberekent etc. Dit duurt alleen wel even, en in die tussentijd 'hangt' het scherm gewoon helemaal.
Pagina: 1